Aviseringar
Rensa alla

förvirrad och sårad


Ämnesstartare

Hej jag är en tjej som har många oklara saker för mig. 
jag mår psykiskt inte så bra men visar ofta på glädje fast jag håller på att hå sönder.
har ingen riktig vän jag kan lita på i närheten / i skolan och jag är en social person så det är skit jobbigt. 
jag sa en dag till en av mina klasskompisar att jag mådde skit varpå hon svarade: det gör alla men du har det hyfsat bra i alla fall. inte ens då kunde man få lite stöd nä då var de bara tryck på att andra också mår dåligt. 

känns också som ingen lyssnar på mig, jag har ofta rätt svar på saker och säger dom, varpå mina klasskompisar säger nä aldrig det är fel. SEN HAR JAG RÄTT ÄNDÅ ... så säger jag men snälla börja lita på mig, de säger att de skulle de aldrig göra och fnittrar vidare liksom. 

jag är inte otydlig jag passar bara verkligen inte in. alla är så tysta och försynta jag vill ha skoj och prat. 
varje dag när jag går till skolan blir jag bara ledsnare och ledsnare.

orkar snart inte gå dit, ingen verkar ta till sig att jag mår skit för de andra går på fester ect medan jag inte ens blir bjuden. 
vad ska jag göra? 

två år av mitt liv har varit bra, det var när jag bytte skola. men sedan fick jag lov att byta tillbaka till gymnasiet pga lagar m.m. annars så har jag varit mobbad när jag var liten och alla retades och så. sedan nu fryser dom ut mig ( olika folk dock ) men det måste vara nått med den här kommunen 🙁 
är i alla fall inte glad, hjälp?


   
Citera

Ja skulle rekommendera dig att prata med din mamma, även om det blir bättre eller värre, så bara berätta för nån Glad


   
SvaraCitera

Det verkar som att du har det riktigt jobbigt då du känner att du inte riktigt passar in. Det är dock svårt att hjälpa dig såhär på rak arm då jag inte riktigt förstår exakt vad det är du vill ha hjälp med... Om du nu går på gymnasiet vilket jag förstår det som; kan du inte försöka lära känna folk i andra klasser? Jag upplever personligen att det är mycket lättare att lära känna och umgås med människor i andra klasser på gymnasiet än vad det var i grundskolan. Tumme upp


   
SvaraCitera
mynona

Det stämmer inte att alla mår skit: många gör det, men det finns gott om lyckliga lyckade människor som inte gör det. Det spelar ingen roll: alla har behov av att utrycka sina känslor eftersom det är så man bearbetar dem. Har du ingen att tala med så går det faktiskt att utrycka dem också genom att skriva ned dem. Det hjälper ibland. Sök reda på folk som är likadana som du via nätet om de inte finns i din omgivning. 


   
SvaraCitera

starkarekaningenvara: är i alla fall inte glad, hjälp?

Vad exakt är det du behöver hjälp med känner du?
vill du bli gladare? vill du prata? vill du ha en lösning?
är förvirrad här med


   
SvaraCitera
reben

klart alla mår dåligt ibland men går inte att jämföra så d din kompis sa va jättedumt

vet inte hur man gör för att få andra vänner men om inte annat så typ prata med din familj om d som händer o så för att inte känna dig ännu mer ensam. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking:
Det verkar som att du har det riktigt jobbigt då du känner att du inte riktigt passar in. Det är dock svårt att hjälpa dig såhär på rak arm då jag inte riktigt förstår exakt vad det är du vill ha hjälp med... Om du nu går på gymnasiet vilket jag förstår det som; kan du inte försöka lära känna folk i andra klasser? Jag upplever personligen att det är mycket lättare att lära känna och umgås med människor i andra klasser på gymnasiet än vad det var i grundskolan. Tumme upp

jag har vänner i andra klasser men det räcker inte för att jag ska sluta känna mig utanför. jag vill ha hjälp med om det är min nojja eller om det faktiskt är ett problem? jag är så mentalt borta så jag vet knappt ut eller in snart. tack för svar 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox:

Vad exakt är det du behöver hjälp med känner du?
vill du bli gladare? vill du prata? vill du ha en lösning?
är förvirrad här med

jag vill veta hur man får folk att börja lita på en, hur man mår psykiskt bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
Det stämmer inte att alla mår skit: många gör det, men det finns gott om lyckliga lyckade människor som inte gör det. Det spelar ingen roll: alla har behov av att utrycka sina känslor eftersom det är så man bearbetar dem. Har du ingen att tala med så går det faktiskt att utrycka dem också genom att skriva ned dem. Det hjälper ibland. Sök reda på folk som är likadana som du via nätet om de inte finns i din omgivning. 

tack för svar, men om jag har vänner på nätet hur skulle de då hjälpa mig i min vardagssituation i skolan? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GamerAdam:
Ja skulle rekommendera dig att prata med din mamma, även om det blir bättre eller värre, så bara berätta för nån Glad

Det är ingen jag litar på till 1000000 men mamma vet rätt mycket, kan verkligen inte säga allt till henne även fast jag vill :/


   
SvaraCitera
mynona

starkarekaningenvara:

tack för svar, men om jag har vänner på nätet hur skulle de då hjälpa mig i min vardagssituation i skolan? 

du menar hur du ska komma in i klassgemenskapen? det har jag svårt att svara på. jag uppfattade inte mig själv som en del av klassgemenskapen själv, men jag kände mig inte utesluten eftersom jag inte brydde mig om det just för att jag hade gemenskap utanför skolan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

du menar hur du ska komma in i klassgemenskapen? det har jag svårt att svara på. jag uppfattade inte mig själv som en del av klassgemenskapen själv, men jag kände mig inte utesluten eftersom jag inte brydde mig om det just för att jag hade gemenskap utanför skolan

okej, intressant. jag är i behov av folk och älskar att prata så jag får väl kanske bara lägga ner 🙁


   
SvaraCitera

starkarekaningenvara: jag vill veta hur man får folk att börja lita på en, hur man mår psykiskt bättre

Tja, folk brukar lita på de som de känner är lika en själv så det kan väl finnas något i det?
och hur du mår bättre...gud vet


   
SvaraCitera