Aviseringar
Rensa alla

Fotbollsvm 2010


Ämnesstartare

Fan vad nostalgiskt det redan är, fan att man inte tippade allt man ägde på varje match hela tiden 🙁

Vilka är galet taggade till nästa vm? och lite småtaggade till em?

blabla tråd igen.


   
Citera
Ämnesstartare

En fotbollsnation som ligger mig varmt om hjärtat är Tyskland. Jag är känner mig övertygad om att dom vinner nästa VM. [love][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

x_marty:

En fotbollsnation som ligger mig varmt om hjärtat är Tyskland. Jag är känner mig övertygad om att dom vinner nästa VM.

Tysk fotboll känns faktiskt som framtiden, så det kan vara något.


   
SvaraCitera

Ja Tyskland kommer att vara att räkna med i många år framåt. De tar iofs redan medalj i alla mästerskap men snart kommer nog guldet.

Skön video. Det var ett väldigt minnesvärt mästerskap på många sätt: Maradona, bläckfisken Paul,Frankrikes storbråk, Ghana, det nya Tyskland ja det finns massor av saker man kommer minnas länge. [smile]

Än känner jag mig väl inte jättetaggad på nästa vm men om bara några veckor drar säsongen som avslutas med att em igång och då känns det mästerskapet väldigt aktuellt iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En omröstning skulle vara intressant att se under rubriken "vilken nation vinner nästa fotbollsvm". Givetvis behövs det bara stornationer så som: Argentina, Brasilien, Tyskland, Spanien och England. (You name it).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

x_marty:

En omröstning skulle vara intressant att se under rubriken "vilken nation vinner nästa fotbollsvm". Givetvis behövs det bara stornationer så som: Argentina, Brasilien, Tyskland, Spanien och England. (You name it).

Haha, den tråden kan vi ta om två-tre år.. [sad]


   
SvaraCitera

England behöver nog inte vara med! Argentina har väl heller inte gjort någon lycklig de senaste 10 åren. Iofs så kanske de trivs när de spelas hemma i Sydamerika Fan vet jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

England behöver nog inte vara med! Argentina har väl heller inte gjort någon lycklig de senaste 10 åren. Iofs så kanske de trivs när de spelas hemma i Sydamerika Fan vet jag.

Messi kanske kommer loss detta vm, långt kvar iofs och allt kan hända, men man ska nog inte räkna ut argentina. Annars känns holland, tyskland och spanien som heta kandidater igen. Fast det är ju jävla svårt att säga såhär långt innan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

längtar hårt till EM och VM. som halv tysk vill jag ha revansh mot skit Spanien och det tror jag också på. ska också bli kul att se sverige i EM för var jävligt tråkigt utan dem i VM.

Messi kommer dock suga som vanligt i VM, han suger ju i copa america också. han är aldrig bra utan barca. överskattad spelare det där, ful också.

ok ska tippa. EM vinner tyskland mot frankrike i finalen och VM vinner tyskland mot spanien i finalen.

England floppar som alltid, brasilien och argentina kommer också floppa. frankrike kommer bli grymma igen och sverige åker ut redan i gruppen om den blir svår


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

x_marty:

En fotbollsnation som ligger mig varmt om hjärtat är Tyskland. Jag är känner mig övertygad om att dom vinner nästa VM.

kär i dig [love] tyskland är så hatade i sverige så blir så glad när jag läser nåt så klokt [smile]


   
SvaraCitera

dekadent:

Fast det är ju jävla svårt att säga såhär långt innan.

Sant, mycket hinner hända på tre år. Till och med England kanske kan få ihop ett vettigt lag på den tiden så att börja spekulera redan nu känns inte nödvändigt.

patrick bateman:

tyskland är så hatade i sverige så blir så glad när jag läser nåt så klokt

Fast det där börjar väl ändra sig nu. Har alltid älskat Tysklad men nu börjar väl allt fler få upp ögonen för deras fotboll. Iaf när det gäller landslaget, att deras liga numera är topp-3 och kanske den mest underhållande europa tycks vi inte riktigt förstå här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Har alltid älskat Tysklad men nu börjar väl allt fler få upp ögonen för deras fotboll.

Jag fascineras dels av det spelet som erbjuds men inte minst av Tysklands publiksnitt och läktarkultur. Då tänker jag specifikt på Borussia Dortmund (BVB), Bayern München och Schalke 04.


   
SvaraCitera

x_marty:

Jag fascineras dels av det spelet som erbjuds men inte minst av Tysklands publiksnitt och läktarkultur. Då tänker jag specifikt på Borussia Dortmund (BVB), Bayern München och Schalke 04.

Ja. Det är riktigt skön stämning där. Inte alls lika hatisk som på många håll i europa utan folk går oavsett klubbfärger dit tillsammans dricker och har roligt ihop. Fungerar på få andra ställen.

Sen spelar det ju inte så stor roll vart man åker, de klubbar de nämnde har imponerande publik men även att åka och titta på mindre lag som mönchengladbach, Hannover och allt vad det nu är är ju sjukt facinerande. Fullsatt överallt i stort sett jämt och riktigt fin stämning och trevligt folk överallt. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Fast det där börjar väl ändra sig nu. Har alltid älskat Tysklad men nu börjar väl allt fler få upp ögonen för deras fotboll. Iaf när det gäller landslaget, att deras liga numera är topp-3 och kanske den mest underhållande europa tycks vi inte riktigt förstå här.

ja lite börjar det ändra men inte tillräckligt. jag minns vm 2006 när folk här faktiskt trodde att de skulle slå ut tyskland, jag var arg då. vi ska vara glada över att det bara blev 2-0. men jo är lite bättre efter senaste vm när tyskland fullkommligt briljerade men ja som du säger om bundesliga så har man inte fattat här att den har gått om serie-a med mil och snart går om la liga också. tysk fotboll går en ljus framtid till mötes

sen att tyskland har de bästa fansen är också en bonus


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Till och med England kanske kan få ihop ett vettigt lag på den tiden så att börja spekulera redan nu känns inte nödvändigt.

haha sätter tusen kr här och nu på att england åker ut på straffar


   
SvaraCitera