Aviseringar
Rensa alla

Folk som bloggar för att få status


Ämnesstartare

Tjena. 

Själv bloggar jag mest för att det är kul och för att jag alltid tyckt om att skriva. Har dock märkt på sistone att folk verkar blogga i stor utsträckning för att tjäna pengar, eller för att få status. Vissa lägger ut väldigt privata grejer med, och snackar skit om folk vilket känns destruktivt.

Vad tycker ni om detta beteende?

Tråd redigerad: Länk till egen blogg och reklam är inte tillåtet på Ungdomar.se. /moderator


   
Citera

reklam, låst


   
SvaraCitera

vad fan får man för status av att blogga?


   
SvaraCitera
reben

e väl inte värre än många andra jobb


   
SvaraCitera
time
 time

Morgonstjärna:
vad fan får man för status av att blogga?

Blondinbella byggde hela sitt imperium genom bloggen. När hon började var hon väl en osäker femtonåring som hittade på att hon hade ett coolt liv och folk började följa henne och sen när hon hade tillräckligt många läsare började hon tjäna pengar på't. 


   
SvaraCitera

time: Blondinbella byggde hela sitt imperium genom bloggen. När hon började var hon väl en osäker femtonåring som hittade på att hon hade ett coolt liv och folk började följa henne och sen när hon hade tillräckligt många läsare började hon tjäna pengar på't.

är väl 1 på hundra miljoner som lyckas få ut något av det


   
SvaraCitera
time
 time

Morgonstjärna:

är väl 1 på hundra miljoner som lyckas få ut något av det

I Sverige åtminstone, ja. Inte för att BB är den enda kända bloggaren men hon är den enda som faktiskt lyckats ta det till en bra nivå och som kan utveckla sina projekt utan att för den sakens skull pyssla med Barbiedrama a la Kissie. 


   
SvaraCitera
Lounge

time:

I Sverige åtminstone, ja. Inte för att BB är den enda kända bloggaren men hon är den enda som faktiskt lyckats ta det till en bra nivå och som kan utveckla sina projekt utan att för den sakens skull pyssla med Barbiedrama a la Kissie. 

Glöm inte kenza!


   
SvaraCitera
Lounge

Och michaela forni, petra tungården, victoria törnegren etc


   
SvaraCitera

Personligen tycker jag ärligt talat att bloggar är skittrista. Gillar forum mycket bättre eftersom där är det många fler som deltar med de mest skiftande ämnen. Flashback är min personliga favo. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EmelieBerg: Tråd redigerad: Länk till egen blogg och reklam är inte tillåtet på Ungdomar.se. /moderator 

Okej, det var inte meningen, kommer inte att upprepas!

/ Emelie


   
SvaraCitera