Aviseringar
Rensa alla

folk som ej respekterar den privata sfären


Ämnesstartare

idag när jag satt på bibblan blev jag först petad i nacken av en negerkille som satt nära mig. sen så dunkade han mig på axeln o frågade vad klockan var.

deras föräldrar bordelära dom att man inte går o dunkar främlingar på axeln.

hänt flera gånger sånt här

går aldrig fram till nån o bara tar på dem utan att fråga

respektlöst


   
Citera
Ämnesstartare

bara att deportera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det värsta som finns är människor som finner att man står i vägen för dem och istället för att säga "ursäkta, du står i vägen", bestämmer sig för att fysiskt FLYTTA på en. Det spelar ingen roll om det är otrevligt menat eller inte, det känns otrevligt i vilket fall 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron:

det värsta som finns är människor som finner att man står i vägen för dem och istället för att säga "ursäkta, du står i vägen", bestämmer sig för att fysiskt FLYTTA på en. Det spelar ingen roll om det är otrevligt menat eller inte, det känns otrevligt i vilket fall 🙁

eller folk som bara går rakt på och förväntar sig att man ska flytta sig


   
SvaraCitera

😀


   
SvaraCitera

Respektera min sfär och sluta gnäll.
Säg det till dem som behöver höra det istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Petade till en sovande tjej på bussen idag, hon hade brett ut sina saker på sätet bredvid sig.
Bussen var överfull och hade bara åkt en hållplats.

Kunde väl ha sagt "ursäkta" några gånger tills Törnrosa behagat vakna, men min finkänslighet infinner sig sällan före kl 10.00


   
SvaraCitera

Den privata sfären verkar inte finnas för alla :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron:

det värsta som finns är människor som finner att man står i vägen för dem och istället för att säga "ursäkta, du står i vägen", bestämmer sig för att fysiskt FLYTTA på en. Det spelar ingen roll om det är otrevligt menat eller inte, det känns otrevligt i vilket fall 🙁

Eller folk som flyttar ens saker på bussen när man har lagt dem på sätet bredvid istället för att fråga ifall det dels är ledigt och dels om man kan tänka sig att flytta ens grejer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min privata sfär är lika stor som universum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stop being so fucking swedish..?

nellnellnell:

Eller folk som flyttar ens saker på bussen när man har lagt dem på sätet bredvid istället för att fråga ifall det dels är ledigt och dels om man kan tänka sig att flytta ens grejer.

Why put your stuf on the seat next to you if you know that the bus use to get crowded?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

går aldrig fram till nån o bara tar på dem utan att fråga

lam du är.. ramlar du omkul om han tar på dig eller? [zzz]


   
SvaraCitera

Diabolus:

Why put your stuf on the seat next to you if you know that the bus use to get crowded?

Vadå, bussen kanske endast var halvfull när man satte sig... det är faktiskt ganska otrevligt om någon bara flyttar på ens saker..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skentrevlig:

Vadå, bussen kanske endast var halvfull när man satte sig... det är faktiskt ganska otrevligt om någon bara flyttar på ens saker..

It's even more rude to put stuff on a public seat that prevents someone from sitting down. That person maybe don't want to have to talk with other people to be able to sit down? What about the "privacy" this thread is about?[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nellnellnell:

Eller folk som flyttar ens saker på bussen när man har lagt dem på sätet bredvid istället för att fråga ifall det dels är ledigt och dels om man kan tänka sig att flytta ens grejer.

Förstår att du är skiträdd för att någon ska sätta sig bredvid dig, men skyll dig själv i alla fall.


   
SvaraCitera