Aviseringar
Rensa alla

Fotopogram


ebzi
 ebzi
Ämnesstartare

Tips på gratis fotopogram?

Just nu använder jag mig av GIMP men det är både svårt att förstå och jag vet knappt hur man gör för att redigera en bild där.

Självklart vill jag ju helst ha photoshop, men eftersom det är så jäkla dyrt undrar jag om ni har några billigare förslag? [wink]

PS, jag har en mac, så pogrammet måste funka där.

[smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

ebzi:

fotopogram

Fotoprogram

OnT:

Ladda ner piratkopia av Photoshop som alla vettiga människor.


   
SvaraCitera
Åtta

Beror lite på vad det är du vill göra, men Darktable kanske kan passa bättre.


   
SvaraCitera
ebzi
 ebzi
Ämnesstartare

nej det tänker jag inte göra


   
SvaraCitera

Då får du nöja dig med skitprogram [party]


   
SvaraCitera
ebzi
 ebzi
Ämnesstartare

Åtta:

Beror lite på vad det är du vill göra, men Darktable kanske kan passa bättre.

Ska testa det, tack för tipset.
Den är gratis va? [crazy]


   
SvaraCitera
Åtta

ebzi:

Den är gratis va?

Ja.


   
SvaraCitera
ebzi
 ebzi
Ämnesstartare

Hmm, jag kan inte öppna programmet :-/ har provat att installera om det två ggr.


   
SvaraCitera
Åtta

ebzi:

Hmm, jag kan inte öppna programmet :-/ har provat att installera om det två ggr.

Du får nog vara mer specifik än så. Vad exakt är det du gör, vad händer då ("inget" är inte ett svar), vad får du för felmeddelande(n)?


   
SvaraCitera
ebzi
 ebzi
Ämnesstartare

Åtta:

Vad exakt är det du gör, vad händer då

Svar på din fråga: Jag öppnar pogramet, symbolen börjar "hoppa" (som det gör när man öppnar ett pogram i mac) och sen bara försvinner den. Jag får inget felmed. eller något sådant men om jag dubbelklickar på symbolen innan den försvinner står det "tvångsavsluta". jag är ganska teknisk av mig men det här förstår jag inte. [crazy]


   
SvaraCitera

Image
Yarr!


   
SvaraCitera

ebzi:

Svar på din fråga: Jag öppnar pogramet, symbolen börjar "hoppa" (som det gör när man öppnar ett pogram i mac) och sen bara försvinner den. Jag får inget felmed. eller något sådant men om jag dubbelklickar på symbolen innan den försvinner står det "tvångsavsluta". jag är ganska teknisk av mig men det här förstår jag inte.

Hahaha det här är första gången i mitt liv jag stöter på någon som försöker felsöka sin mac.

Iaf här har du en full lista

http://alternativeto.net/software/adobe-photoshop/?platform=mac

Det enda råd jag kan komma med som genuin Pirat ps användare som ALLA andra är att gimp är en så kallad pain in the as att hitta runt i osv. Om du måste använda gimp så använd isf gimpshop.

"GIMPshop is essentially Gimp with some cosmetic changes. The Gimp’s menu structure and naming conventions are a constant source of frustration for users accustomed to Photoshop"


   
SvaraCitera

Prova Picasa , de är ett enkelt program men man får ändu ut rätt bra av de ! [smile]


   
SvaraCitera