Aviseringar
Rensa alla

folk som mobbar, osäkra?


Ämnesstartare

De här med att folk trakasserar andra å påpekar utseende, och kommenterar varenda människa. De är ju liksom helt fel. Vet inte om de är så att dom som är avundsjuka på andras utseende, mobbar dessa personer å får dom att känna sig som skit. Enligt mig så tror jag att en helt perfekt person, aldrig skulle påpeka andras fel å brister. I min skola får jag kommentarer hela tiden. Dom man sitter bredvid kan helt plötsligt spga t.ex " Du har stor näsa" Man blir helt paff, bara sådär. Å det är väldigt vanligt.

Jag tror att sådana människor är osäkra på sitt utseende å sig själv. Å vill trycka ner andra eller? Någon som känner igen sig?


   
Citera

tror det oftast är så ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finns väl de som är osäker på sig själva osv sen finns det säkert såna som bara är pure evil.


   
SvaraCitera

Den där skiten har ju folk försökt att intala en i hela ens liv. Det låter ganska ologiskt att man skulle vara avundsjuk på en ful människa för att man skrattar åt denne? Menar du alltså att ifall man ser ett riktigt retard på stan och säger "HAHAHA KOLLA DET DÄR FULA MONGOT" så gråter man egentligen inombords och tänker "kolla in honom alltså. Jag har alltid önskat att jag också hade tre hakor, upp-och-nervänd näsa och var så jävla ensam"?


   
SvaraCitera

Det kan ju faktiskt ha att göra med att man själv är så jävla awesome och verkligen älskar sig själv, och därför anser att alla andra faktiskt är mycket sämre? Då om någon gång är man ju trygg i sig själv.


   
SvaraCitera

Jag tror att folk som mobbar har problem på ett eller annat sätt, dom kanske har det svårt hemma eller nåt. Och dom mobbas för att det kanske är deras sätt att få ut all sin ilska som dom inte kan få ut annars. Dom vill inte känna sig som offer så dom gör andra till offer.


   
SvaraCitera

Evil Conduct:

Det kan ju faktiskt ha att göra med att man själv är så jävla awesome

men det är man ju inte om man är elak mot folk


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

men det är man ju inte om man är elak mot folk

Är man ju visst det


   
SvaraCitera

Evil Conduct:

Är man ju visst det

oki[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns det något konkret som talar för att det är på detta vis? Påstår absolut inte att det inte skulle vara så, men det känns som att man har fått höra detta under hela sin uppväxt.

Måste man alltid ha en förklaring till varför mobbare beter sig som dom gör? Denna förklaring att det är dom som är osäkra skapar ju snarare sympati för mobbaren och får folk att tycka synd om denne. Kan man inte bara acceptera att vissa kanske bara är dryga och elaka utan anledning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

men det är man ju inte om man är elak mot folk

Varför skulle man inte kunna vara det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

"HAHAHA KOLLA DET DÄR FULA MONGOT"

Som min mor har sagt att folk aldrig säger till en ful människa att han/hon är ful. Att man tycker synd om dom.


   
SvaraCitera

JMartinH:

Som min mor har sagt att folk aldrig säger till en ful människa att han/hon är ful. Att man tycker synd om dom.

Det är sant. Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så där


   
SvaraCitera

Horrorshow:

Varför skulle man inte kunna vara det?

beror väl på hur man definierar awesome och vad man tycker om att vara elak mot folk [no-no]


   
SvaraCitera

Evil Conduct:

Det är sant. Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så där

[love]


   
SvaraCitera