Aviseringar
Rensa alla

Förvirrad...


Ämnesstartare

För det första vill jag bara säga att den här tråden kan ha skapats ett par gånger, men jag hittar den inte så here it goes again. Enjoy...

Ehm, Hej... 🙂

Jag har ett litet problem.

Det är en tjej som jag har gillat typ i ett halvår nu och har bestämt mig först nu för att faktiskt göra något åt det, dvs säga det till tjejen. Men grejen är lite att jag inte vet om jag är kär längre.

I början var det så att så fort jag tänkte på henne så blev jag sådär "pirrig" som folk brukar kalla det. Men numera så är det mest när jag ser henne i skolan och när jag ser henne göra något på facebook som det händer, endast ibland när jag tänker på henne.
Jag undrar lite nu om jag fortfarande är kär. Jag har känt lite att hon tittar på mig ibland (kan vara inbillning), så nu vill jag säga till henne vad jag känner (hade planerat att göra det via facebook, om någon bryr sig). Men jag vill ju inte säga det och sen helt plötsligt inse att jag inte gillar henne längre så fort vi är tillsammans (om vi nu skulle bli det).

Jag har aldrig gillat en tjej så här länge förut, det brukar gå över efter någon vecka, så jag behöver veta lite om ni kan analysera situationen och berätta för mig om jag fortfarande är kär eller inte... Om ni nu skulle kunna veta det på något sätt...

Hon går i en klass under mig så jag träffar henne inte så ofta. Jag har bara träffat henne typ en gång egentligen och jag har aldrig pratat med henne över huvud taget. Eftersom jag aldrig är med henne så kan jag ju inte känna efter om jag fortfarande är kär. Börjar känslor avta kanske när man knappt träffar personen? Skulle de väckas igen om jag helt plötsligt började prata med henne? Eller är jag för sen?

Jag har absolut nada erfarenhet av relationer, så hjälp mig, snälla! Det skulle vara så grymt att ha en tjej!


   
Citera

KarlMagnusAnka:

Det skulle vara så grymt att ha en tjej!

ja as ballt som fan faktist håller me!!


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

ja as ballt som fan faktist håller me!!

skrattle. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du skojar va? [crazy]


   
SvaraCitera

Om du verkligen vill testa... testa förlora henne och se om en bit av ditt hjärta faller av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

salem1:

Du skojar va? [crazy]

Jag? Nej, jag borde kanske insett att detta inte var stället för seriösa svar...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KarlMagnusAnka:

Jag? Nej, jag borde kanske insett att detta inte var stället för seriösa svar...

Du skojar inte ..... hur gammal är du?
okej, jag känner dig inte men skulle rekommendera att snacka med tjejen innan du ens funderar på nåt sånt, du kommer skrämma iväg henne. Du snackar om förhållande, kär o blabla men du har inte ens snackat med henne [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

15... Jag är väl medveten om att jag skrämmer iväg henne, men jag är blyg. Jag skrämmer hellre iväg henne än att inte göra något alls. Då slipper jag bry mig längre ;P.

Alltså vi har träffats det är bara att vi inte snackat mer med varandra än typ hej, hej då. Polarna skötte snacket när jag träffade henne.


   
SvaraCitera

KarlMagnusAnka:

ni kan analysera situationen och berätta för mig om jag fortfarande är kär eller inte

ja för vi är relationsexperter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

ja för vi är relationsexperter

Jasså, du kanske kan hjälpa mig med mitt problem?


   
SvaraCitera

Du kan omöjligen ha varit kär i henne eftersom du inte känner människan. Det kallas en tillfällig förälskelse, en "crush" eller whatever som kanske har svalnat nu? Sådant har alla inklusive jag upplevt och den känslan är trevlig medan det varar. Nej, men seriöst: Antingen lär du känna tjejen och ser om hon är nåt att hänga i granen eller så skiter du i det. Finns andra tjejer, and u know it.
Förresten, säg inte hur du känner. Kommer skrämma bort henne och förstöra. Du inbillar dig bara att du har känslor för henne, hormonerna som spökar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att jag är kär är jag ganska säker på. Alltså jag har träffat henne men inte så mycket, typ. Den där "tillfälliga förälskelsen" har pågått i ett halvår...

Och jag har insett nu att det var ganska dumt tänkt med att säga att jag gillar henne redan nu :P. Ska nog ta det lite lugnare... Men jag kommer ändå aldrig våga så det här spelar ändå ingen roll. Det var igår bara som jag kände, "faan, asså, jag gör det!" Nu är jag lika blyg som vanlgt igen. 😛


   
SvaraCitera

15?!?!?! går ni i samma skola vad har du att förlora??? fråga om du kan få hennes nummer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borde kanske göra det, ja 😀 Fan vad taggad jag blev när du skrev sådär, jag kommer ju fan aldrig träffa henne igen om det går fel ändå, eftersom jag börjar gymnasiet snart 😛


   
SvaraCitera

KarlMagnusAnka:

Borde kanske göra det, ja 😀 Fan vad taggad jag blev när du skrev sådär, jag kommer ju fan aldrig träffa henne igen om det går fel ändå, eftersom jag börjar gymnasiet snart 😛

var det jag som gjorde dig taggad?


   
SvaraCitera