Aviseringar
Rensa alla

Fortfarande älska?


Ämnesstartare

Skulle ni fortfarande älska er partner om han eller hon råkat ut för en rejäl olycka, tex att bara ha ett ben, en arm kvar? Jag vet att det låter kanske lite dumt och jag vet att ingen vill att det ska hända, men hur skulle ni reagera på något sådant för det vet jag att ni skulle ha gjort, om ni inte är anders breivik


   
Citera

Ehm nej?[confused] Vill väl inte vara ihop med någon missbildad jävel[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nickeloadian:

Skulle ni fortfarande älska er partner om han eller hon råkat ut för en rejäl olycka, tex att bara ha ett ben, en arm kvar?

För mig är det självklart att jag skulle älska min partner precis lika mycket även om han skulle ha förlorat halva kroppen liksom. Kärlek har ju inga gränser, eller hur?


   
SvaraCitera

Kan inte sätta mig in i situationen [love]


   
SvaraCitera

det vet jag ej då det aldrig har hänt


   
SvaraCitera

det är väl inte ett val man gör? [crazy]


   
SvaraCitera

Nian3:

Kärlek har ju inga gränser, eller hur?

not true


   
SvaraCitera

Tror jag skulle behandla henne annorlunda om hon hade förlorat huvudet.


   
SvaraCitera

Det är en skit svår fråga som man nog inte kan svara på för än det händer.

Men jag tror att jag skulle hålla kvar vid henne och älska henne lika mycket, jag skulle vilja göra det. Vill gärna tro att jag är en gammaldags kille som håller kvar i något jag håller kär, i gott och ont.

.. men man vet aldrig [sad]

Problemet, som jag ser det, skulle nog vara att tjejen förmodligen skulle få kass självkänsla, hennes personlighet skulle bli förändrad och det skulle kanske leda till att man inte är tillsammans med samma tjej som tidigare. Hon skulle oroa sig eller kanske rent av vilja att jag skulle träffa en annan, starta onödiga bråk.

Hade jag blivit handikapad eller något hade jag nog helt ärligt försökt bli av med min kärlek, för att jag vill att hon ska få något bättre.. men de ligger nog i min redan kassa självkänsla [blush]


   
SvaraCitera

.. tror fan att varje gång jag är seriös och skriver långa svar så dör tråden [n][cry][blush]


   
SvaraCitera

Nickeloadian:

Skulle ni fortfarande älska er partner om han eller hon råkat ut för en rejäl olycka, tex att bara ha ett ben, en arm kvar? Jag

om det var såh´är tror jag ej att det hade påverkar våran relation så drastisk mer än att man måste visa att man gör allt för den och ej tycker att det är jobbigt och så.

däremot om det skulle satt sig i hjärnan och personen skulle bli skadadd på det sättet, typ helt perosnlighetsförändrad och inte ens komma ihåg vad jag heter, är det en annan sak. så kanske man skulle vinkla relationen så att det ej blir en kärleksrelation typ.

men sånt är ändå rätt svårt att svara på


   
SvaraCitera

Då kärleken inte sitter i personens arm eller ben så tror jag nog att alla som älskade sin partner på riktigt inte skulle sluta med det då. [crazy]
Däremot så skulle ju livet förändras och man skulle behöva hjälpa sin partner med en massa saker som man inte behövde förut och det kan nog påverka förhållandet negativt om någon av parterna inte pallar att nu vara vårdare och vårdtagare.


   
SvaraCitera

har aldrig älskat någon på det sättet så vet inte. men om det bara var någon random flickvän skulle jag nog göra slut med henne efter ett tag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Omständigheterna kring olyckan kanske får känslorna att förändras, men jag tror knappast att det enbart skulle bero på avsaknaden av en arm eller ett ben, utan kanske en kombination av det och hur livet sedan artar sig. Traumat i att vara med om en svår olycka och att förlora en kroppsdel kan ibland förändra personen psykiskt och man upptäcker att människan inte längre är den man älskat och det helt enkelt inte går att kompensera.


   
SvaraCitera

Ingemarsdotter:

Omständigheterna kring olyckan kanske får känslorna att förändras.


   
SvaraCitera