Aviseringar
Rensa alla

Folk som kladdar i biblioteksböcker


Ämnesstartare

borde fan slängas i fängelse. Och inget mjäkigt svenskt fängelse heller, utan ett trångt thailändskt fängelse där de kan sitta ihoptryckta med andra låneboksklottrare med fem böcker att dela på tills de lär sig hur jävla störande det är. Fy fan.

Diskussionsunderlag: Tycker du att detta är ett orimligt straff för att stryka under var tredje mening i en biblioteksbok och göra anteckningar i marginalen, och vad skulle du istället föreslå?


   
Citera
Ämnesstartare

skär av deras fingrar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ge dom smisk!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker om när små meddelanden lämnats i en bok, men det bör självklart inte gå till överdrift. Och har en börjat så kommer flera följa osv.

Spöstraff


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De som river ut sidor borde också få straff.. fy vad irriterande när det fattas EN sida!!


   
SvaraCitera

simommrt1:

Ge dom smisk!

tycker ej att d gjort sig förtjänta av smisk
hon är 1 fin chey

ont håller med
har tack och lov ej upplevt


   
SvaraCitera

tycker det är störande med anteckningar i kurslitteratur jag köpt i 2:a hand tom så[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

tycker det är störande med anteckningar i kurslitteratur jag köpt i 2:a hand tom så[blush]

Berättade personen du köpte den av att det var anteckningar i den? Om inte så borde de också straffas.

krasch:

Jag tycker om när små meddelanden lämnats i en bok, men det bör självklart inte gå till överdrift. Och har en börjat så kommer flera följa osv.

En bok jag lånade igår har på fullt allvar fler understrukna meningar än icke-understrukna. En annan har mest en del ord understrukna. Dock helt random ord, så det blir irriterande ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det är sjukt intressant. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag... jag tog nyss mina... mina pill saker...
HAHAHAHAH!!!!
JAG ÄR GLAD NU!!!!!! [bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

simommrt1:

Jag... jag tog nyss mina... mina pill saker...
HAHAHAHAH!!!!
JAG ÄR GLAD NU!!!!!! [bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile]

Nej, det är du inte. Du är en fjortonåring som missuppfattat hur knark fungerar och som nu försöker kompensera genom att låtsas att du är glad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hatar att låna ut böcker, alltid ska någon göra hundöron trots att det inte är okej beteende!! [mad]

Inte så relevant, vill bara att sådant beteende ska straffas lika hårt. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Jag hatar att låna ut böcker, alltid ska någon göra hundöron trots att det inte är okej beteende!! [mad]

Inte så relevant, vill bara att sådant beteende ska straffas lika hårt. [sad]

Det är också drygt, fast det känns mindre oförlåtligt. Pröva att låna ut dem med ett bokmärke i?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Pröva att låna ut dem med ett bokmärke i?

Lånar aldrig ut böcker längre, det känns säkrast. Förutom till pappa, eftersom det är han som har fostrat min "GÖR ALDRIG HUNDÖRON!!!!"-mani.


   
SvaraCitera

mediakatt:

stryka under var tredje mening i en biblioteksbok och göra anteckningar i marginalen

Jag kan ändå tycka att understrykningar i vissa fall är bra...när man inte orkar läsa själv, så har nån markerat det viktigaste (förhoppningsvis)

Hjärtlös:

fy vad irriterande när det fattas EN sida!

En gång var ett HALVT kapitel urrivet ur min historiabok i skolan. Det sög. En sida kan man ju ändå tänka sig till [sad]


   
SvaraCitera