Aviseringar
Rensa alla

Folk r så jävla konstiga gällande mat


Ämnesstartare

Tickstart:

korna får ju inte medicin mot parasiter, hur bra mår de av det?

och vilka parasiter menar du att det är? Vanliga mjölkkossor försöker man pressa att mjölka mer med diverse olika preparat, att de sedan pressas fruktansvärt hela livet borde vara argumment nog.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

genus:

Om man inte tycker att det finns något kött av kvalité då, då kan man väl gnälla här?

Om jag går utanför mitt hus och knäpper ett rådjur kan du inte klaga på dess kvalité iaf (såvida det inte är en tjockis), på samma sätt kan jag inte klaga på lakrits kvalité bara för att jag inte gillar lakrits


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

genus:

mord

[rolleyes]
Först hävdar du att de ändå mår skit om de dör, nu säger du att de kanske inte märker av det och att det är dödandet som är problemet.
Bestäm dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

argumment

[blush]
kravmärkt (som exempel) är bara av och för miljöpretton som egentligen inte vet hur saker funkar, än mindre bryr sej om effekten av deras handlande (handlande[blush])

Dan_the_ironman:

och vilka parasiter menar du att det är?

lol är väl inte parasitolog heller
men de sa ju på nyheterna för ett tag sen att typ kravmärkt är sämre pga djuren får lida i onödan
sveriges radio säjer iofs jävligt mycket, och det är nästan bara idioter som jobbar där


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

idsat (böjde ids där).

*Idats.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

humorlösa fjantar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

humorlösa fjantar

Look who's talking.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

lol är väl inte parasitolog hellermen de sa ju på nyheterna för ett tag sen att typ kravmärkt är sämre pga djuren får lida i onödan

Min moder är före detta mjölkbonde så jag litar på hennes ord faktiskt.


   
SvaraCitera

pizdakurac:

Det är sällan, och väldigt sjuka individer, som drar ut på det länge och torterar djuren. (Självklart finns det sådana, säger inget om det, men det är inte industristandard)

du tycker inte att industristandardens uppfödning och slakt är en långvarig tortyr för djuren? är du dum i huvudet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Min moder är före detta mjölkbonde så jag litar på hennes ord faktiskt.

ok, ja hon är väl bästa källan I guess :$


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

du tycker inte att industristandardens uppfödning och slakt är en långvarig tortyr för djuren? är du dum i huvudet?

[rolleyes]
Nu är du bra nog jävla dum i huvudet som missar poängen. Men det är sött att du försöker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pizdakurac:

Men det är sött att du försöker.

så nedvärderande![blush]


   
SvaraCitera

pizdakurac:

Nu är du bra nog jävla dum i huvudet som missar poängen. Men det är sött att du försöker.

berätta för mig om din poäng.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pizdakurac:

Look who's talking.

har en massa humor. lägg av genast.

Tickstart:

ok, ja hon är väl bästa källan I guess :$

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

[bigsmile]

xD nej asså mena ej ironiskt![blush] om hon vart bonde så är de väl bättre att lyssna på henne än journalister från sterila kontor i stockholm :$


   
SvaraCitera