Aviseringar
Rensa alla

Folk borde ligga mer! 😛


Ämnesstartare

Det här en sak som jag tänkt på länge att jag ska skriva om. Ska bli intressant att se vad jag får för reaktioner [crazy]

Till att börja med är den här texten skriven från ett kill- och heteroperspektiv. Ni som har annat perspektiv får gärna dela med er av det [smile]

Jag tycker det när något som vi borde prata om, som det sällan talas om. Det är faktiskt jobbigt att vara kille. På många områden har säkert killar fördelar men på ett har vi klart underläge och det är dessutom ett väldigt stort och viktigt område. Det gäller närhet, sex och kärlek. Varför är detta så skambelagt? Man hör ibland tjejer säga "han är bara ute efter en sak" eller "killar är bara ute efter en sak". SO WHAT? Ja, vi är sexuella varelser, vad är felet? Kanske är det så att de killar som beter sig svinigt förstör för oss andra, jag vet inte. Dvs de som inte respekterar tjejer. Konstigt nog verkar sånna kanske lyckas desto bättre dock men det är kanske en annan diskussion.

Det sägs att barn som inte får kärlek dör eller åtminstone blir sjuka. Vi killar kanske inte dör men vi mår dåligt. Jag skulle påstå att om folk fick ligga mer med varandra så skulle vi ha en fredligare värld och mindre konflikter och skit. Tror att en hel frustration skulle försvinna på vägen och folk skulle vara gladare och lättsammare.

Kan ge ett exempel från en killes värld: Du går runt en vecka och ser massa tjejer här och där. Du känner dig HUNGRIG! Ser fram emot fredagen då du ska gå ut och äntligen, förhoppningsvis, hitta någon gullig/söt/fin/sexig tjej! Sedan kommer fredagen, du gör dig i ordning, förfestar, går ut. Och du blir ganska bryskt dissad av ett antal tjejer, behandlad stort sett som skit eller smuts. Av hon den där söta tjejer som du blev så glad av att se + några till. Det goda humöret du byggt upp under kvällen förbyts efter hand och efter ett tag så är det kört. Kvällen är slut, du åker hem ensam. Du känner dig tom och hopplös, kanske t o m värdelös. Drömmer om att få vara nära någon, göra allt det där snuskiga och härliga som man kan göra eller deppar över din maktlöshet och en ny veckas jobb/plugg som inte kommer ge nåt.

Tar krogen som exempel just för att det är det vanligaste "raggstället" och jag tror många, åtminstone killar, känner igen sig i scenariot. Sanningen är att ungefär det här är verkligheten för många (åtminstone killar). Just nu känner jag en enorm hunger men jag har ingen aning om vad ska göra åt den, svårt beskriva hur detta bara gröper ur en! Vet inte om jag talar för alla killar men i alla fall för min del är sex/närhet typ det viktigaste efter mat och kläder! Ärligt talat, att få vara med en tjej man tycker om är som att få komma till paradiset, så mycket betyder det.

Nu kanske någon säger att jag bara sitter och är bitter för att jag inte får ligga så mycket som jag vill. Och det stämmer, det får jag inte. Men det är något jag delar med de flesta killar jag känner! Till och med de i min bekantskapskrets som ligger runt mycket, nära nog extremt, går ändå inte nöjda.

Det jag vill säga är inte att tjejer ska ha sex med killar bara för att vara snälla när de inte själva alls vill. Och jag förstår verkligen att man kanske inte bara vill hoppa i säng och vara intim med nån helt random kille bara sådär. Å andra sidan tror jag vi alla skulle vinna på att ge fler människor chansen! Att våga vara mer öppen, lära känna fler, mysa mer och ha sex med fler. Varför inte liksom? Sex är ju trots allt något härligt för både tjejer och killar! Misstänker att det fortfarande är en kultur att tjejer ska "hålla på sig" kanske är det biologiska orsaker, jag vet inte. Den som vet får säga!

