Aviseringar
Rensa alla

Fontänorgasmer, vanligt?


Ämnesstartare

Hur vanligt är det egentligen? Bland mina kompisar verkar det hända väldigt sällan eller aldrig, men för mig går det i perioder, vet inte riktigt vad det beror på. Ett tag kan det bli varje orgasm, och ibland går det bara inte hur mkt jag/partnern försöker få till det. Har inga problem att få orgasm, utan menar just själva "sprutet" [cute]


   
Citera
Tyrael

smile234:

Ett tag kan det bli varje orgasm, och ibland går det bara inte hur mkt jag/partnern försöker få till det.

Du kanske får slut på saft? [wink]

Förövrigt är det nog svårt att säga hur många som får det. Alla försöker nog inte få det, men du kan ju GOOGLA efter en undersökning för lite riktig statistik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

Du kanske får slut på saft?

Haha men åh, ja om jag får flera på rad (typ under en dag/natt) när jag har en "fontänperiod" så blir det ju mindre och mindre och till slut inget. Som en kille :p
Men jag menar att ibland kan det gå flera veckor/månader utan något alls, och plötsligt är det niagarafallen typ.


   
SvaraCitera
Tyrael

smile234:

Men jag menar att ibland kan det gå flera veckor/månader utan något alls, och plötsligt är det niagarafallen typ.

For most men, anytime is a good time for an orgasm, but for women, there are certain times that are better than others. It has been found the best time for her (pleasure wise), is during her “period”. This is unfortunately when many women (and some men) are uncomfortable with having sex. The reason orgasms are better during this time, is the increase in blood circulation around the groin area.

Read more: http://www.toptenz.net/10-things-you-didnt-know-about-the-orgasm.php#ixzz1hxqamG...


   
SvaraCitera

Har bara fått det när jag varit själv och onanerat, ståendes, dock aldrig med en sexpartner. Finner inte att det fyller någon tillfredsställande nytta. Inte för mig, i alla fall. Har bemästrat konsten!1! typ. Har dock aldrig fått det i samband med psykisk orgasm, faktiskt. Så är väl bara fysisk, typ. Eller något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var så när jag var yngre (att jag bara kunde få det själv, ibland) men nu går det periodvis och oavsett vem. Har väl blivit säkrare i mig själv också och mer erfaren.

...vet inte vad jag ska säga om nyttan, alltså, det känns som orgasm ändå men det blir en extra känsla när det sprutar på nåt vis. de starkaste jag känt har helt klart varit fontäner, men de är ju olika beroende på humör och när och en massa annat osv, precis som "vanliga" orgasmer.

Vad menar du med psykisk orgasm?


   
SvaraCitera

får de hela tiden [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

får de hela tiden

Och du gillar dom inte? Hur mkt är det då?


   
SvaraCitera

har aldrig fått och vill aldrig få


   
SvaraCitera

smile234:

Vad menar du med psykisk orgasm?

Att både det fysiska och psykiska är sammankopplat, när jag fontänorgasmat har jag inte känt att jag kommit på ett skönt sätt som jag gör när jag bara onanerar vanligt, så att säga. Fast då är det väl inte varit orgasmer, i och med att jag inte kände något av det.

edit: Förresten, citera är ett bra knep för att få svar[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

genus:

Att både det fysiska och psykiska är sammankopplat, när jag fontänorgasmat har jag inte känt att jag kommit på ett skönt sätt som jag gör när jag bara onanerar vanligt, så att säga. Fast då är det väl inte varit orgasmer, i och med att jag inte kände något av det.

Citerar väl nu då ;P
Ah men okej, du får alltså en "fontän" utan att du känner att du kommer menar du? Känns det efteråt som att det var en orgasm eller är det nåt som händer under tiden då?
För mig så får jag verkligen orgasm om jag får en fontän. Inte alltid det känns bättre, men aldrig sämre iaf.


   
SvaraCitera

smile234:

Ah men okej, du får alltså en "fontän" utan att du känner att du kommer menar du?

Ja precis så! Kommer inte, kommer inte alls. Får inte heller fontän när jag onanerar på mitt vanliga sätt utan har ett speciellt med en viss takt osv.

smile234:

Känns det efteråt som att det var en orgasm eller är det nåt som händer under tiden då?

Nej, känns ingenting. Ingen utmattning eller rusande endorfiner eller något [sad]


   
SvaraCitera

Jag får också lätt fontänorgasm, men jag tycker inte om det så värst. Visst, det är skönt, men vill inte att min kille ska få "det" i ansiktet när han slickar mig. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

genus:

Nej, känns ingenting. Ingen utmattning eller rusande endorfiner eller något

Jaså! Är det verkligen en "riktig" fontän då eller vad man ska säga? Alltså sprutar det liksom eller blir du bara väldigt våt kanske? Fast iofs det brukar ju bli våtare när det blir skönare, hm..

stephsnipple:

Jag får också lätt fontänorgasm, men jag tycker inte om det så värst. Visst, det är skönt, men vill inte att min kille ska få "det" i ansiktet när han slickar mig.

Har han sagt nåt? Håller med om att det kan vara jobbigt, men ingen kille har klagat för mig, snarare tvärtom [crazy]


   
SvaraCitera

smile234:

Jaså!

vill ligga med dej [blush]


   
SvaraCitera