Aviseringar
Rensa alla

Formatera datorn


Ämnesstartare

Jag behöver formatera min dator, men jag hara bara en recovery skiva. Var kan man ladda ner en formaterings-skiva?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag har XP


   
SvaraCitera

Strunta i att formatera och bara kör en recovery då. Det lär ju inte göra någon skillnad.
Du kanske till och med kan välja att formatera innan själva återställningen om du kör skivan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag satt hela kvällen igår och försökte med recovery skivan, den hjälper mig inte.

#Macktorsken. Var? Kan du länka?


   
SvaraCitera

llooll:

#Macktorsken. Var? Kan du länka?

Alltså typ torrent menar jag då


   
SvaraCitera

llooll:

Var? Kan du länka?

Du kan inte ladda ner Windows XP från Microsofts hemsida, även fast du har en laglig version installerad på din dator. Du kan såklart fixa XP på annat vis, men jag har en känsla av att det inte skulle uppskattas här på forumet om vi börjar diskutera olagligheter.

Den recoveryskivan du har borde funka alldeles utmärkt. Sätt i den i datorn, starta om datorn, se till att datorn bootar upp från skivan och du borde få fram alternativ om återställning/formatering.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

magkliarn:

Den recoveryskivan du har borde funka alldeles utmärkt. Sätt i den i datorn, starta om datorn, se till att datorn bootar upp från skivan och du borde få fram alternativ om återställning/formatering.

I thought it was that simple aswell. Nåja, vi får väl se om det går att lösa förr eller senare.


   
SvaraCitera

llooll:

Nåja, vi får väl se om det går att lösa förr eller senare.

Okej, men vilken typ av recoveryskiva är det du har då? Har du någonsin använt den, vet du vad den är till för?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

magkliarn:

Okej, men vilken typ av recoveryskiva är det du har då? Har du någonsin använt den, vet du vad den är till för?

XP home edition recovery skiva, jag satte i din igår och klickade mig fram på skärmen. Ehh.. Men sen funkade det inte =P

Nu startade jag i alla fall datorn och följde instruktionerna på skärmen, formateringen gick till 100% men när jag sedan var inne i menyn att windows börjar installeras, så får jag blåskärm med informationen "IRQL_less_or_not_equal"... Så jag vet inte. Kan det vara grafikkortsproblem nu igen?


   
SvaraCitera

magkliarn:

Du kan inte ladda ner Windows XP från Microsofts hemsida, även fast du har en laglig version installerad på din dator.

Kan man visst det, så det så


   
SvaraCitera

c1d3r:

Kan man visst det, så det så

En länk för att styrka det påståendet hade inte vart fel.


   
SvaraCitera

Säger bara MSDN. Visserligen bara för de som betalat för det, men där kan man ladda ner alla MS os.


   
SvaraCitera

magkliarn:

Du kan såklart fixa XP på annat vis, men jag har en känsla av att det inte skulle uppskattas här på forumet om vi börjar diskutera olagligheter.

[smile] ... [bigsmile] ... [bigcheers] ... [love]


   
SvaraCitera

c1d3r:

Säger bara MSDN.

Ja jo, självklart [crazy] Det tänkte jag inte på, men jag syftade mer på att man inte kan ladda ner XP/vilket OS som helst från Microsoft även fast man har tillgång till en äkta nyckel.


   
SvaraCitera