Aviseringar
Rensa alla

Förstår mig inte på honom.


Ämnesstartare

Den korta versionen. Vi träffades på ett rätt så ovanligt sätt och efter bara ett par dagar - genom sms - bjöd han ut mig. Vi hade aldrig pratat irl, bara setts i skolan och kollat på varandra, och sms så klart. Vi gick ut, han kysste mig och sedan dess har han tittat åt mitt håll varje gång jag är i närheten. Och så för några dagar sedan hade jag smsat honom och han hade ignorerat mig - men idag hörde han av sig och sa att han aldrig hade fått mina sms och sa "Varför skulle jag dissa dig?" Efter vår fina konversation på morgonen så tittade han åt mitt håll rätt ofta i skolan och jag vågade inte hälsa så jag vände mig bort. Och i förrigår så bjöd han bjöd mig även att spela WoW med honom (VÄRSTA NÖRDSPELET!) som varken han eller jag spelar, men han var uttråkad och sa att han kunde köpa den och sedan skulle vi spela tillsammans..
Hur tänker han och vill han utveckla det här eller bara skita i?

Och för att klargöra varför jag inte vågar gå fram till honom i skolan är för att han alltid sitter med sina byggkompisar och typ någon kaxig brud (som är tydligen hans bästa vän). Tänk om han rådissar mig, att jag tex har uppfattat hans blickar fel.


   
Citera

Elliee:

Hur tänker han och vill han utveckla det här eller bara skita i?

Så länge det inte är Starcraft 2 så är det bara ett ytligt förhållande. Inget är så relationssammanhållande som att äga fucking newbies i 2v2.

Sen har han byggpolare också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Heh, intressant svar du hade där.

Jo, med de duger inte.


   
SvaraCitera

Han vill ju ha kontakt med dig och visar därför intresse genom att bjuda ut dig till olika sammanhang. Han vet ju inte alls vad du gillar så han kanske gissar på "game"-typen eftersom nästan alla i dagens samhälle sitter vid datorn mer eller mindre. Säg till varandra vilka intressen ni har nästa gång så kanske ni har lättare för att göra saker tillsammans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo, men han vägrar ju höra av sig. Men när jag hör av mig så är han skit trevlig och skickar <3 osv. Men jag vill inte vara den desperata typen, så jag hör inte av mig så ofta. Och när jag hör av mig blir det typ ett "Vad gör du?"
Borde jag bjuda ut honom?


   
SvaraCitera

Semi:

Så länge det inte är Starcraft 2 så är det bara ett ytligt förhållande. Inget är så relationssammanhållande som att äga fucking newbies i 2v2.

Sen har han byggpolare också.

[love][love]

Ont: Vad har du att förlora på att höra av dig till honom utanför plugget?
Om du har uppfattat det rätt så ja, då sparar du massor av tid, och kan tjäna massor. Och om du uppfattat det fel.. Ja, då är det bara att gå vidare, för vad kan i värsta fall hända liksom?


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Elliee:

Hur tänker han

Hur ska vi kunna veta det? [confused]

Han kanske bara är blyg eller något. Eller tycker att three-days-rule även gäller ögonkontakt.


   
SvaraCitera

Elliee:

Men jag vill inte vara den desperata typen, så jag hör inte av mig så ofta.

Blir så trött på människor. [zzz] Han verkar intresserad av dig, frågan är om du är intresserad av honom. Om du är det så kör på utan att leka "svårfångad", det är ren idioti.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rejmond D Röjter:

Ont: Vad har du att förlora på att höra av dig till honom utanför plugget? Om du har uppfattat det rätt så ja, då sparar du massor av tid, och kan tjäna massor. Och om du uppfattat det fel.. Ja, då är det bara att gå vidare, för vad kan i värsta fall hända liksom?

Jo, men om han dissar mig så kommer de två åren med honom bli väldigt pinsamma för mig.
Och jag vet inte hur jag ska ta chansen och "bjuda" ut honom. Rätt svårt då jag inte vet vad han känner för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roll on:

Blir så trött på människor. Han verkar intresserad av dig, frågan är om du är intresserad av honom. Om du är det så kör på utan att leka "svårfångad", det är ren idioti.

Jo, men jag är rädd för att bli sårad för att jag gillar honom. Jag har svårt för killar då jag har blivit sårad ett antal gånger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Han kanske bara är blyg eller något. Eller tycker att three-days-rule även gäller ögonkontakt.

Three-days-rule?


   
SvaraCitera

Elliee:

Jo, men om han dissar mig så kommer de två åren med honom bli väldigt pinsamma för mig.
Och jag vet inte hur jag ska ta chansen och "bjuda" ut honom. Rätt svårt då jag inte vet vad han känner för mig.

"Pinsamma"... Det är väll bara att ignorera honom? Du behöver dessutom inte bjuda ut honom alls för att ta reda på det. Ring honom och hör efter bara, eller om du inte vill det, skicka sms eller nått.
Ingen big deal liksom, gör det inte svårare än vad det är.


   
SvaraCitera

Elliee:

Jo, men jag är rädd för att bli sårad för att jag gillar honom. Jag har svårt för killar då jag har blivit sårad ett antal gånger.

Om du inte anser det vara värt det kan du ju fortsätta vara passiv, men då är chansen att han tappar intresse, om han har.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Elliee:

Three-days-rule?

Ja, att man ej ska höra av sig till flickebarnet förrän tre dagar efter dejten.

Gay grej, btw, som jag hoppas att få följer. Palla vänta liksom, antingen vill man ju höra av sig - då hör man av sig. Eller så vill min inte - då låter man bli. Hur svårt ska det vara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Ja, att man ej ska höra av sig till flickebarnet förrän tre dagar efter dejten.Gay grej, btw, som jag hoppas att få följer. Palla vänta liksom, antingen vill man ju höra av sig - då hör man av sig. Eller så vill min inte - då låter man bli. Hur svårt ska det vara.

Jaha, okej.

Rejmond D Röjter:

"Pinsamma"... Det är väll bara att ignorera honom? Du behöver dessutom inte bjuda ut honom alls för att ta reda på det. Ring honom och hör efter bara, eller om du inte vill det, skicka sms eller nått.Ingen big deal liksom, gör det inte svårare än vad det är.

Jo, det är sant. Men jag har ingen aning om vad jag ska säga.


   
SvaraCitera