Aviseringar
Rensa alla

Forumlek: Tråden där vi tillsammans gör min presentation bättre.


Ämnesstartare

Nachac: Känner mig på relativt kritiskt och schysst humör:

Nice!

Nachac: Med en så liten text bör du inte lägga särdeles mycket fokus på vad du inte gör eller gillar. Även om du med "inte spelar spel" avser frånvaro av manipulation framgår inte det och det kan formuleras bättre.

Bra poäng.

Nachac: Sällar mig till Kaka i detta.

Ja, det är en bra poäng ni alla tre ha. Ska nog inte nämna det alls då jag inte tror min målgrupp är så intresserad av det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Spännande

Heads up! Jag har autistisk psykopati. Med det menas att jag rent kognitivt inte kan relatera till hur du tänker utan att du gör det väldigt tydligt (genom att faktiskt säga vad du menar och vill ect). Som en konsekvens av det så antar jag att du, som läser detta är fett taggad att ses, så om du då inte skriver så kommer jag bli förvirrad. Och undra vad som hindrade dig att ta initiativet.

Så vem är jag? Mina hjärna är ultramanlig i sitt sätt att tänka. Stereotyper i populärkultur skulle kunna vara Sherlock Holmes eller Sheldon Cooper. Som alla vet så är ingen sin stereotyp, men det kan vara användbar referens likväl. Jag intresserar mig för filosofer som, Michel Foucault, Jacques Lacan ect.

sådär skrev jag förut, vilket Isola (och andra med henne ) kritiserade och gav ett förslag hur jag skulle kunna skriva annorlunda. Så gärna att man kommer med förslag utöver att bara notera brister i det som existerar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka: som att veta vilka påhittade diagnoser du har gett dig sj.

kakakaka: .o rabbla upp några favvisböcker/filmer oxå

Vad är det intressanta med favvisböcker och filmer? ?? :S 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låt mig göra ett litet urval av vad för profiler tjejer har på badoo.

#1: Jag är en positiv, lättsam och sponatan person. Jag älskar träning, resor och att spendera tid med de som betyder mest 🙂

#2: Har ingen profilinformation alls.

#3: Har ingen profilinformation alls.

(jag hoppar nu över alla som inte har någon profil då det är onödigt att skriva ut...)

#4: Hej! 🙂
Italiensk tjej som bor i Stockholm och drömmer ett liv i den vackraste stad hon har sett i sitt liv! 🙂

#5: Jag är en tjej som bor i nyköping och har bott här sedan sommaren 2009 och trivs bra så jag är inte flyttbar . jag är färdig förskollärare i Januari och Jag jobbar som vikarie inom barnomsorgen eftersom jag älskar barn. Som person är jag glad, kärleksfull, omtänksam, ärlig och jag har även ganska mycket energi så jag älskar att prata med folk =)

#6: Är en glad och snäll tjej som gillar att träffa nya människor, se nya platser, en tjej som gillar att utmana sig själv. Är en tjej som gillar att träna, umgås med kompisar, vara ute i naturen

SoverSoverSover


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

#7: Kan alla fula jävlar sluta skriva. Är du en 9a eller 10a så skriv på!! puss i pannan

#8. Fråga istället, blir mkt roligare så;)

#9: Älskar rödtjut. Skrattar högt. Njuter av livet. Uppskattar humor. Skulle vilja bo på en uteservering. Social och framåt. Omtänksam. Gillar killar med skägg & humor. Killar med spännisbilder går bort, gillar dock muskler.

#10: Jag är en glad och trevlig tjej som älskar livet! Har mitt egna företag inom Frisöryrket och jag älskar mitt jobb. Jag älskar utmaningar och att hitta på nya saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

#11: Letar vänner 🙂 Tjej som kille går lika bra båda

#12: ta mig för den jag är eller inte alls.
I'm the girl your mom warned you about. 😉

Skeptisk

#13: Mitt motto i livet är "actions speak louder than words" och det är så jag försöker leva.

Vill ha en känslomässigt mogen och öppen man som vet vad han vill o hur man behandlar sin kvinna. 🙂 Du ska vara omhändertagande, uppmärksam, uppskattande och få mig att känna mig trygg i ditt sällskap!
Trött på onödigt drama och folk som inte kan vara öppna med hur de känner.

#14: Det är roligast att dansa barfota, gå på lina, träna acroyoga, leka utomhus och lyssna på livemusik. Jag vill lära mig att spela trummor av storlek parkvänlig!

