Aviseringar
Rensa alla

Förvirrad, svartsjuk och glad på samma gång.. Hjälp mig?


Ämnesstartare

Nu känner jag att jag vill skriva ner allting som hänt den här veckan och förra veckan mellan mig och tjejen jag är på "G" med. Till att börja med, så träffades vi för ungefär 2 veckor sedan genom en polare som presenterade oss för varandra. Första gången vi träffades (då polaren var med) så hände ingenting speciellt, vi bytade nummer och la till varandra på Facebook...

Väl på Facebook började vi chatta lite, och smsade 24 timmar om dygnet i tre dagar tills det blev helg, då hon ville träffa mig. Så vi bestämde att hon ska komma hem till mig och att vi skulle titta på film. När hon väl var här på lördagen så klickade vi direkt, började direkt strula, kyssas och så vidare, allt kändes så bra!

Dagen efter träffades vi och gjorde samma sak, fast vi tog ett steg längre och jag började pulla henne, vilket hon gillade väldigt mycket. Nu till problemet - den här tjejen är verkligen JAGAD av killarna, lika mycket som jag är JAGAD av tjejerna... Enda skillnaden är att hon är mycket hängiven mot sina killkompisar...

Hon kan kalla dom för älskling, bebis, hjärtat och till och med pussa dom på kinden när dom träffas (inte så mycket men det gör mig ändå svartsjuk). När jag frågar varför hon tilltalar dom på det sättet så säger hon att hon säger så till alla sina killkompisar vilket kan stämma... Har snackat med några av dom, och dom får helt fel vibbar, även om hon bara vill vara kompisar vill dom alltid vara lite mer än så.

När jag tog upp det här har vi börjat tjaffsa och jag mår lika illa varje gång, jag tror jag har blivit kär i henne - på riktigt alltså. Känns som jag gillar henne mer än vad hon gillar mig. Dessutom finns det ännu ett problem, hon gillar att festa mycket, dock är hon ryss och det ligger i deras blod att dricka kan man tänka sig. Hon har sagt att jag FÅR hänga med på festerna om jag vill, men jag har tröttnat på att festa förlängesen.

Så för att summera:
1. Vi tjaffsar över att hon kallar sina killkompisar älskling, hjärtat, bebis, och så vidare och gör mig väldigt svartsjuk.
2. Hon gillar festa väldigt mycket och jag är rädd för att hon ska hålla på med andra.

Hjälp mig?!


   
Citera
Ämnesstartare

Känner att det blev väldigt mycket nu.. Men jag var tvungen att skriva av mig. Jag är förresten 15 år och hon är 14, fyller 15.


   
SvaraCitera

Hon kan vara två personlighetstyper. Antingen kan hon vara en som vill att sin partner ska vara avundsjuk så att hon känner sig uppskattad. Det kan också vara så att hon är lite flörtig till sättet och då krävs det att man själv klarar av att ha en sådan partner och att man inte lätt blir avundsjuk vilket du verkar bli och faktiskt verkar må dåligt av.

Hur är hon mot sina tjejkompisar då? Är hon likadan mot dem, alltså säger puss och så vidare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldaten:

Hur är hon mot sina tjejkompisar då? Är hon likadan mot dem, alltså säger puss och så vidare?

Ja absolut, det är hon.. Men känner ju inte svartsjukan då.


   
SvaraCitera

jakan28:

Ja absolut, det är hon.. Men känner ju inte svartsjukan då.

Skulle hon låta dig vara på samma sätt med dina tjej- och killkompisar. Om hon skulle det måste du helt enkelt acceptera att hon är så öppen, det andra alternativet är att förändra hennes sätt att vara och då kommer hon verkligen känna sig instängd i förhållandet och backa ur det. Tror det även skulle vara en större chans att hon är otrogen eller iafl oärlig om du håller henne tillbaka på det sättet.

Du kan ju försöka se de som en positiv grej. Om hon är öpppen och träffar många nya människor osv så kommer även du få många nya vänner via henne och av det få ett rikare liv. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldaten:

Skulle hon låta dig vara på samma sätt med dina tjej- och killkompisar.

Hon säger hon hade blivit ledsen men inte svartsjuk, för hon inte är den typen..


   
SvaraCitera