Aviseringar
Rensa alla

Folkölning?


Ämnesstartare

Vad anser du är det största problemet för folkölningen och vilka problem eller konsekvenser uppstår. Nu menar jag inte bara i Sverige utan runtom i världen.

Vad kan man göra för att stoppa den enorma folkölningen i världen?


   
Citera
Ämnesstartare

Dricka mer öl?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Öl är bra för världen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför stoppa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Black Grail:

Dricka mer öl?

Alltså, mer att öl ska bli billigare.

JanJoergen:

Öl är bra för världen.

Jag säger, Öl, det är grejjer för världen det.

enhimmelskdrog:

varför stoppa?

Varför stopa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Varför stopa?

jadu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säger som hank von helvede: "det är två saker jag älskar med Sverige. Den ena är publiken, ni verkar gilla oss till skillnad fårn våra landsmän i Norge. Det andra är folkölen. Man kan sitta och dricka hela dagen utan att bli full. För det roliga är inte att vara full, det är att bli full"

Jävligt visa ord.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Öl är gay.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Folkölningen är inte ett problem, det är en lösning. Mer folkölning leder till fler lagom lulliga människor och mindre folk som kräks på spårvagnar och folks jackor ([blush]).

Det problem folkölningen innebär är smaken. Väldigt mycket folköl smakar jävligt blaskig. Ett annat problem är avsaknaden av "folkcider" som alternativ, då detta skulle kunna sprida folkölens tjusning även till de som normalt dricker fjolldricka.

Folkölen måste hålla sig i övre gränsen av alkoholprocent för att inte smaka blaskig, och man behöver se till att det finns olika ölsorter. Let's face it, ljus lager är ljus lager oavsett vilken logga som står på.

Fler folkölstugor borde införas - vad jag vet finns inget krav på servering av lagad mat för att få servera folköl (vad jag vet på rak arm, that is, jag är inte alls säker). Ett trevligt öl- och mack-café vore en jävligt bra idé.

Foxxie:

De 50

Random OT är ej välkommet [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

folkcider

Är vad jag vet olagligt.

Stringburka:

Folkölen måste hålla sig i övre gränsen av alkoholprocent för att inte smaka blaskig, och man behöver se till att det finns olika ölsorter.

Det har Dugges redan fixat. De har en bitter på 2,8 och en julöl på 3,5.

Stringburka:

Let's face it, ljus lager är ljus lager oavsett vilken logga som står på.

Njae, Brewdogs 77 kom ju in på bolaget för några dagar sen och den var riktigt god. Iofs inte folköl, men ändå.


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Vad kan man göra för att stoppa den enorma folkölningen i världen?

Kastar tomburkarna på snuten!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cepigt, trodde jag redan hade postat ett svar.

iddqd:

Är vad jag vet olagligt.

Är det? Har jag aldrig hört talas om. Varför skulle det vara det? Det är iaf inte olagligt att ge sådant till 18-åringar. Vad jag vet tar man bara hänsyn till procenthalt.

iddqd:

Det har Dugges redan fixat. De har en bitter på 2,8 och en julöl på 3,5.

Jo, klart att det finns, finns t.om. en folkölsweisbier (av sisådär kvalité) men saken är att de kan vara svåra att få tag i.

iddqd:

Njae, Brewdogs 77 kom ju in på bolaget för några dagar sen och den var riktigt god. Iofs inte folköl, men ändå.

Jo, överdrev och generaliserade, men du förstod poängen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Cepigt, trodde jag redan hade postat ett svar.

Det hade du ju! Full eller?

Stringburka:

Är det? Har jag aldrig hört talas om. Varför skulle det vara det? Det är iaf inte olagligt att ge sådant till 18-åringar. Vad jag vet tar man bara hänsyn till procenthalt.

Tog en titt på alkohollagen och enligt den är all cider över 2,25% "vin". Skum definition, men enligt den är ju öl över 3,5 "öl". "Vin" får inte säljas i mataffärer, ej heller "starköl". "Öl" och allt under 2,25 går däremot bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Det hade du ju! Full eller?

Haha, känner inte igen mig själv med Sagittas avatar. Bajs.

iddqd:

Tog en titt på alkohollagen och enligt den är all cider över 2,25% "vin". Skum definition, men enligt den är ju öl över 3,5 "öl". "Vin" får inte säljas i mataffärer, ej heller "starköl". "Öl" och allt under 2,25 går däremot bra.

Ah. Visste att cider är vin, men trodde inte det i sig påverkade försäljningstillståndet för drycker av folkölsstyrka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera