Aviseringar
Rensa alla

Folk som inte svarar på SMS


Ämnesstartare

Tycker ni inte om människan som SMSar, eller har ni faktiskt ett liv och inte hinner skriva tillbaka, utan gör det senare, eller nästa dag?


   
Citera

Fattar inte frågan? 


   
SvaraCitera
time
 time

Ibland ignorerar jag min bästis i flera dagar trots att jag älskar personen. Ibland svarar jag aldrig för att personen som skrivit först inte är intressant. 


   
SvaraCitera

Jag svara inte på saker som jag tycker är ointressant eller onödigt. 


   
SvaraCitera
mynona

Jag brukar väl som regel svara. Men det beror väl på att jag är neurotiker. När jag inte svarar beror det ofta på att jag vill svara bättre än jag kan göra just då, och när jag sedan har tid har det plötsligt gått så lång tid att det vore underligt att svara så långt efteråt, och då blir det inget svar alls. Jag tycker inte heller om när folk inte svarar, men uppför de sig väl annars får man ta det onda med det goda, i de flesta fall betyder det inget.  inget mer än ett antiklimax då


   
SvaraCitera

jag slutar svara när det inte finns något att besvara, om det räknas. är inte hemskt flitig med att ha mobilen till hands heller.


   
SvaraCitera

Läser aldrig sms Rodnar Eller läser gör jag men kanske först efter några timmar Gråter


   
SvaraCitera

Det beror på. Om jag är sur eller inte pallar för stunden eftersom att jag kanske är ointresserad osv så svarar jag inte då. kanske 5 h senare eller dagen därpå. Om jag är intresserad av att fortsätta konversationen så svarar jag så fort jag ser det 🙂


   
SvaraCitera

rogernw:
Fattar inte frågan? 

Nu hänger jag med xD


"Har faktiskt ett liv och hinner inte skriva tillbaka snabbt alltid, och då kan det dröja ett tag ibland. 


   
SvaraCitera

Orka sms, är det viktigt ringer personen eller skickar mail.


   
SvaraCitera

De gånger jag inte svarar så är det för att jag inte har tid


   
SvaraCitera

Jag säger upp kontakten med personer som inte svarar, det spelar ingen roll var det är, respektlöst rövhål. 

Du har alltså inte 30 sekunder över att svara? Betyder jag så mycket för dig? Tack Hjärta

Dem enda jag inte svarar på är min familj Galen


   
SvaraCitera

Messar ba me sanna jag känner väl typ


   
SvaraCitera

aristoteles: skickar mail.

gör folk det? Hjärta 

Personligen glömmer jag nästan alltid. Läser smset när det kommer om jag märker det och tänker alltid att jag ska svara sen vid ett lämpligare tillfälle. Sen så kan det ta nån dag eller så beroende på om jag kontaktar personen på eget påväg och sen märker att jag inte har svarat på tidigare sms... Å andra sidan har jag bara en vän som smsar mig så är inte direkt van. 


   
SvaraCitera
Exner

aristoteles:
Orka sms, är det viktigt ringer personen eller skickar mail.

Varför skulle mail vara mindre "orka" än SMS?


   
SvaraCitera