Aviseringar
Rensa alla

Folk som skriver slarvigt?


Ämnesstartare

Jag har märkt att många här skriver väldigt slarvigt. Vill inte vara den som är den men UM utmärker sig mer för det än exempelvis Flashback och andra nätforum. En grej är att många skriver retoriska frågor utan ett frågetecken. En annan grej är att en del exempelvis skriver ''1 stol'' istället för ''en stol''. En annan grej som jag stör mig på är hur folk skriver off-topic helt random så fort inte ämnet passar dem. Varför ens gå in i tråden om man inte är intresserad? Exempelvis i tråden ''en muslim blir uppläxad'' var jag tvungen att anmäla inlägg därför att en viss person började prata om fiskar istället för att hålla sig till ämnet. Så det raderades. Och det är inte första gången. Det har inte bara hänt i min tråd utan även andra trådar.  Sedan en mindre störande detalj är att folk hela tiden använder smilis hjärtan. Inget fel med det såklart men ibland blir det uttjatat. Har tänkt en del på det här och jag stör mig lite på det hära.

 


   
Citera
reben

ok =)


   
SvaraCitera

Alla har inte person datorer och är invandrare 🙂 🙂 🙂 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gillar du 1 Torsk

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

förstod nästan att jag skulle få den här reaktionen men men jag gjorde mitt bästa. ja, jag vill ha en torsk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick: men jag gjorde mitt bästa.

tydlig1 inte bra nog, här, ta 1 TorskHjärta


   
SvaraCitera

Det är irriterande när man inte förstår vad det vill framföra när det är stavfel och grammatiska otydligheter. Ska man framföra en poäng eller en åsikt är det bäst att vara tydlig och skriva på ett sätt så folk förstår rent grammatiskt,  Well well cykelställ man får ju vara lite mindre seriös när det gäller lek, bus och skoj.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skriverinte slarvit, är väldigt noga med at d ska bli fel 🙂


   
SvaraCitera

Eftersom det är ett forum så brukar jag ha överseende med slarvigt skrivande. Folk som dock stavar slarvigt på Facebook och liknande förtjänar en däng i bakhuvudet medelst en djupfrysen lax.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

who da fuck cares??? 


   
SvaraCitera

Birger: who da fuck cares???

Folk som kan stava.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

felåt men ing1 bryr sig så mkt tror ja Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skriver man slarvigt så brukar det uppfattas som att personen i fråga inte är speciellt seriös av sig ,big deal ?  


   
SvaraCitera

Tycker att du också var ganska slarvig då din text är fyrkantig och alldeles för lång att läsa. Provat styckeindelning? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Monokromt:

Folk som kan stava.

jag kan stava. tycker bara inte det är så viktigt på 1 sånt här forum. 


   
SvaraCitera