Aviseringar
Rensa alla

Forumlek: Tråden där vi tillsammans gör min presentation bättre.


Ämnesstartare

Grundtext:

Hej jag är en Uppsalakille men bor nu i Lund där jag bor med min vän. Jag spelar inte spel och är väldigt ärlig, ibland kanske lite för ärlig men jag hoppas att du kan ha överseende med det. Jag menar aldrig någonting illa och är faktiskt väldigt trevlig att prata med, så du kanske vill testa. Jag intresserar mig för filosofer som, Michel Foucault, Jacques Lacan. Utöver det så gillar jag att umgås med folk.

Förslag på vad som ska förändras?


   
Citera
Ämnesstartare

Över 5 personer har läst, alla har haft tankar idéer , med varit tysta med dom? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

personligen skulle jag inte bli övertygad om din trevlighet utifrån att du försökte övertyga om att den finns där, det ger en bild av att du ofta får göra det då det blev en av få punkter om dig själv i din korta text. sen kanske du bör tänka över hur relevant det är att du inte spelar spel till skillnad från något du faktiskt gör? 

det kanske hjälper om du tänker ut vem du vill tilltala med presentationen och utgår ifrån bilden av den personen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ply: personligen skulle jag inte bli övertygad om din trevlighet utifrån att du försökte övertyga om att den finns där, det ger en bild av att du ofta får göra det då det blev en av få punkter om dig själv i din korta text. sen kanske du bör tänka över hur relevant det är att du inte spelar spel till skillnad från något du faktiskt gör?

Isolas text. Bra invändningar.

ply: det kanske hjälper om du tänker ut vem du vill tilltala med presentationen och utgår ifrån bilden av den personen.

Grymt bra! Kanske ska börja med att formulera vad jag söker?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte: Jag spelar inte spel

Antar att du här syftar på att du inte håller på med några slags manipulativa metoder för att få som du vill? 
Tänker mig att gemene man, som snabbt läser igenom profilen kan bara tolka det som att du inte spelar (tex) TV-spel. Är väl lite grejen med Badoo, att allt går undan, speciellt när det kommer till att läsa igenom profiltexter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte: men jag hoppas att du kan ha överseende med det.

Hela den texten skulle kunna ersättas med något "skojigare" för att ge en trevligare vibb, tex bara "hehe" eller en ";)" 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sen var det Ply sa väldigt relevant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blaserad: Tänker mig att gemene man, som snabbt läser igenom profilen kan bara tolka det som att du inte spelar (tex) TV-spel.

Så jag tolkade det också. Rodnar

blaserad:

Hela den texten skulle kunna ersättas med något "skojigare" för att ge en trevligare vibb, tex bara "hehe" eller en ";)" 

Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte: Så jag tolkade det också.

Så du menar att du inte spelar tex TV-spel? 

För i de meningen KAN det ju då misstolkas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blaserad: Så du menar att du inte spelar tex TV-spel?

Inte jag som skrev meningen. Var isola. Fast båda stämmer. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså det är lika intressant att veta vilka filosofer du gillar som att veta vilka påhittade diagnoser du har gett dig sj. Du kan åtminstone berätta varför du gilla dem...o rabbla upp några favvisböcker/filmer oxå


   
SvaraCitera
reben

tkr du d viktigt att den du träffar läser samma slags litteratur o så o e intresserad av några gubbar som tyckt saker för länge sen ? annars kan jag säga att d nog är en sak som snarare skrämmer bort folk än intresserar den som inte gillar filosofi

tror jag

hade gjort d med mig iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känner mig på relativt kritiskt och schysst humör:

Med en så liten text bör du inte lägga särdeles mycket fokus på vad du inte gör eller gillar. Även om du med "inte spelar spel" avser frånvaro av manipulation framgår inte det och det kan formuleras bättre.

Hälften av texten går ut på att ursäkta dig själv, knappast attraktivt.

"[...]och är faktiskt väldigt trevlig att prata med," - Jag tror dig inte. En person som faktiskt är trevlig behöver inte framhålla det, dessutom är inte du i position att bedöma din egen trevlighet.

Jag finns nog inte: Jag intresserar mig för filosofer som, Michel Foucault, Jacques Lacan.

Sällar mig till Kaka i detta.

Jag finns nog inte: Utöver det så gillar jag att umgås med folk.

Spännande. Sover


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ply: det kanske hjälper om du tänker ut vem du vill tilltala med presentationen och utgår ifrån bilden av den personen.

Målgrupp: 20% av kvinnor mellan 20 och 30 år som är registrerade på Badoo som klickat att de söker att dejta med killar. Så lite passivt aggressiva, självupptagna som möjligt men gärna stolta och nöjda med själva. Typ så tänker jag mig spontant.

Edit: För att förenkla lite: 20% av kvinnor mellan 20 och 30 år som är registrerade på Badoo. De andra kraven vet jag inte om de innefattar gruppen som existera på badoo. Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Jag tror dig inte. En person som faktiskt är trevlig behöver inte framhålla det, dessutom är inte du i position att bedöma din egen trevlighet.

Isola som skrev. Galen


   
SvaraCitera