Aviseringar
Rensa alla

förutspå vad som kommer hända inom 4 år i sverige


Ämnesstartare

Med tanke på nuvarande regering. Hur kommer det att påverka vanliga svenssons


   
Citera
Ämnesstartare

Nästa val kommer SD få ännu mer inflytande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgarna vinner nästa 

Kanske


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera
mynona

förhoppningsvis kan nuvarande regering reparera välfärden tillräkligt mycket efter högerns vandalisering av den för att dämpa SD:s framgångar i nästa val, men med tanke på hur svag parlamentarisk ställning de har till sitt förfogande och hur svårt de kommer att få det att bedriva välfärdsvänlig politik då de måste kämpa mot såväl borgare som SD tror jag att det är fåfängt. jag tror nog att de lyckas reparera välfärden något i alla fall, åtminstone stoppar de nedmonteringen av den, vilket väl ändå bör ge folk någon mer känsla av trygghet. man kan bara hoppas. 


   
SvaraCitera
Exner

Ökat fokus på invandrings- och flyktingfrågor. Alliansen närmare sig SD i dessa frågor, men tar formellt och officiellt avstånd. Regeringen genomför olika typer av kontra-reformer mot det som borgarna tidigare gjort, och detta går under radarn. S fortsatt inte för NATO utåt, men för ökade samtal om medlemsskap under bordet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den hoppfulla förutsägelsen är att partiledarbytet och den stora förlusten i valet leder till Alliansens upplösande, vilket skulle få riksdagen att påminna mindre om gröt och försvaga SDs ställning, något som också accentueras av Vänsterpartiet som självständigt oppositionsparti, förutsatt att se senare spelar detta rätt och återgår till sina rötter, och således huvudsakligen lämnar akademikerfeminismen till F!.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
förhoppningsvis kan nuvarande regering reparera välfärden tillräkligt mycket efter högerns vandalisering av den för att dämpa SD:s framgångar i nästa val, men med tanke på hur svag parlamentarisk ställning de har till sitt förfogande och hur svårt de kommer att få det att bedriva välfärdsvänlig politik då de måste kämpa mot såväl borgare som SD tror jag att det är fåfängt. jag tror nog att de lyckas reparera välfärden något i alla fall, åtminstone stoppar de nedmonteringen av den, vilket väl ändå bör ge folk någon mer känsla av trygghet. man kan bara hoppas. 

jag tror nuvarande regeringen kommer krascha vår ekonomi. sånt gillar sossar att göra


   
SvaraCitera
frukt

Att vara i opposition ger Alliansen mer utrymme för att prova på integration och invandrings-skorna för att sno tillbaka missnöjesrösterna.

F! backar tack vare en kvinnligt ledd allians.

Carl Bildts twittrande blir mindre intressant och lätt desperat.

Färre anställningar pga ökade arbetsgivaravgifter och vad det nu heter.

Tammefan om det inte visar sig också att sveriges ekonomi är bra mycket skakigare än vad auktoriteter vill få det till.


   
SvaraCitera
frukt

Sverige tinar liite till gentemot NATO-medlemskap allt eftersom en försämrad rysk ekonomi gör Putin mer aggressiv.

Exodus:

jag tror nuvarande regeringen kommer krascha vår ekonomi. sånt gillar sossar att göra

Ekonomin arbetar inte i skift på fyra år för att anpassa sig efter mandatperioder, att skylla på nuvarande regeringar riskererar att vara som att skylla på kapten för det dåliga vädret.


   
SvaraCitera

jimmy får på truten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förhoppningsvis är Jimmie Åkesson på fötterna snart så (SD) kommer att växa uppåt 20% gissningsvis. 

Med den röd-gröna röran vid makten kommer massinvandringen att öka ännu mer och kanske förvandla hela Sverige till ett stort jävla socialkontor där arabiska blir ett offentligt språk. *nej, det var faktiskt en mardröm jag hade häromnatten*

Fler ubåtar och stridsflygplan från Ryssland in över svenskt vatten och luftrum kommer att bli vardagsmat. 

För övrigt... förhoppningsvis kan vi kicka igång växthuseffekten rejält de kommande fyra åren.   Skadeglädje

Ärligt talat, jag har inte den blekaste aning.  Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Järnridå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man förbättrar inget med att ha en jävla dumstrut som vice statsminister Galen


   
SvaraCitera

svenskarna blir i minoritet och Sd näst största partiet 


   
SvaraCitera