Aviseringar
Rensa alla

Folk som skaffar barn


Ämnesstartare

Sjunker i värde i mina ögon, ganska rejält också, från person till "tattare".
Är nästan alltid folk i periferin av min värld och bekantskap som ägnar sig åt sådant, antar att det är likadant för andra i liknande åldersgrupp, men hur reagerar ni på det, om alls?


   
Citera
Ämnesstartare

Alla jag känner som har skaffat barn är föräldrar till mina vänner, eller vänner till mina föräldrar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Livtrasir:

men hur reagerar ni på det, om alls?

Tycker att det är lite skrämmande när människor i min ålder väljer att skaffa barn. Detta beror främst på att jag absolut inte vill ha några egna och på så sätt ej kan relatera till dessa människor och vad de tycker/tänker/känner i barnfrågor.


   
SvaraCitera

Beror på hur gamla de är och hur mycket jag respekterar dem till att börja med. Är de runt 30, har välbetalda (och för mig) intressanta jobb och goda värderingar så har jag inget problem med deras blivande föräldraskap. Särskilt om de gör det tydligt hur väl de förstår vilka förändringar ett barn innebär osv yada yada. Då kan jag i vissa fall snarare beundra dem.

Har dock inte så många sådana vänner i min bekantskapskrets, än. Bara ett par än så länge. Men det närmar sig, antar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vill ha barn [smile]


   
SvaraCitera

Jag har inga vänner som funderar på att skaffa barn. Jag tycker när jag tänker efter att det är lite synd. Skulle vilja ha en bebis att besöka då och då.

Obs vill ej själv ha barn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Folk får väl egentligen göra som de vill, men jag tror att det mest rättvisa för barnet är om man som förälder är ganska ekonomiskt oberoende, har gjort det man vill med sin ungdom och känner att man är redo att "settle down". Har ett stabilt jobb, bra boende, en stabil livsstil och en partner som man känner kommer finnas där en lång tid framöver i alla fall (kan man iofs aldrig veta men ett bra och stabilt förhållande i alla fall). Överlag ska det mesta vara så stabilt som möjligt, helt enkelt. Stabilitet.

Och mycket mer, egentligen, men det där är väl grundpelarna. Jag tror att det är väldigt svårt att uppfylla de grejerna om man är i min ålder. Jag tror inte jag kommer vilja ha barn förrän jag är typ... 30.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Detta är så sant.


   
SvaraCitera

Livtrasir:

från person till "tattare"

[love]

får man barn när man är yngre/lika gammal som jag är, är man wt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skall bli farsa.


   
SvaraCitera

passaro:

Skall bli farsa.

ja med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

ja med

kewl

min unge ska sätta på din


   
SvaraCitera

passaro:

min unge ska sätta på din

leskigt

Dold text: lånat ut kontot igen el?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Dold text

[crazy]


   
SvaraCitera