Forumet - Foundation hjälp :)

Foundation hjälp :)

222 0 22
Är inte så grym på att sminka mig men tänkte försöka bli!

Men först några frågor..
är det bäst med fast eller flytande foundation?
Bör man använda puder efter att man haft på foundation eller räcker det emd bara foundation och rouge?

Om nån vill skriva nån simpel guide för hur man sminkar sin hy vore det superschysst!
tweegy:

är väl smaksak.

tweegy:

Bör man använda puder efter att man haft på foundation eller räcker det emd bara foundation och rouge?

puder har du ju för att det inte ska glänsa så mycket. beror på din hudtyp.

tweegy:

Om nån vill skriva nån simpel guide för hur man sminkar sin hy vore det superschysst!

Google. Sedan ska du smeta concealern utifrån näsan och utåt så får du en fin täckning. foundation ska du aldrig använda som concealer.
tweegy:

Mineralfoundation i puderform [y]

tweegy:

Om du lätt blir blank i ansiktet efter några timmar kan du använda puder, annars behövs det inte.

tweegy:

Använd mineralpuder.
Eh. Ta av locket, skaka ut lite puder i det och gnid runt borsten lite så att det arbetas in i den. Gör sen små cirkelrörelser i hela ansiktet med borsten. Klart. [crazy]

Spana också in:

tweegy:

Har fastnat för mineralfoundation i puderform. Se till att ta rätt nyans, för allt i världen! Är du osäker, ta hellre en nyans ljusare. Fläckar, flammighet och kanter är fult.

Vincenco:

ansiktskräm

You do?!
Jag vet bara en kille som gör det förutom dig,Dold text: och honom kallar jag bög varje dag [sad]
Du blev coolare nu [cool]