Aviseringar
Rensa alla

Folkpartiet byter namn...


De är batongliberaler 


   
SvaraCitera

S3ON: Nej..................

De är batongliberaler.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Kom som en chock för mig.

Förstår egentligen inte varför de ska byta namn just nu då de inte ligger nära 4% spärran och riskerar att åka ut. Då ligger ju KD betydligt risigare till enl senaste (november 2015) DEMOSCOPS väljarbarometer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror ju knappast att FP får fler sympatisörer bara för att de byter namn till Liberalerna. 


   
SvaraCitera
Smilen

Ja.............


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

presidente:

De är batongliberaler.

Ja. :((


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Älskar FP, de är bäst xD


   
SvaraCitera
duden

Jag gillar namnbytet fastän jag inte är liberal (folkpartist) 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

duden:
Jag gillar namnbytet fastän jag inte är liberal (folkpartist) 

vore underligt om du som liberal gillade namnbytet. 


   
SvaraCitera

ja alltså klart de är liberala det är alla svenska partier utom KD och SD i princip 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:
ja alltså klart de är liberala det är alla svenska partier utom KD och SD i princip 

va


   
SvaraCitera

Punda: va

ja de två partierna är konservativa resten är liberala på det sättet att de vill ha marknadsekonomi (vilket ju funkar med konservativa partier med) 
det som skiljer de övriga sex partierna åt är hur mycket de vill reglera den här marknaden. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

ja de två partierna är konservativa resten är liberala på det sättet att de vill ha marknadsekonomi (vilket ju funkar med konservativa partier med) 
det som skiljer de övriga sex partierna åt är hur mycket de vill reglera den här marknaden. 

SD och KD är ju också liberala på det sättet att de inte vill låsa in oss alla i burar fulla av köttätande mördarkoalor.


   
SvaraCitera

Punda: SD och KD är ju också liberala på det sättet att de inte vill låsa in oss alla i burar fulla av köttätande mördarkoalor.

ja men det är för att konservatism inte bygger på en ekonomisk teori


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

ja men det är för att konservatism inte bygger på en ekonomisk teori

Kanske SD ska byta namn till Sverigeliberalerna istället? Det är uppenbarligen trendigt att vara liberal.


   
SvaraCitera