Aviseringar
Rensa alla

Fosterhem eller dyl?


Ämnesstartare

Farsan snackar om o skicka mig till fosterhem. wihu.
Någon som har erfarenheter att dela med sig av?


   
Citera

Min pappa också. Ibland låtsasringer han till dem också.


   
SvaraCitera

FYFAN:

dyl

an


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amsle:

Ibland låtsasringer han till dem också

wtf xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är 17år? Jag antar att det inte skulle gå så bra för honom att skicka iväg dig till en fosterfamilj i dagsläget om du inte har enorma problem.

Varför säger han att han ska skicka iväg dig? Varför tycker han att du är så "jobbig"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HighParadise:

Varför säger han att han ska skicka iväg dig? Varför tycker han att du är så "jobbig"?

Jag får inte bo hemma för hans fru, vi bråkar konstant och jag är väl aningen för dålig för att bo med dom. Han snackade ett tag om egen lägenhet till mig med drog tillbaka det.


   
SvaraCitera

Man brukar inte få fosterfamilj för konstanta bråk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FYFAN:

Jag får inte bo hemma för hans fru, vi bråkar konstant och jag är väl aningen för dålig för att bo med dom.

Alltså så har han absolut inga som helst grunder för att placera dig i ett fosterhem. Soc skulle nog säga nej om det inte är så att du verkligen mår riktigt dåligt över situationen.

De skulle möjligtvis kunna hjälpa dig, men aldrig tvångsplacera dig.


   
SvaraCitera

vadå ni har inte kontakt med soc? han bara sa det? för du är 18 snart och då tar du studenten right?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HighParadise:

Alltså så har han absolut inga som helst grunder för att placera dig i ett fosterhem. Soc skulle nog säga nej om det inte är så att du verkligen mår riktigt dåligt över situationen.

De skulle möjligtvis kunna hjälpa dig, men aldrig tvångsplacera dig.

Vi har pratat med soc om fosterhem tidigare, dock fick jag en kontaktperson då, vilket jag har i nuläget. Så jag tror att dom skulle kunna skicka iväg mig.

soimpolite:

vadå ni har inte kontakt med soc? han bara sa det? för du är 18 snart och då tar du studenten right?

Vi har kontakt med soc. Tar studenten om 2 år..


   
SvaraCitera