Aviseringar
Rensa alla

Förvirrad i Göteborgs-området...


Ämnesstartare

Först av allt, tänker du inte säga något med betydelse behöver du inte säga något. Tack!

Jag är förvirrad, jag vet inte vad jag är, eller ska jag säga VEM jag är. Jag bor i ett litet samhälle i Göteborgs-området, där normen (som nästan överallt) är hetero. Jag tror att det skulle vara svårt att komma ut här, och det kanske är därför jag inte är säker? För att jag är rädd? Jag vet ingen i min ålder som är homo/bi/pansexuell. Så jag har ingen direkt att prata med. Dessutom är jag kristen, och vet inte hur det skulle tas emot där, trots att det till stor del är en modern och nytänkande församling/ungdomsledargrupp.

Skulle vara tacksam om någon kan ge mig ett råd eller två. Tack i förhand!


   
Citera
Ämnesstartare

Du är fjorton. Förvirring hör till. Sexualiteten utvecklas och är trasslig.
Ta det lugnt och vänta.


   
SvaraCitera
sincan

SofiaMellannamnJohansson:

Jag vet ingen i min ålder som är homo/bi/pansexuell.

Ingen vet att du är det heller![wink]


   
SvaraCitera
time
 time

SofiaMellannamnJohansson:

Dessutom är jag kristen, och vet inte hur det skulle tas emot där

Om jag var i din sits skulle jag ta kontakt med någon av ledarna, om det finns någon du litar på extra mycket. Sen är det viktigt att du vet att du inte är ensam om att fundera på det här, inte alls! Men kärlek och sexualitet och allt som hör det till är himla svårt i din ålder, så känn ingen panik på det planet.


   
SvaraCitera
bcsc
 bcsc

Jag är bi och den jag först sa det till var till min bästa vän. Någon jag kunde lita på och sedan när jag var reda för det så sa jag det till flera utav mina kompisar och nu säger jag att jag är bisexuell då någon frågar om det. Jag kan nog inte hjälpa mig med den där kristna biten eftersom att jag inte är kristen själv.


   
SvaraCitera