Aviseringar
Rensa alla

Förstår inte hur kommunen tänker...


Ämnesstartare

Jag bor hemma, är 16 och börjar gymn till hösten. Saken är den att jag bor i en by utan bussförbindelse som ligger 2,2 mil från stan... Man får ju tydligen inte skoltaxi på gymnasiet så hur tänkte dom att jag ska ta mig dit?


   
Citera
Ämnesstartare

det är ditt problem, gymnasiet är frivilligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

juliagoesbest:

by utan bussförbindelse

:S:S:S:S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

juliagoesbest:

2,2

= cykelavstånd [y] ha det gött


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha jag cyklar inte =) 7km grusväg resten asfalt... har en EU moppe men det tar tid och ta kortet och det har ju blivit en klassfråga om man ska ha råd me AM-kort då det kostar minst 4000 å ta...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

juliagoesbest:

haha jag cyklar inte =) 7km grusväg resten asfalt... har en EU moppe men det tar tid och ta kortet och det har ju blivit en klassfråga om man ska ha råd me AM-kort då det kostar minst 4000 å ta...

EU-moppe 2.2 mil är ju inget, tar väl 30 minuter eller något sånt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lär dig att cykla då. Eller flytta. Eller läs gymnasiet över distans istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har inget problem med att köra moppe till skolan men jag har ingen lust att hosta upp 4000 för det...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

säg det till kommunen så får vi se.....................


   
SvaraCitera

varför bor man i en by utan bussförbindelser


   
SvaraCitera

Du kan till exempel be dina föräldrar att rösta på något vettigt parti som kostar på sig lite samhällsservice nästa gång 🙂

För övrigt tycker jag det låter konstigt att kommunen inte subventionerar bussar för er som bor så långt ut på landet. Det är inte Vellinge du bor i? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är du oförmögen att cykla eller att åka moppe så får du väl fixa skjuts eller läsa på distans alt flytta. Men:

enhimmelskdrog:

det är ditt problem, gymnasiet är frivilligt

Och inte kommunens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

varför bor man i en by utan bussförbindelser

hennes föräldrar vill skydda henne från farligheter utanför byn [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag bor utanför Luleå och mina föräldar är faktiskt socialdemokrater. Min familj flyttade ut på landet för att kunna ha hästar åsånt. Skaffa egen lägenhet är uteslutet då jag inte har råd och inte hinner jobba eftersom jag ska gå natur.


   
SvaraCitera
sincan

juliagoesbest:

Jag bor utanför Luleå och mina föräldar är faktiskt socialdemokrater. Min familj flyttade ut på landet för att kunna ha hästar åsånt.

Problem solved! Häst och vagn![blush]


   
SvaraCitera