Aviseringar
Rensa alla

Folklig alkoholism


Ämnesstartare

Samtliga i min närhet dricker i min mening alldeles för mycket. Mina vänner befinner sig i varierande stadium mellan att festa 24/7 och att avsluta var dag med en fylla. Min(a) mor, morföräldrar, kusiner samt i princip hela resten av min släkt dricker åtminstone något glas vin/öl/grogg var kväll (i de flesta fall mer) och jag själv är inte direkt något lysande exempel på nykterhet.

Hur ser det ut för er? Är detta vardagliga fylleri något utbrett eller är det en isolerad företeelse? Och vad skall man i sådana fall göra åt det?


   
Citera
Ämnesstartare

Inte i min familj, men vet massa kompisar som har problem med det inom familjen och släkten. Det är så hemskt och dom mår så dåligt av det, blir arg för vuxna inte kan fatta när barn mår dåligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alkohol är skoj!
Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

Alkohol är skoj!

Har skoj just nu, men det är inte poängen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker att det är otäckt med folk som festar varje helg, gärna två dagar i rad.
Har flera kompisar, eller ja, så gott som iaf 95% av mina vänner gör såhär.

Inte coolt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sockerfritt:

Inte coolt.

Kan inte avgöra om du är sarkastisk eller ej, vänligen förtydliga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

Har skoj just nu, men det är inte poängen

Nä, poängen är att var nykter och ha tråkig, eller?

sockerfritt:

Inte coolt.

Din mamma är inte cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

Kan inte avgöra om du är sarkastisk eller ej, vänligen förtydliga

Nesch, icke sarkasm.

Evil Conduct:

Din mamma är inte cool

Fan, you got me!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

Nä, poängen är att var nykter och ha tråkig, eller?

Nej, undrar bara om andras närstående dricker lika kraftigt som mina


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

Nej, undrar bara om andras närstående dricker lika kraftigt som mina

Hm, vi kanske skulle anordna en tävling?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

Hm, vi kanske skulle anordna en tävling?

i vad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

i vad?

Du tar 5 av dina närmsta och jag tar 5 av mina, så ser vi vilka som lyckas supa mest/längst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

Du tar 5 av dina närmsta och jag tar 5 av mina, så ser vi vilka som lyckas supa mest/längst

Orkar inte sammanställa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min morfar var alkoholist och tog sedan livet av sig, min pappa är alkoholist, min storebror dricker väl ganska mycket han också, min mormors pappa dog av alkoholen, även hennes systers man. Min pappas kompis dog av det han också. Så ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min farfar skåpdrack, som det så fint heter. Min pappa brukade avsluta arbetsdagarna med några starköl när han var gift, men nu dricker han inte alls. Mina kusiners pappa drack/dricker lite för mycket har det berättats för mig, ej märkt dock. Han håller sig alltså i skinnet på släktträffar. Min morbrors förra fru & mamma till hans barn är en riktig suput hon. Fick i ett fyllesamtal från henne höra att jag och hennes son var den perfekta släktens svarta får. [sad]


   
SvaraCitera