Aviseringar
Rensa alla

Förstår inte hans signaler, snälla hjälp!


Ämnesstartare

Så det är denna kille som tog kontakt med mig för ett bra tag sen. Vi började snacka och så fortsatte det så vi började träffas & sedan umgås som mer än kompisar. Allt tog ganska lång tid & killen var ganska på. Eller inte riktigt "på" men han sa ofta fina saker osv. Jag däremot gjorde inte det för jag kände inte så då. 

Sedan iaf så kände jag att jag började riktigt gilla denna kille så jag började föreslå att ses mer osv. Men då blev han off och veckan därpå sa han att han tyckte vi inte skulle träffas på det sättet mer. Jag som börjat få känslor för honom blev såklart sårad och nu kan ja inte liksom sluta tänka på det. Så jag bestämde mig för att berätta hur jag kände & det verkade som att han tröttnat för jag aldrig gav nåt men att han fortfarande tyckte om mig, men ville tänka.

Så, nu till det viktiga. Efter han sa de prata vi inte på typ 2 dar (antog att han tänkte på saken) men sen dök han upp o började skriva. Han frågade hur det var med mig, vad jag gjorde osv. Men fick aldrig något svar. Igår träffades vi i skolan men sa inget till varandra & sen på kvällen sa jag att jag skulle vilja prata med honom, men fick till svar "ja kanske en stund isf". Så jag sa att han skulle säga om han inte ville men han ba, kan vi ta det imorgon ist. Har inte hört något från honom idag förutom att vi möttes i skolan & fick ett litet leende av honom. 

Asså ena stunden verkar han vara glad att vi pratar igen och andra vill han inte ha med mig o göra. Känns som det iaf. Fattar inte hans "signaler" och vill bara veta om han vill fortsätta eller inte. Men har verkar ju aldrig komma till sak. Går ju inte heller om han inte vill prata. Kommer ju liksom inte ba "snälla kom tillbaka" så förstår inte vad han är så rädd för. 

Någon som vet vad han menar? Någon som hamnat i samma sitts? Killar hur ser ni på detta? Hjälp!!


   
Citera

JAg tycker också att han verkar konstig, om han nu ville ha dig så borde han ha svar dig mer och vart på men så är han inte det.
Sen så svarade iof inte du på när han frågade på hur du mådde kanske han blev besviken men om han verkligen var intresserad så hade han inte brytt sig. Han kanske är blyg, vem vet. Men det låter lite mysko iaf.


   
SvaraCitera
Exner

Du måste vara tydligare med vad du vill. Han gillar dig men blir osäker när du inte svarar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:
Du måste vara tydligare med vad du vill. Han gillar dig men blir osäker när du inte svarar.

trevlig-snubbe:
JAg tycker också att han verkar konstig, om han nu ville ha dig så borde han ha svar dig mer och vart på men så är han inte det.
Sen så svarade iof inte du på när han frågade på hur du mådde kanske han blev besviken men om han verkligen var intresserad så hade han inte brytt sig. Han kanske är blyg, vem vet. Men det låter lite mysko iaf.

Oj, menade i texten att jag inte fick nå svar om vad han hade bestämt sig för. Jag svara på hur jag mådde osv, så ignorerade inte honom 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänkte bara informera om att vi inte pratat ikväll som vi sa igår. Jag har inte tagit kontakt för tycker det är lite hans tur men han har inte gjort det heller...


   
SvaraCitera

kijan:

Oj, menade i texten att jag inte fick nå svar om vad han hade bestämt sig för. Jag svara på hur jag mådde osv, så ignorerade inte honom 😉

Ah okej, det kändes lite otydligt där men tack för att du förklarar! Glad
Jag följer gärna hur det följs upp, det är ju ändå intressant trots allt.
Kanske för att jag inte har någe liv Galen Snarare att jag inte har något intressant på gång.


   
SvaraCitera
Exner

kijan:
Tänkte bara informera om att vi inte pratat ikväll som vi sa igår. Jag har inte tagit kontakt för tycker det är lite hans tur men han har inte gjort det heller...

Inget händer om ni ska vänta ut varandra. Fråga om han vill ses och ta en fika. Om ja, så är  det bra. Om nej, så är det inte värt mer besvär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:

Ah okej, det kändes lite otydligt där men tack för att du förklarar! Glad
Jag följer gärna hur det följs upp, det är ju ändå intressant trots allt.
Kanske för att jag inte har någe liv Galen Snarare att jag inte har något intressant på gång.

