Aviseringar
Rensa alla

Förtjänar inte Hitler en andra chans?


Ämnesstartare

Såg en tråd som frågade om Hitler var en god människa. Visst, han dödade judar, homosexuella, kommunister och utvecklingsstörda och det var kanske inte så jättesnällt, men alla är väl värda en andra chans, eller hur?

Så vad säger ni. Ska vi inte ta och ge Hitler en ny chans?


   
Citera
Ämnesstartare

Nja. Han ligger bra där under en parkering i Tyskland. 


   
SvaraCitera

Ja! xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja vafan va lite bror.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rogernw:
Nja. Han ligger bra där under en parkering i Tyskland. 

Vi kan ju naturligtvis inte återuppväcka honom från de döda, men vi kan sluta snacka skit om honom och säga vilken hemsk människa han var. Skolorna bör informera om förintelsen, men samtidigt poängtera att alla är värda en andra chans, även Hitler och nu ska han få en andra chans, även om det blir postumt.


   
SvaraCitera
keynan

Segraren skriver historien och tyvärr förlorade Hitler, vi lär inte läsa något positivt om honom, vet inte hur en andra chans skulle hjälpa☺


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

keynan: Segraren skriver historien och tyvärr förlorade Hitler, vi lär inte läsa något positivt om honom, vet inte hur en andra chans skulle hjälpa☺

Om ALLA gav honom en andra chans så skulle vi få läsa positiva saker om honom.


   
SvaraCitera

Hahaha ge Hitler en andra chans , vilket skämt . Vill du ha ett ytterligare krig där Hitler tog miljoner liv ? Ta ditt egna isf.


   
SvaraCitera

Stod ansvar för över 5,6 miljoner människors död. Gjorde att flera utsatta invånare i våra syskonländer fick fly mitt i natten till Sverige. Invaderade flera länder. Hjärntvättade halva Europa. Brännmärkte världens historia. 

Ja du, tycker du han förtjänar en till chans?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lurifax69:
Hahaha ge Hitler en andra chans , vilket skämt . Vill du ha ett ytterligare krig där Hitler tog miljoner liv ? Ta ditt egna isf.

Vem har pratat om krig? Jag vill att vi ska ge personen, individen Adolf Hitler än en ny chans, inte hans gärningar. Alla kan göra dumma saker. Jag är säker på att du också hade velat ha en ny  chans om du gjorde nåt dumt.

HeyIJustMeetYou: Ja du, tycker du han förtjänar en till chans?

Ja. Alla kan göra dumma saker. Jag är säker på att du också hade velat ha en ny chans om du gjorde nåt dumt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

polarn :

Vem har pratat om krig? Jag vill att vi ska ge personen, individen Adolf Hitler än en ny chans, inte hans gärningar. Alla kan göra dumma saker. Jag är säker på att du också hade velat ha en ny  chans om du gjorde nåt dumt.

Ja. Alla kan göra dumma saker. Jag är säker på att du också hade velat ha en ny chans om du gjorde nåt dumt.

Nu känner ju inte jag Hitler personligen men jag skulle inte tro att han ångrar något han gjort. Att ge honom en andra chans är nog en väldigt dålig idé!


   
SvaraCitera

Vad menar du ens med ''att ge Hitler en chans?''

Om han var vid liv idag så skulle jag säga att han skall vara bakom lås och bom för tid och evighet. Om det fanns ett liv efter detta skulle jag möjligen kunna ge honom en andra chans. Men sanningen är den att Hitler fråntagit miljoner människors liv - människor som har förlorat sitt liv för tid och evighet och som aldrig kommer tillbaka. Han har inte enbart mördat människor och utsatt dem för tortyr, utan han har förstört flera generationer. Den skada han har åsamkat är oerhörd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han brände böcker.... 
Han kan dra åt helvete!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han brände böcker.. Fuck him. 


   
SvaraCitera

Fattar ingenting som skrivits i hela den här tråden. Kanske inte så konstigt då jag inte kan förstå sarkasm, vilket jag gissar att det mesta här bygger på. Eller?


   
SvaraCitera