Aviseringar
Rensa alla

Försvarsmaktens reklamfilmer


Ämnesstartare

Kan väl inte bara vara jag som reagerar över Försvarsmaktens reklamfilmer?

Den där reklamkampanjen "Vad håller du på med?" som fanns tidigare i år tyckte jag var väldigt ful då de försökte få en känna sig skyldig för att man levde sitt liv här hemma i Sverige istället för att va i Afghanistan och gå på en mina.

Och nu med de nya reklamfilmerna känner jag ungefär samma sak.

Är jag bara väldigt självisk/dum eller håller ni med mig, tycker ni att det är okej med dessa reklamkampanjer?


   
Citera

Tycker man kan antingen bygga en rejäl utbyggd allmän värnplikt med kanske en alternativ arbetstjänst eller helt enkelt lägga ner hela skiten. Dagens försvar som verkar ha mer reklamare än skyttesoldater i leden känns ju tämligen meningslöst att slänga miljarder på.


   
SvaraCitera

Jämfört med propagandaskiten de har i USA tycker jag att de svenska är ganska behagliga och ger en bättre bild om vad det egentligen handlar om faktiskt.


   
SvaraCitera

fult hur de trivialiserar vardagliga umgängesformer. det blir inte bättre av att alla, som du säger, åker och trampar på minor - och man ska inte skuldbeläggas för att man lever sitt liv och försöker göra skillnad här hemma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Untouchable:
Jämfört med propaganda skiten de har i USA tycker jag att de svenska är ganska behagliga och ger en bättre bild om vad det egentligen handlar om faktiskt.

Ja, håller med att Sverige har haft bra reklamfilmer (som denna) men de på senaste tid ogillar jag 


   
SvaraCitera

Det är en skam, vem fan tror dom finansierar deras löner? Skattebetalarna såklart. Ska de klaga på vårt leverna så kan de gott gå hem utan lön.


   
SvaraCitera
reben

de med "va håller du på med?" tkte jag faktiskt var roliga o jag såg det inte alls som att ngn skulle känna sig skyldig utan var ju mer som typ, va gör du - du kan göra ngt vettigt Skeptisk typ för ens egen skull om inte annat.

men fattar inte vfr dom gör reklam, har dom inte tillräckligt många sökande ändå? trodde d va svårt att komma in


   
SvaraCitera

reben: men fattar inte vfr dom gör reklam, har dom inte tillräckligt många sökande ändå? trodde d va svårt att komma in

Det är nog svårt att få tag i vettiga rekryter. De som söker till försvaret är väl finniga tonåringar som spelar cs och dricker cola hela dagarna?
Eller så finns det tomtar på försvaret som jobbar med reklam och skulle annars vara arbetslösa, så vi håller dom sysslosatta bara.


   
SvaraCitera
reben

aristoteles:

Det är nog svårt att få tag i vettiga rekryter. De som söker till försvaret är väl finniga tonåringar som spelar cs och dricker cola hela dagarna?

vill söka men tror d e så många så e inte lönt


   
SvaraCitera

Tkr inte att dom ska slösa med pengar på sånt.


   
SvaraCitera

reben: vill söka men tror d e så många så e inte lönt

Skadar inte att söka, så varför inte.


   
SvaraCitera

På min tid skulle alla göra mönstringen, men redan då så tvingades man inte till lumpen. Jag sa bara att jag inte skulle bli en bra soldat för jag vill jobba med annat. Så jag slapp.


   
SvaraCitera
reben

aristoteles:

Skadar inte att söka, så varför inte.

jo självförtreoendet


   
SvaraCitera

reben: jo självförtreoendet

Äsch ta det inte så hårt. Det är precis som att söka jobb, ibland får man det inte, ibland får man det.


   
SvaraCitera
reben

aristoteles:

Äsch ta det inte så hårt. Det är precis som att söka jobb, ibland får man det inte, ibland får man det.

🙁 men chanserna e minismå ju


   
SvaraCitera