Aviseringar
Rensa alla

Folk med många vänner generellt sett mer korkade


Ämnesstartare

Ja jo. Blir dock lite tveksam när precis alla här inne anser sig vara intelligenta [shake]


   
SvaraCitera
Åtta

Anarkandi:

Problemet är att alla här på UM definierar sig som smarta. [cute]

Mja, kanske. Men jag skulle nog tro att medelintelligensen på UM är aningen högre än nationella medeltalet, även om vissa gärna beter sig som ärkemongon (och vissa är även ärkemongo, givetvis). Dumma människor hänger generellt sett inte på de internetz - annat än på Lunar, Facebook och blogg.se. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Problemet är att alla här på UM definierar sig som smarta

inte jag [no-no]. är normalbegåvad. får väl alltid det average är på IQ test.

men det där fenomenet som du pratar om är tyvärr standard för forum tror jag. flashback är ett hemskt ställe att vara på om man är allergisk mot know-it-all personer :). + att man lätt då blir lite smånojjig för att skriva något där eftersom att folk bara kommer hoppa på en om dom tycker sig se ett fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är svårt...för en korkad person...i jämförelse en smart...att sätta sig in i en korkad jämförelse en smart...person...vänner. Det jag vill säga...är att...om man inte har många vänner...hur vet man då...att de med vänner är korkade...och inte har något att ge...Jag står för att de utan vänner är rädda för att bli förknippade med oss "korkade" samt fega...att ha många vänner...är inget handikapp..oavsett deras intelligens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle kunna påstå att det är sant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

___Gumman__:

...

XD trollet på hugget


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Mja, kanske. Men jag skulle nog tro att medelintelligensen på UM är aningen högre än nationella medeltalet,

Ja, det tror jag också. Jag gillar sedan mer begåvade människor, men jag definierar inte intelligens som många gör. Bra betyg ger inte nödvändigtvis hög intelligens, så att säga.

retstickan:

är normalbegåvad. får väl alltid det average är på IQ test.

Jag får alltid 130+, men iqtest stämmer aldrig :s

___Gumman__:

...

___Gumman__:

...

___Gumman__:

...

___Gumman__:

...

___Gumman__:

...

___Gumman__:

...

alltså herregud


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

kan roas medan den andra ofta tycker att det vi har är "för lite". blir tillslut inte lyssnad på eftersom att folk omkring mig är vana vid att jag inte har något att komma med. ganska hemsk känsla men samtidigt så går den över efter typ 2 sek.

Stämmer det där. Du kanske borde söka upp fler människor på din egen intelligensnivå? [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var det jag tänkte säga från början, att det faktum att man har många vänner behöver inte betyda att man ser samma sak i alla.
Dessutom finns det tillräckligt många smarta mänskor där ute för att man skulle ha vänner så det blir över.

Beroende på vad man letar efter i en person kan det vara olika svårt att hitta.
Kan på rak arm säga att jag inte kan skämta på samma sätt med vissa personer som jag kan med andra, och det har definitivt med intelligens att göra, även om olika humorsmaker såklart spelar in.
Sen kan man fråga sig om intelligensen avgör vilken slags humor man har? [rolleyes]

Men de flesta här inne anser sig i många felaktiga fall vara smarta, så varför skulle jag lita på min egen självbild? [cute]


   
SvaraCitera

kan nog stämma delvis... har dock vänner som är rätt korkade (menar inte att jag är übersmart, men de är ändock dummare än mig), umgås dock inte så jättemycket med dem (förutom de av dem jag bor med...)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Agreed.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

Stämmer det där. Du kanske borde söka upp fler människor på din egen intelligensnivå? [wink]

hänger ju på UM [bigcheers].

nä men alltså jag måste börja lära mig att koncentrera mig i olika grejer så jag får mer material att analysera med. för jag kan inte vara på det här sättet resten av mitt liv. kommer inte klara mig socialt då.. men jag går framåt. har blivit bättre i det sociala tycker jag. men ska bli ännu bättre 🙂


   
SvaraCitera

Tilda1988:

Tycker att detta resonemang är logiskt.

Nej tror det beror på annat kanske val av kompisar från början så man har svårt att få ett större kontaktnät.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Jag får alltid 130+, men iqtest stämmer aldrig :s

då får du mer än mig :).

men det där med intelligens... vet inte riktigt hur mycket intelligens som verkligen krävs för det sociala.

många i min skola anser mig vara intelligent pga att jag läser matte på en mycket högre nivå än dom. men dessa som läser på en lägre nivå är samtidigt dom som dissar mig i diskussioner. så jag tycker uttrycket intelligens behöver definieras.

social intelligens eller EQ som det förkortas i engelskan är det som man bör prata om här.

att försöka hålla en "smart" diskussion så krävs det flera personer som bidrar till den smarta stämningen. men dessa personer kan vara helt vilsna när dom ska försöka hålla en annan slags diskussion (rolig tex).

har då den personen som är duktig på att hålla en smart diskussion högre EQ? njeet men han har en ability som värderas högt i samhället.

wh00ps nu har jag glömt vad jag ens argumenterar för. har det med min intelligens att göra eller bara mitt minne? :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låg mycket bakom det där, tyvärr [crazy]


   
SvaraCitera