Aviseringar
Rensa alla

folk är jobbiga o så


en teori är att du också mäter kuk i vem som är mest godhjärtad. Och du gör det på en så säker nivå att ingen kan ta dig där, vilket ger dig trygghet.

Trygghet andra kukmätare hittar i mer primitiva nivåer som typ... vem som har störst kuk.

Kampen om att få känna sig bättre, mer överlägsen än andra. Typ?
Fast man lurar sig själv att det är motsatsen man gör...
Fuck that shit, tänker man.

hahaa jag vet inte..
Är på cyniskt humör gånger 10304204130410000

Om en människa som söker idol kan lura sig själv till att den tror den sjunger bra, oavsett vad folk säger till den.
Varför skulle inte jag kunna lura mig själv till att tro att jag är godhjärtad.
Vafan vet man om sig själv.

DET HÄR ÄR INTRESSANT.

(vet inte om jag va inne på rätt ämne nu, men typ?)

(Jag håller med förstainlägget.. eller håller med? Jag kände igen mig)


   
SvaraCitera

Och om man nu kukmäter i vem som är mest godhjärtad med att "de ska vi chill för alla".

Vafan spelar det för roll då.


   
SvaraCitera

DET ÄR JU FÖRFAN JÄTTEBRA


   
SvaraCitera

ok insåg att det jag skrev är cp.. fast typ rimligt.. fast det är cp


   
SvaraCitera
mynona

Fantastiskt:
ok insåg att det jag skrev är cp.. fast typ rimligt.. fast det är cp

Rätt mycket margareta, men gunvor med. 


   
SvaraCitera

mynona:

Rätt mycket margareta, men gunvor med. 

nu försöker du bara mäta kuk här!


   
SvaraCitera

Tror det är fett problematiskt att du blir mordisk av det.
Ha viss grad av tålamod, ifall du inte har det.

typ


   
SvaraCitera

På senare tid har jag börjat fundera ifall jag är "socialt efterbliven" pga frågeställningar som dessa. Bara att jag inte kunnat sätta fingret på det, inte fattat det medvetet.. Bara sett det omedvetet och velat dra mig undan. Blivit obekväm.

Eller så är det bara en efterkonstruktion.
Försvarsmekanism.


   
SvaraCitera

Eftersom jag i vissa lägen är rätt social.
Och egentligen har ganska stor social kompetens..

(eller nått)


   
SvaraCitera

om 300år.. efter den psykologiska revolutionen kommer vi se tillbaka på det här och skratta


   
SvaraCitera

typ det jag gjorde va att komma med nå form av "smart" input för att få känna mig smartare..

Känns som det genomsyrar allt alla människor gör. över jävla allt inklusive mig själv. 
hade man inte utvecklat en "jag bryr mig inte" mentalitet hade man ju fan inte orkat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sweet love jack: ge mig något

sweet love jack: ge mig något

sweet love jack: ge mig något

sweet love jack: ge mig något

sweet love jack: ge mig något

sweet love jack: ge mig något

sweet love jack: ge mig något

sweet love jack: ge mig något

sweet love jack: ge mig något

sweet love jack: ge mig något

 jag vill ha 
jag vill ha 
jag vill ha
-_-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attitydinkontinent: ok d e fett omogna individer du hänger med

mjo, vad nu omoget är i förhållande till vad.

Attitydinkontinent: tungt att du är nykterist, respekt

va : D

Attitydinkontinent: ips: säg ifrån

om de tkr du e jobbig så ska du:

"kan ju inte" hålla på och "bråka" med folk hela tiden, eller det är väl det tråden handlar om, om jag ska göra det eller inte, är typ som att säga ifrån för att folk andas för högt..? håller inte rent juridiskt.. 

mynona: Ja, prestige, status och hierarki försämrar intimiteten. Jag har märkt att till exempel alltför stor respekt också kan hämma närheten: ju mer jämlik man är desto bättre fungerar folk att umgås med varandra eftersom öppenheten blir mer obehindrad och närheten därmed växer. Kanske kan hierarkiskt tänkande omedvetet vara ett sätt att pröva om motparten är en like, men det är ofta fel saker som då tas upp. Ligger en omognad i det. Dock handlar det ofta mer om kretsar av bekanta som gör detta: det är mycket enklare att umgås med folk i små grupper, och skaffa sig nära vänner som man lär känna enskilt. Umgås man i stora grupper och sällan är ensam med sina vänner är det svårt att komma vidare i processen, de blir oftast bara bekanta då

bra inlägg

Fantastiskt:
Tror det är fett problematiskt att du blir mordisk av det.
Ha viss grad av tålamod, ifall du inte har det.

typ

blir inte sådär våldsamt mordiskt utan bestämmer mig bara iskallt för att personen är värd bajs (en åsikt jag alltid reviderar..."inte hans fel att han är så =)"

alla behöver ha självkänsla för att kunna fungera väl i förhållande till andra, och det vill man.. jag är typ så pompös att det känns irriterande att behöva visa värde då det delvis är mental prostitution(man mäter ju ingenting) samt att jag redan är fullständigt(halvt) övertygad om hur bäst jag är, det bara finns där som en underliggande trygghet men det är däremot svårare att komma med i lika situationer "aha du har en bmw? men jag tycker att jag själv är jättebra"

haha tänk om jag skulle tillåta mig att vara nedlåtande mot folk, manipulativ.. :S men jag vill bara kramas

stör mig på att saker sägs som om de betydde något


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sweet love jack:
hur är verkligheten för er, känner ni folks avsikter tydligare än det de säger? är lite orolig att jag är schizo

du e inte ensam


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:

du e inte ensam

unite


   
SvaraCitera