Har hört en del, faktiskt både tjejer och killar, säga att de inte vill ligga med "för många" under sin livstid. Fattar verkligen inte grejen! Om du vill ligga med någon, för att man vill kramas, är nyfiken, är kåt, gör det! När man sen tittar tillbaka på sitt liv, hur stor är chansen att man tänker "den personen skulle jag inte legat med"? I värsta fall gav det inte så mycket bara. Och så självklart skyddar man sig och så. Jag hör till dem som tycker sex kan vara något fint och härligt och grymt mellan två personer även utan kärlek, herregud! Finns alltid rum för lite kärlek till fler [love]

vi kan alla göra saker för att bli mer attraktiva. Både tjejer och killar kan träna och äta sunt etc. Man kan göra en del när det gäller t ex kläder och beteende. Men en viktig sak tror jag är att inte jämföra alla för mycket, och det gäller också både tjejer och killar. Om man tycker någon har nåt, man kan tänka sig att ha en good time med den, att det skulle va åtminstone lite mysigt eller upphetsande. Då kan man bara uppskatta det och inte alltid tänka att det finns något bättre någon annanstans. Ett misstag jag själv gjort ibland, någon som känner igen sig? Typ att gräset alltid är grönare på andra sidan eller att man typ söker efter "den enda rätta/den perfekta".

Så, om du läst ändå hit: Vad tänker/tycker du om det här?! [crazy]


   
Citera
Ämnesetiketter

kärlekenframförallt:

Vad tänker/tycker du om det här?! [crazy]

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=316153


   
SvaraCitera

Kan inte alls relatera till scenariot du målar upp och tycker att ditt inlägg är ganska intetsägande.


   
SvaraCitera

Aa de e inte lätt asså[smile] Slutat bry mig om jag får ligga eller inte, funkar bättre så[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rymdpirat:

Kan inte alls relatera till scenariot du målar upp och tycker att ditt inlägg är ganska intetsägande.

Varför inte? Går du inte ut, får du alltid ligga eller har du inte samma behov?


   
SvaraCitera

kan inte relatera :--P


   
SvaraCitera

Sex leder till könssjukdomar och besvikelse [mad] nej men typ.

Sex är inte lätt för mig. Har någon slags anargasmi och har tidigare erfarenheter som gör att sex inte är något simpelt och kul utan besvärligt och ger upphov till större bekräftelse. Sedan så gillar jag inte att förminska människor till en specifik sak, en människa jag har sex med vill jag binda med på flera olika plan.


   
SvaraCitera

kärlekenframförallt:

Varför inte? Går du inte ut, får du alltid ligga eller har du inte samma behov?

Alla tre.


   
SvaraCitera

Eller rättare sagt jag går inte ut för att få ligga.


   
SvaraCitera

hur svårt är det. en över 2 000 år gammal sanning: släck begäret, släck behovet. ifall du slutar bry dig om att ligga kommer du inte plågas av att inte få ligga. om du inte plågas av att inte få ligga kommer du kunna närma dig tjejer utan en agenda. ifall du närmar dig tjejer utan en agenda kan du lära känna dem på riktigt. om du lär känna någon på riktigt kommer du förr eller senare helt oplanerat befinna dig i en situation då du kommer ha sex. otroligt förenklat, men ja. bara flyt med. var en manet.


   
SvaraCitera

Nä. Vår sexualitet är 100ggr så mkt värre då den är förtryckt.


   
SvaraCitera
ohjens

genus:

Sex är inte lätt för mig. Har någon slags anargasmi och har tidigare erfarenheter som gör att sex inte är något simpelt och kul utan besvärligt och ger upphov till större bekräftelse

mycket sant! så är det för mig med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nä. Vår sexualitet är 100ggr så mkt värre då den är förtryckt.

Utveckla? [crazy]


   
SvaraCitera

kärlekenframförallt:

Utveckla? [crazy]

Det är okej att ligga runt och vara kåt som kille, då får man ryggdunkningar. Som tjej får du skitsnack bakom ryggen istället.


   
SvaraCitera

Haha, vilket härligt inlägg [love]

Jag vill dock ha sex bara om jag är i ett förhållande, alltså med EN person. Men jag gillar ändå det du skriver. Alla är ju olika liksom.


   
SvaraCitera