Aviseringar
Rensa alla

Folk som inte svarar på SMS


Svarar alltid om jag hör eller ser att jag fått något. Hatar folk som inte gör


   
SvaraCitera

Svarar alltid för jag e artig.


   
SvaraCitera

Exner:

Varför skulle mail vara mindre "orka" än SMS?

För det är gratis, och jag kan skriva via datorn och vara utförligare.

Bättre helt enkelt.


   
SvaraCitera

shatter:

gör folk det? Hjärta 

Personligen glömmer jag nästan alltid. Läser smset när det kommer om jag märker det och tänker alltid att jag ska svara sen vid ett lämpligare tillfälle. Sen så kan det ta nån dag eller så beroende på om jag kontaktar personen på eget påväg och sen märker att jag inte har svarat på tidigare sms... Å andra sidan har jag bara en vän som smsar mig så är inte direkt van. 

De som känner mig gör detGlad


   
SvaraCitera

Hahah, man tänker väl bara "svarar senare" och sedan har man helt glömt bort det. Eller så gillar jag inte personen helt enkelt. 


   
SvaraCitera
torg1

Brukar alltid svara om jag ej är upptagen för stunden. Hur mkt och lite jag än gillar personen xD
Svarar vääldigt sällan om jag gör något för stunden tex är med någon. Och då blir det "ah jag svarar sen" och så glömmer jag alltid att att svara senare xD


   
SvaraCitera

Asså några av mina kompisar messar mig typ varje dag och jag dissar de eftersom de stör mig och jag har ett liv och har andra saker att göra och då brukar de inte fatta och skriva till mig såhär till mig istället "Hålla kan du svara eller!?" det är as irriterande! Arg


   
SvaraCitera

Hade en vän en gång som bara svarade på sms när hon fick direkta frågor. Lite asperger över henne. "Du ställde ingen fråga" brukade hon säga. 


   
SvaraCitera

NiklasW:
Hade en vän en gång som bara svarade på sms när hon fick direkta frågor. Lite asperger över henne. "Du ställde ingen fråga" brukade hon säga. 

Orka folk som försöker småprata över smsTumme ned


   
SvaraCitera

aristoteles:

Orka folk som försöker småprata över smsTumme ned

Kan ju vara trevligt att höra av någon bara.. Se hur de mår, vad de gör osv..


   
SvaraCitera

NiklasW:

Kan ju vara trevligt att höra av någon bara.. Se hur de mår, vad de gör osv..

Det som är problemet, skitjobbigt att skriva sånt på en telefon, och så är man begränsad till 160 tecken om man inte vill betala för flera sms.

sms anser jag vara till för korta simpla frågor, inte för att föra långa konversationer.
Mail är så mycket bättre på precis alla sätt, varför tjuras folk med att använda sms, idioti är det.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Det som är problemet, skitjobbigt att skriva sånt på en telefon, och så är man begränsad till 160 tecken om man inte vill betala för flera sms.

sms anser jag vara till för korta simpla frågor, inte för att föra långa konversationer.
Mail är så mycket bättre på precis alla sätt, varför tjuras folk med att använda sms, idioti är det.

Vadå begränsad till 160 tecken? Aldrig hört talas om något sådant. Det finns väl ingen som inte har fria sms och det finns väl ändå ingen gräns på smsens längd? Dessutom har ju varenda kotte iphone och därmed imessage? 


   
SvaraCitera

NiklasW:

Vadå begränsad till 160 tecken? Aldrig hört talas om något sådant. Det finns väl ingen som inte har fria sms och det finns väl ändå ingen gräns på smsens längd? Dessutom har ju varenda kotte iphone och därmed imessage? 

Ett sms består av 160 tecken, skriver du fler sätts fler sms ihop. Sms är alltså till för korta meddelanden.

Och nej alla har inte fria sms, själv betalar jag bara för data, om folk kunde sluta leva på 1800-talet så skulle de inse att det är korkat att betala för sms.

Alla har inte iphone nej, och jag vet inte vad imessage är, ser inte vitsen att vägra mail. Bakåtsträvande är ganska osexigt enligt mitt tycke.


   
SvaraCitera

Jag brukar oftast svara på sms så fort jag ser att jag fått något, men det kan lätt dröja någon timme för jag inte den som lever med telefonen i handen precis hela tiden. Om jag väntar på något speciellt sms eller är mitt i en konversation med någon kollar jag den naturligtvis oftare om jag har möjlighet och inte är upptagen med något viktigare. Det händer också att jag läser meddelandet men inte svarar direkt och det beror oftast på att jag är upptagen med något eller att jag helt enkelt bara tycker att det kan vänta en stund. Långa konversationer som inte tycks leda någonstans blir lite tröttsamt i längden...Glad


   
SvaraCitera