Denna typ av sidor ger mig lite obehag och jag skäms lite för att jag är nyfiken. Jag får ont i magen av tanken på att betygsätta folks utseende systematiskt.

#15: Jag är en glad, social och spontan tjej som älskar att idrotta! Gillar att träffa nya människor 🙂

#16: Jag heter Maria. Ny här i Stockholm. Vill gärna lära känna folk! Eller någon 🙂 skriv gärna till mig 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

#17: Jag är en kvalitet kvinna som är självsäker, ärlig, snäll, smart, rolig, pålitliga, stödjande, kärleksfull, älskar barn, utåtriktad, jordnära, vänliga, stort sinne för humor, sällskaplig, respektfullt och älskar att ha sex. Jag skulle alltid behandla dig med respekt. Jag är mycket optimystic om nya saker och ny början. Jag har bra moral och jag respekterar traditionella värden, I `ma mycket god

#18: Jag älskar att lyssna på musik , hänga med folk och åka runt i sverige!
Inte så speciell jämfört med många andra, rätt skön brud kanske då!

SoverSoverSover


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte: Isola som skrev.

Bryr mig inte alls.

Jag finns nog inte: Heads up! Jag har autistisk psykopati.

Det heter inte så.

Jag finns nog inte: Med det menas att jag rent kognitivt inte kan relatera till hur du tänker utan att du gör det väldigt tydligt (genom att faktiskt säga vad du menar och vill ect). Som en konsekvens av det så antar jag att du, som läser detta är fett taggad att ses, så om du då inte skriver så kommer jag bli förvirrad. Och undra vad som hindrade dig att ta initiativet.

Lätt humoristisk inställning, vilket är positivt, men du riskerar både skrämma och förvirra läsaren i och med att du ger intryck av att vara benägen till förföljelse och att inte vilja ta hintar. Invirat i något annat kan det gränsa till charmigt, här är det bara avskräckande. Du ger också intryck av att marknadsföra dig själv som lätt dum i huvudet.

Jag finns nog inte: Så vem är jag? Mina hjärna är ultramanlig i sitt sätt att tänka.

Meep. Nu är alla inte genusvetare, men jag tvivlar på att en "ultramanlig" hjärna är något som tilltalar gemene kvinna då detta antyder känslokyla och iskall logik.  Sherlock Holmes är ofta nog något av en sociopat och Sheldon är socialt missanpassad. Du bör framhålla dina avvikande tendenser som excentriska sidor, snarare än konstituerande handikapp.


   
SvaraCitera

Jag finns nog inte:
 
#9: Älskar rödtjut. Skrattar högt. Njuter av livet. Uppskattar humor. Skulle vilja bo på en uteservering. Social och framåt. Omtänksam. Gillar killar med skägg & humor. Killar med spännisbilder går bort, gillar dock muskler.

gillar den, den var lite charmig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Lätt humoristisk inställning, vilket är positivt, men du riskerar både skrämma och förvirra läsaren i och med att du ger intryck av att vara benägen till förföljelse och att inte vilja ta hintar.

Det är ju så???

Nachac: Invirat i något annat kan det gränsa till charmigt, här är det bara avskräckande. Du ger också intryck av att marknadsföra dig själv som lätt dum i huvudet.

Jag antar jag är det på ett sätt.

Nachac: Meep. Nu är alla inte genusvetare, men jag tvivlar på att en "ultramanlig" hjärna är något som tilltalar gemene kvinna då detta antyder känslokyla och iskall logik.

Nja, okej var inte exakt det jag syftade på. Så bra att du påpekade det. Iskall logik javisst, så äre väl mer eller mindre, men inte känslokyla, saknar inte affektiv empati. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

gillar den, den var lite charmig

Jo jag tyckte också den var charmigast av de alternativen. Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte: Det är ju så???

Att du utgår att alla som läser din presentation vill ses tills de framför motsatsen?

Jag finns nog inte: Nja, okej var inte exakt det jag syftade på. Så bra att du påpekade det. Iskall logik javisst, så äre väl mer eller mindre, men inte känslokyla, saknar inte affektiv empati.

Mildra lite. Tänk på att det känns hårdare i text.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

d1a är ingen kul lek jööh 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag går rakt på sak, jag är en kille som gillar att knulla, är du en tjej som gillar att knulla kan vi kanske träffas o knulla. Vi knulls! ... kort o koncist o inget jävla fjoll. Jag vet vad jag vill och vågar ta risker. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Heads up! Jag är en varm ultramanlig grabb. När jag inte ägnar min tid åt dig, så sysslar jag med filosofi eller matematik. 


   
SvaraCitera