Aviseringar
Rensa alla

Folk som är ständigt är ihop.


Ämnesstartare

Kom att tänka på en grej. Har en tjejbekant som är ihop hela tiden. Plötsligt kan hon vara singel och någon vecka senare har hon en ny pojkvän. Jag tycker många människor är såhär. Hur fan funkar det egentligen? [confused]

1. Var hittar de en ny så snabbt, ibland t.o.m innan det gamla tagit slut? Jag har inte träffat en potentiell flickvän på 7 år. För dem tar det en vecka. Det leder mig in på nästa fråga:
2. Är de helt enkelt inte särskilt petiga alls, utan bara måste ha någon snabbt snabbt?

Men mest undrar jag nog ettan. De är nästan alltid tjejer, när jag tänker efter, är det kanske lättare då?


   
Citera

Tycker också det är konstigt. Förmodligen är de väl inte speciellt förälskade, utan har bara någon för att.. det ser bra ut. Och ju snyggare, desto bättre, kanske.


   
SvaraCitera
Åtta

Hur vet du att det är de andra som det är fel på? Det kanske bara är du som är Forever Alone? [wink]
Image


   
SvaraCitera

Åtta:

Hur vet du att det är de andra som det är fel på?

Han sa inte att det skulle vara något fel, direkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Hur vet du att det är de andra som det är fel på? Det kanske bara är du som är Forever Alone?

Det klart man är forever alone, 7 år förstår jag väl är lite högt. Men direkt? Så kan det inte fungera hos en normalt funtad.


   
SvaraCitera

Sterd:

1. Var hittar de en ny så snabbt, ibland t.o.m innan det gamla tagit slut? Jag har inte träffat en potentiell flickvän på 7 år. För dem tar det en vecka. Det leder mig in på nästa fråga:

Har du någonsin funderat om något likadant hände dig?


   
SvaraCitera

Sterd:

1. Var hittar de en ny så snabbt, ibland t.o.m innan det gamla tagit slut?

Debaser.

Sterd:

2. Är de helt enkelt inte särskilt petiga alls, utan bara måste ha någon snabbt snabbt?

Tror detta, pga det är inte personen som är viktig utan bekräftelsen den ger.

För vissa alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Har du någonsin funderat om något likadant hände dig?

Vad menar du? Jag säger ju att det inte hänt på 7 år.


   
SvaraCitera

Sterd:

Vad menar du? Jag säger ju att det inte hänt på 7 år.

han menar väl att du ska tänka in dig i situationen, och förstå den mer.

visst, kanske (antagligen) har dessa människor ett större bekräftelsebehov, men du får det att låta som om de medvetet ingår någon slags ömsesidigt underförstådd pakt som går ut på kallt bekräftande i stället för riktiga känslor... så behöver det inte vara.


   
SvaraCitera

Åtta:

Hur vet du att det är de andra som det är fel på? Det kanske bara är du som är Forever Alone?

Edit: Menade att jag tog åt mig O:


   
SvaraCitera

Töntigt, sånt där.
Men de är helt enkelt rädda för att bli ensamma och har ett ständigt behov av bekräftelse.


   
SvaraCitera

Pendulum:

Töntigt, sånt där.
Men de är helt enkelt rädda för att bli ensamma och har ett ständigt behov av bekräftelse.

kitty shark make good point.


   
SvaraCitera
mynona

Sterd:

De är nästan alltid tjejer, när jag tänker efter, är det kanske lättare då?

Jag känner en kille som aldrig är singel och har en ny tre dagar efter att det förra förhållandet är slut, utan att ha varit otrogen. Vissa har behov av bekräftelse och mår dåligt som singel och i de fallen accepterar de nog de som visar intresse. Andra blir helt enkelt kära väldigt fort.
Det finns aldrig ett svar utan lika många som det finns människor.


   
SvaraCitera

Sterd:

Vad menar du? Jag säger ju att det inte hänt på 7 år.

Vill du att det ska hända dig? Jag menar inte typ att du ska ha en tjej dan efter, men typ kanske en månad?


   
SvaraCitera

Det kan ju också vara så att deras förhållanden tar slut just för att de blivit intresserade av någon annan och redan är på väg in i ett nytt förhållande när de avslutar det förra.


   
SvaraCitera