Aviseringar
Rensa alla

folk är jobbiga o så


Ämnesstartare

det verkar typ inte gå att ha en relation med en annan människa utan att den ska bli hierarkisk, allt måste undermedvetet jämföras, se vem som har fler "+" än den andre, längst kuk.... människor kan vara asnice tills man lär känna dem då försvinner den första mysigheten... inte ens någons fel utan alla är så naturligt? många iaf..

men jag har också tänkt att jag kanske lägger för stor vikt i sånt och att det egentligen ska "tävlas/kukmätas" konstant för att då har man något att göra? orkar inte umgås med människor som gör saker med andra motiv än att det ska vara chill för alla men för eller senare så beter sig typ alla så? jag kämpar emot att hålla på så så gott jag kan men har trots det brister inom detta område, någon sorts självbild att leva upp till och ett behov av att bli sedd på ett visst sätt, men ju mer medveten man blir om sig sj ju bättre går det.

blir ledsen för att det känns inte som att människor kan ge mig något då jag är väldigt känslig för sånt här och så fort någon börjar säga saker med sådana undertoner går jag igång på alla cylindrar, det gör det rätt jobbigt för mig att umgås med folk ibland, när det är nice så öser jag ur mig kärlek men när det inte är nice är jag typ mordisk, alltså tycker att människan är värd mindre än smuts då.(En "trevlig" människa är värd mitt eget liv typ men så fort den visar dåliga sidor tappar den allt värde i mina ögon, och grejen är ju att alla har vi våra brister...... detta tunnar ut leden av de kompisar som jag genuint tycker om... =/ )

jag söker nu er syn på detta som beskrivits


   
Citera
Ämnesstartare

jag är alltså som jag är och reagerar som jag gör, men överreagerar jag? eller underreagerar andra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ajdå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill verkligen ha seriösa svar och tankar om detta.. 🙁 spelar ingen roll om ni tycker att jag är helt cp eller om ni behöver fråga eller så men skriv d iaf..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ok vänta ska bara orka läsa allt först förlåt hjärtat Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur är verkligheten för er, känner ni folks avsikter tydligare än det de säger? är lite orolig att jag är schizo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaha

alltså, tkr nt du ska ge upp elr nåt bha för du träffat en massa störda människor

bara gå vidare o så, är typ i samma sits som du. är omgiven av idioter o så men fan heller att jag ger upp för det. somliga har lättare att hitta människor de hör hemma hos, sen finns vi som måste kämpa som in i helvete för att folk inte ska hysa förakt.

kompis, du ska som sagt nt ge upp för du har livet framför dig o kmr hitta någon själ som gillar dig för dig o det är då du ska komma till insikt o va stolt över dig sj o nt ångra ett skit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attitydinkontinent: alltså, tkr nt du ska ge upp elr nåt bha för du träffat en massa störda människor

det är ju inte störda individer utan i princip samtliga individer! beroende å socioekonomisk bakgrund och andra faktorer så är olika saker viktiga att mäta kuk inom men det finns alltid där typ... i vissa kretsar är det viktigt att kunna dricka mycket i andra är det viktigt att kunna allt om någon genre osv, det beteendet går ju ganska enkelt att förklara med evolutionsteorin.

Attitydinkontinent: bara gå vidare o så, är typ i samma sits som du. är omgiven av idioter o så men fan heller att jag ger upp för det. somliga har lättare att hitta människor de hör hemma hos, sen finns vi som måste kämpa som in i helvete för att folk inte ska hysa förakt.

de som har lätt är väl de som accepterar allt sånt, att det är så... har inget emot att prata om allt och jämföra saker men grejen är att det läggs sådan oerhörd betydelse i prestigefrågor? liksom det sker automatiskt? eller är det bara i min skalle?!

Attitydinkontinent: kompis, du ska som sagt nt ge upp för du har livet framför dig o kmr hitta någon själ som gillar dig för dig o det är då du ska komma till insikt o va stolt över dig sj o nt ångra ett skit

haha 🙂 mmmmmm det tror jag men känns ju tråkigt att bestämma sig för att säga "fuck u" till typ hela världen och acceptera att vara en loner ist.. drf skapade jag tråden för att få feedback från andra om det här, litar inte på min egen hjärna..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

visst det är cp att inte lita på sin egen hjärna men det är ännu mer cp att lita på den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alltså känner lika tydligt skillnaden mellan vanligt prat och när det "plötsligt" börjar handla om prestige som om någon kastat en näve grus i mitt ansikte

känner ni igen er i den beskrivningen?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sweet love jack: det är ju inte störda individer utan i princip samtliga individer! beroende å socioekonomisk bakgrund och andra faktorer så är olika saker viktiga att mäta kuk inom men det finns alltid där typ... i vissa kretsar är det viktigt att kunna dricka mycket i andra är det viktigt att kunna allt om någon genre osv, det beteendet går ju ganska enkelt att förklara med evolutionsteorin.

ok d e fett omogna individer du hänger med

tungt att du är nykterist, respekt

sweet love jack: de som har lätt är väl de som accepterar allt sånt, att det är så... har inget emot att prata om allt och jämföra saker men grejen är att det läggs sådan oerhörd betydelse i prestigefrågor? liksom det sker automatiskt? eller är det bara i min skalle?!

tips: säg ifrån

om de tkr du e jobbig så ska du:

sweet love jack: säga "fuck u"

sweet love jack: haha 🙂 mmmmmm det tror jag men känns ju tråkigt att bestämma sig för att säga "fuck u" till typ hela världen och acceptera att vara en loner ist

att vara loner är bra som omväxling, vidgar perspektivet osvosv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sweet love jack: visst det är cp att inte lita på sin egen hjärna men det är ännu mer cp att lita på den.

fuck hjärnan

lita på hjärtat ist

sweet love jack: alltså känner lika tydligt skillnaden mellan vanligt prat och när det "plötsligt" börjar handla om prestige som om någon kastat en näve grus i mitt ansikte

känner ni igen er i den beskrivningen?!

ja


   
SvaraCitera
reben

man klarar sig utan folk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men inte utan reben<3


   
SvaraCitera
mynona

Ja, prestige, status och hierarki försämrar intimiteten. Jag har märkt att till exempel alltför stor respekt också kan hämma närheten: ju mer jämlik man är desto bättre fungerar folk att umgås med varandra eftersom öppenheten blir mer obehindrad och närheten därmed växer. Kanske kan hierarkiskt tänkande omedvetet vara ett sätt att pröva om motparten är en like, men det är ofta fel saker som då tas upp. Ligger en omognad i det. Dock handlar det ofta mer om kretsar av bekanta som gör detta: det är mycket enklare att umgås med folk i små grupper, och skaffa sig nära vänner som man lär känna enskilt. Umgås man i stora grupper och sällan är ensam med sina vänner är det svårt att komma vidare i processen, de blir oftast bara bekanta då


   
SvaraCitera