Aviseringar
Rensa alla

folk som snackar om en


Ämnesstartare

Kan man göra ngt mer än att konfrontera (& bli skrattad åt) lr ignorera? 

sur


   
Citera
Ämnesstartare

varför tar du illa upp?? 

jag tänker typ: hellre att de snackar skit om en än att de ignorerar en. Rodnar


   
SvaraCitera
mynona

har samma problem i denna stund. Vad kan man göra? Jag brukar ignorera och, om jag blir alltför labil av ryktenspridningen, lägga fram min version för personer jag inte vill se infekterade och sedan bara hoppas på att illviljan lägger sig. Finns det ett bättre tillvägagångssätt?


   
SvaraCitera
mynona

S3ON:
varför tar du illa upp?? 

jag tänker typ: hellre att de snackar skit om en än att de ignorerar en. Rodnar

Man tar illa upp därför att de som snackar skit om en kanske påverkar de som brukar snacka med en, tills alla till slut kanske ignorerar en. 

Så kan det gå. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Man tar illa upp därför att de som snackar skit om en kanske påverkar de som brukar snacka med en, tills alla till slut kanske ignorerar en. 

Så kan det gå. 

ahaaa 

är folk så lättpåverkade? 


   
SvaraCitera
mynona

S3ON:

ahaaa 

är folk så lättpåverkade? 

det beror allt på det. 

kan vara så. 

varför riskera saken? 

risken gör en i alla fall nojig, orolig och hysterisk. 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

I stor del är det bra att bara försöka ignorera. Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: risken gör en i alla fall nojig, orolig och hysterisk.

risker gör mig fylld av spänning, adrenalin och lycka.  


   
SvaraCitera
leiz
 leiz

Det faktum att dom snackar skit om dig säger så mycket.
1. Dom är antingen avundsjuka svallerbyttor eller har bara för få grejer att prata om.
2. Ur osäkerhet föds skitsnack, därför kan du ta det som ett tecken på att dom är svaga och mår bättre av att klanka ner på dig.
3. Genom att försöka trycka ner dig så innebär det att dom ser dig som högre upp, om du förstår vad jag menar. Man försöker inte rubba någon som inte är ett hot.

Och nu när du förstår hur mycket detta säger om dessa personer, vad känner du då? Personligen så brukar jag tycka att folk som snackar skit om mig är skitstövlar, men jag brukar istället vara extra trevlig mot dom. Le, heja, nästan vara lite överdrivet vänlig. Dom brukar bli så jävla chockade och tillslut har dom ingenting att klanka ner på eftersom att dom inser att det dom säger skiter jag fullständigt i.


   
SvaraCitera