Åh! Vad kul, det blir liksom bättre av att prata med folk om det 🙂 även fast jag pratar med ganska många människor, vissa som tom känner han lite

Exner:

Inget händer om ni ska vänta ut varandra. Fråga om han vill ses och ta en fika. Om ja, så är  det bra. Om nej, så är det inte värt mer besvär.

Näe, jag vet men tycker jag varit tydlig med att jag tycker om honom och frågat honom hur han känner. Men han svarade att han måsta tänka. Och igår frågade jag om vi kunde snacka, tex över telefon eller nåt men svaret blev typ nej och att vi ska ta det idag. Fast har inte blivit något idag... Så jag vet inte hur jag ska göra


   
SvaraCitera
Exner

kijan:

Åh! Vad kul, det blir liksom bättre av att prata med folk om det 🙂 även fast jag pratar med ganska många människor, vissa som tom känner han lite

Näe, jag vet men tycker jag varit tydlig med att jag tycker om honom och frågat honom hur han känner. Men han svarade att han måsta tänka. Och igår frågade jag om vi kunde snacka, tex över telefon eller nåt men svaret blev typ nej och att vi ska ta det idag. Fast har inte blivit något idag... Så jag vet inte hur jag ska göra

Låt det vara för tillfället. Ge honom tid att grubbla. Om han vill att ni ska bli något mer, så kommer han att söka upp dig när han tänkt färdigt.

Risken finns att du skrämmer bort honom om du är för på nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Låt det vara för tillfället. Ge honom tid att grubbla. Om han vill att ni ska bli något mer, så kommer han att söka upp dig när han tänkt färdigt.

Risken finns att du skrämmer bort honom om du är för på nu.

Okej, då tar jag det som att han inte vill ses & så får man väl se sen.. eller typ bara "gå vidare" typ haha


   
SvaraCitera
Exner

kijan:

Okej, då tar jag det som att han inte vill ses & så får man väl se sen.. eller typ bara "gå vidare" typ haha

Det är tyvärr mitt råd.


   
SvaraCitera

kijan:

Åh! Vad kul, det blir liksom bättre av att prata med folk om det 🙂 även fast jag pratar med ganska många människor, vissa som tom känner han lite

Skönt att kunna vara till ert förfogande 🙂
Jo men verkligen, det är ju väldigt intressant, det för dig att lära känna den här killen (kanske), han verkar ju snäll och så, vi får hoppas att han faktiskt är det och att det blir bra det här! Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:

Skönt att kunna vara till ert förfogande 🙂
Jo men verkligen, det är ju väldigt intressant, det för dig att lära känna den här killen (kanske), han verkar ju snäll och så, vi får hoppas att han faktiskt är det och att det blir bra det här! Glad

Grejen är att jag träffade honom förut & typ lärde känna honom lite oså, vi var typ "tillsammans" men ändå inte för vi hade liksom inte pratat om det, men alla visste att det var nåt 😉 han är en väääldigt snäll och fin kille 🙂


   
SvaraCitera

kijan:

Grejen är att jag träffade honom förut & typ lärde känna honom lite oså, vi var typ "tillsammans" men ändå inte för vi hade liksom inte pratat om det, men alla visste att det var nåt 😉 han är en väääldigt snäll och fin kille 🙂

Härligt, du får väl ta upp det och se vart det leder till, det vore konstigt om han sa nej! Det är ju fint om ni umgås mer i skolan så att det blir mer på riktigt 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:

Härligt, du får väl ta upp det och se vart det leder till, det vore konstigt om han sa nej! Det är ju fint om ni umgås mer i skolan så att det blir mer på riktigt 🙂

Aa, vill typ ta upp det i skolan men eftersom vi inte är nåt nu & liksom inte pratar så, så känns det konstigt att liksom ta upp det. Han står & skrattar o har kul med sina kompisar, känns fel o komma o störa då, + att vad ska ja säga? Känns som om ja måste ha något att säga för att jag ska komma fram o prata med han...  

Men till en lite mer positiv sak så skrev han igår ändå! Fast vid typ 00, o frågade om ja var vaken o vad jag gjorde oså, o vi prata inte i skolan idag, dock kolla vi väl lite på varandra

Exner:

Det är tyvärr mitt råd.

Hur ska jag ta detta då? Han skrev till mig igår vid 12 och fråga om jag var vaken o vad jag gjorde och sånt.. borde jag skriva till honom idag då? ja vet liksom inte om han vill ha kontakt med mig & isf vilken sorts kontakt, vill fråga men vill inte verka för på eftersom han typ "dissade" mig senaste gången jag fråga om vi skulle prata


   
SvaraCitera