Aviseringar
Rensa alla

Folkökning?


Ämnesstartare

Vad anser du är det största problemet för folkökningen och vilka problem eller konsekvenser uppstår. Nu menar jag inte bara i Sverige utan runtom i världen.

Vad kan man göra för att stoppa den enorma folkökningen i världen?

🙂


   
Citera

Läs korpens sång. Den har bra alternativ.


   
SvaraCitera

MaraboUu:

Vad kan man göra för att stoppa den enorma folkökningen i världen?

Avskaffa bistånd till Afrika är ett sätt. Afrika har idag ca 900miljoner invånare och har enorma problem med att mätta alla munnar och dom beräknas ha 1.9 miljarder invånare år 2050, det är alldeles för mycket onödigt lidande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men i Europa minskar vi, det är i väst världen det ökar.

Det går heller inte stoppa folkökningen.
Vi har blivit för smarta, vi kan bota sjukdomar som egentligen ska slå ut en del av människan.


   
SvaraCitera

MaraboUu:

Vad kan man göra för att stoppa den enorma folkökningen i världen? 🙂

det finns flera alternativ av vad man kan göra för att stoppa det
men om vi säger i kina t:ex där befolkningen ökar galet hela tiden.
så kanske man skulle utföra en lag som säger det att man max får föda 2 barn per familj. lr något sådant istället för 7 - 8 st

i Sverige är det framförallt afrikaner/somailer som har dåligt om pengar och på så sätt skaffar fler barn än vad som egentligen är okej..
kan detta bero på att de får barnbidrag för alla dessa barn och tänker att det inte behövs något arbetsliv.. eftersom föräldrarna kan förlita sig på barnen.

men sverige skulle ifs behöva fler invånare men jag tycker inte att det ska utökas på det här sättet.


   
SvaraCitera

Anamma Kinas barnafödandepolicy.


   
SvaraCitera

Att lagstifta eller minska biståndet är ju bara löjliga förslag. Det man kan se i världen är att folk med hög levnadsstandard föder mindre barn. Svaret är alltså att öka allas välstånd. Med ett annat ord: Revolution!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://www.vhemt.org/
Och sen skjuta de som inte förstår "Voluntary". [wink]


   
SvaraCitera

http://www.vhemt.org; Ungefär som Kinas barnfödandepolicy fungerar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemen:

Ungefär som Kinas barnfödandepolicy fungerar?

Är inte det lagstiftat och påtvingat?


   
SvaraCitera

Sterd:

Är inte det lagstiftat och påtvingat?

Det är lagstiftat i den mån att man får minskat till inget barnbidrag efter andra ungen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemen:

Det är lagstiftat i den mån att man får minskat till inget barnbidrag efter andra ungen.

Ahh, åh fan. Fast vhemt är ju helt och hållet frivilligt, så jag ser inte riktigt likheten.


   
SvaraCitera

Sterd:

Ahh, åh fan. Fast vhemt är ju helt och hållet frivilligt, så jag ser inte riktigt likheten.

Det är ju fortfarande frivilligt, bara det att man får betala för den överbefolkning tredje ungen medför. Fast självklart är det ett ekonomiskt incitament för att påverka människors viljor, även om jag tycker att valet egentligen till slut faller på föräldrarna själva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldaten:

Svaret är alltså att öka allas välstånd. Med ett annat ord: Revolution!

Kanske det, men revolution har en tendens att orsaka död och extrema klyftor i samhället, man bryr sig inte längre om sina landsmän utan bara vilken sida dem står på.


   
SvaraCitera

Infocus:

Kanske det, men revolution har en tendens att orsaka död och extrema klyftor i samhället, man bryr sig inte längre om sina landsmän utan bara vilken sida dem står på.

Så du menar att man inte brydde sig om sina landsmän i franska revolutionen? Det var angreppen på ens landsmän som var katalysatorn, du nattmössepratare där.


   
SvaraCitera