Aviseringar
Rensa alla

förutspå vad som kommer hända inom 4 år i sverige


Ämnesstartare

Kalle97:
svenskarna blir i minoritet och Sd näst största partiet 

hahah Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kalle97:
svenskarna blir i minoritet och Sd näst största partiet 

hur kan svenskarna bli i minoritet? det invandras inte så många till sverige.


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

SD blir större. V kommer att gnälla mer och byter tillbaka till VPK. F! kommer fortfarande inte in. M blir mindre. S Blir mindre fler småparti kommer att öka. Förhoppnings viss ska MP ta bort Åsa Romson så man slipper höra att det är männens fel. KD åker ut. Fp och Centern ökar. Då skola blir en aktiv fråga då också Miljön. Rödgröna kommer fortfarande inte göra en ansvarig invandrings politik.


   
SvaraCitera
mynona

Exodus:

jag tror nuvarande regeringen kommer krascha vår ekonomi. sånt gillar sossar att göra

jag tror att om jag måste välja mellan välfärd och ekonomi väljer jag välfärd. man behöver inte välja, men att säga att man måste är ett klassiskt högerargument som fungerar utmärkt i USA. Det fungerar inte för mig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Ok. Förstår vad du är ute efter, och kan i någon mån hålla med. Blir dock mycket nyfiken varför du intresserar dig för den här typen av maktspel. Skulle du ha något emot att berätta?

länkade till en sida om självförsvar där det stod om hur folk beter sig i hotfulla situationer. 

Jag tycker själv det är rätt fåniga begrepp men rätt praktiska och gillar att retas lite med alla som stör sig på det på um. Intresserar mig inte direkt för nåt maktspel 


   
SvaraCitera
Exner

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

jag tror att om jag måste välja mellan välfärd och ekonomi väljer jag välfärd. man behöver inte välja, men att säga att man måste är ett klassiskt högerargument som fungerar utmärkt i USA. Det fungerar inte för mig. 

känns som att vi har haft den här diskussionen flera gånger förrut och du har aldrig besvarat mig när jag väl skriver nåt


   
SvaraCitera

Anura:

hur kan svenskarna bli i minoritet? det invandras inte så många till sverige.

Förra året kom det fler invandrare än vad det föddes svenskar och följande år väntas det öka till 100 000/ år, dvs svenskarna komeer bli i minoritet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kalle97: dvs svenskarna komeer bli i minoritet

Detta är en myt som sprids av rasister för att lura ignoranta.


   
SvaraCitera
Exner

Z0dd:

Detta är en myt som sprids av rasister för att lura ignoranta.

Det beror helt på hur man väljer att definiera svenskar. USA:s ursprungsbefolkning är definitivt en minoritet idag.


   
SvaraCitera

Z0dd:

Detta är en myt som sprids av rasister för att lura ignoranta.

Läs på migrationsverkets sidor att Sverige tog emot 80000 förra året, men det väntas öka till 100 000 för nästa år, det är alltså fler än vad det föds svenskar per år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kalle97:

Läs på migrationsverkets sidor att Sverige tog emot 80000 förra året, men det väntas öka till 100 000 för nästa år, det är alltså fler än vad det föds svenskar per år

så på 4 år kommer svenskar bli minoritet för det?


   
SvaraCitera

Exodus:

så på 4 år kommer svenskar bli minoritet för det?

Finns en risk för det ja för invandringen började inte direkt förra året


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Löfven kommer ha hunnit avgå, sossarna minskar, M minskar ännu mer, SD blir andra största parti, rödgrön regering släpper in vänsterpartiet som gör rokad med F! som då kommit in för att möta hoten från SD. KD åker ut och migrerar till SD både i form av kompetent folk och väljare. FP & C ökar något. Sammantagen vinst för småpartierna som måste nischa in sig för att utmärka sig bland väljare vilket leder till att fler och oväntade frågor kan komma upp på dagordningen. De rödgröna kommer tåga på som vanligt med huvudet i sanden medan borgerligheten insett sina misstag men för sent. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tråden handlade mest om vad som kommer förändras för oss vanligt folk men kul att ni bryr er så mycket om partipolitik


   
SvaraCitera