Aviseringar
Rensa alla

Folkdräkt


Lounge

min mamma sydde en åt mig.. tror ej hon blev klar.. var inte direkt uppmuntrande till att bära den :I kanske lite taskigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

min mamma sydde en åt mig.. tror ej hon blev klar.. var inte direkt uppmuntrande till att bära den :I kanske lite taskigt

Förstår ej hur man ej kan vela ha en[crazy]
Vilken dräkt sydde hon?


   
SvaraCitera
Lounge

Luna Lovegood:

Förstår ej hur man ej kan vela ha en[crazy]
Vilken dräkt sydde hon?

för jag va 14 o jättepunk!!!

vill iofs inte ha en nu heller.. men finner det inte lika intressant som du

där jag bor du vet.. den.. skriv ej ut!


   
SvaraCitera

Luna Lovegood:

Tradera och blocket är en guldgruva om man inte har någon att ärva av.

Om jag någonsin kommer över något som har folkdräkt och göra kontaktar jag dig [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

för jag va 14 o jättepunk!!!

[bigsmile]

Lounge:

där jag bor du vet.. den.. skriv ej ut!

Fin!

Zapetta:

Om jag någonsin kommer över något som har folkdräkt och göra kontaktar jag dig [love]

[blush]


   
SvaraCitera
Exner

Luna Lovegood:

mest för att jag helst vill ha så många dräkter som möjligt och allra helst från så många länder som möjligt)

Du ska givetvis inte bära andra folkdräkter än den från närmaste socken, därifrån din släkt kommer.

Luna Lovegood:

Vad jag undrar är om ni tycker att folkdräkterna förstörts av Åkesson och hans tjej?

Det har de inte gjort.


   
SvaraCitera

Som en person som varit på flertalet spelmansstämmor så kan jag inte säga annat än att det är jättehärligt att yngre skaffar folkdräkt! Har sett fler och fler de senaste 5 åren! Ni är så fina allihoppa [cute]


   
SvaraCitera

Jag är uppvuxen på spelmansstämmor, så jag har aldrig förknippat folkdräkt med rasister, sverigedemokrater eller dylikt efterblivet slödder.

MVH


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Du ska givetvis inte bära andra folkdräkter än den från närmaste socken, därifrån din släkt kommer.

1. Jag har inte påstått att jag skall bära dräkterna.
2. Idag är det MÅNGA som har dräkter utan anknytning till orten, ex. Leksandsdräkten som många har eftersom det är just Leksandsdräkten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för svar.[blush]


   
SvaraCitera

Luna Lovegood:

(lyssna inte på davvelito, jag pluggar INTE runskrift).

[smile][smile][smile][bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[no-no]


   
SvaraCitera
Exner

Luna Lovegood:

1. Jag har inte påstått att jag skall bära dräkterna.

Helt sant.

Luna Lovegood:

2. Idag är det MÅNGA som har dräkter utan anknytning till orten, ex. Leksandsdräkten som många har eftersom det är just Leksandsdräkten

Helt fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Helt fel.

HUR kan du påstå att det är helt fel? Det som är helt fel är att du påstår en sådan sak. Det ÄR vanligt att köpa en dräkt utan att ha anknytning till orten. Men du kanske menar att det är "fel" gjort? Vet flera dräkt"experter" som "godkänner" det. Du får dock gärna tycka att det är fel, men det är totalt ointressant för mig.


   
SvaraCitera

Luna Lovegood:

(lyssna inte på davvelito, jag pluggar INTE runskrift)

[bigsmile]

Luna Lovegood:

Vad jag undrar är om ni tycker att folkdräkterna förstörts av Åkesson och hans tjej?

Luna Lovegood:

Kommer folk att uppfatta mig som SD/rasist/annan idiot

Om dessa människor är jättemuppiga, men sådana kan man ej ta hänsyn till och får i bästa mån lära dem vad som är rätt vid tillfälle.
Jag hade en tröja med svenska flaggan på mig när jag målade förut och en bekant kom över och förläget undrade om jag var en "sån". Jag ba mm jag är en "sån".


   
SvaraCitera