Aviseringar
Rensa alla

Första och andra världskriget


Ämnesstartare

Behöver akut hjälp![chocked]
Vilka viktiga skillnader och likheter finns mellan första och andra världskriget vad gäller krigsutbrotten, hur kriget fördes och hur krigen avslutades?

Behöver också hjälp med

Anledningarna, förloppet och följderna av de tyska koncentrationslägren samt de ryska fånglägren i forna sovjetunionen.


   
Citera

Gör din läxa själv.

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito:

Gör din läxa själv.

Skulle om jag inte hade haft tid.


   
SvaraCitera

Tydlig bad guy i det andra, gör dina egna läxjävlar.


   
SvaraCitera

Du behöver alltså hjälp med allt rörande världskrigen? Varför har du inte varit uppmärksam på lektionerna och skött dina studier?

Du kan ha nytta av Wikipedia.


   
SvaraCitera

rutinerad:

Skulle om jag inte hade haft tid.

Du skulle om du INTE haft tid? [rolleyes]

Men ja, du vill alltså att någon ska skriva ihop en läxa åt dig för att du inte orkar anstränga dig själv?

Pah, troligt...

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Du kan ha nytta av Wikipedia.

+1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Du behöver alltså hjälp med allt rörande världskrigen? Varför har du inte varit uppmärksam på lektionerna och skött dina studier?Du kan ha nytta av Wikipedia.

Vi har inte gått igenom någonting om det, utan man ska hitta fakta själv. Det handlar inte om lathet utan om jag hade hittat informationen jag behövde hade jag väl antagligen inte frågat om den?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobbish:

Du skulle om du INTE haft tid? Men ja, du vill alltså att någon ska skriva ihop en läxa åt dig för att du inte orkar anstränga dig själv?Pah, troligt

Jag menar om jag haft TID och hittat informationen hade jag väl inte behövt fråga om hjälp här?


   
SvaraCitera

rutinerad:

Vi har inte gått igenom någonting om det, utan man ska hitta fakta själv. Det handlar inte om lathet utan om jag hade hittat informationen jag behövde hade jag väl antagligen inte frågat om den?

Grejen är ju den att det funkar inte att lämna in en uppsats med referenser så som sexy_girl94 på ungdomar.se heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej det förstår jag också. Behöver bara idéer osv och om någon kanske har kunskap om detta. Men om du inte har någon fakta så vill du vara vänlig att lämna denna diskussion?[tired]


   
SvaraCitera

Vk1 utlöstes av mordet på ärkehertigen av Österrike.
Vk2 utlöstes av depression, fanatism och uppvigling.
första var ett värnkrig, andra var ett blixtkrig

det får vara tillräckligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Vk1 utlöstes av mordet på ärkehertigen av Österrike.Vk2 utlöstes av depression, fanatism och uppvigling.första var ett värnkrig, andra var ett blixtkrigdet får vara tillräckligt.

Äntligen en vänlig själ. Tack så mycket, uppskattas! [smile]


   
SvaraCitera

rutinerad:

Vi har inte gått igenom någonting om det, utan man ska hitta fakta själv. Det handlar inte om lathet utan om jag hade hittat informationen jag behövde hade jag väl antagligen inte frågat om den?

Det finns ju huuuur mycket information som helst om de båda världskrigen! Verkligen hur mycket som helst! Du kan ju inte ens ha försökt.

WWI
WWII
Förintelsen
Tyska och sovjektiska koncentrationsläger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Det finns ju huuuur mycket information som helst om de båda världskrigen! Verkligen hur mycket som helst! Du kan ju inte ens ha försökt.

Jag har hittat information, men vet inte hur jag ska formulera det och ta ut det viktigaste utan att det blir en massa onödig text.. Men tack! [smile]


   
SvaraCitera

rutinerad:

men vet inte hur jag ska formulera det och ta ut det viktigaste utan att det blir en massa onödig text..

Det är ju det du ska träna på.


   
SvaraCitera