Aviseringar
Rensa alla

Fråga.


Ämnesstartare

Nu vet jag inte om det här är rätt forum, eller ''kategori'' att fråga i.
Men jag har fått intrycket att detta är ett rätt så seriöst forum.

Iallafall, så var det så att jag åkte ner till min flickvän som flyttade till göteborg med sina föräldrar denna sommaren, vilket var lite sådär. för det skiljer ju ungefär 120 mil.
Men iallafall så åkte jag ner dit för en månad sedan ungefär.
Sedan så var jag där i nio dagar, och nio dagar för oss som brukar vara med varandra nästan varje dag förut, var mycket lite.
Och det var då första gången jag fick träffa henne sen hon flyttade då.
Då vart vi ledsna och kunde inte skiljas ifrån varandra, så hon åkte med upp till mig, för att vi ville vara med varandra så länge som möjligt, utan att hennes eller mina föräldrar visste om det, jag ser hur dumt det är nu i efterhand, så var snäll att inte kommentera det så hårt, det går bra att vara efterklok.
Men iallafall, så var vi här i en vecka då, ungefär. och allt gick hur bra som helst, mina föräldrar var arga i början, men det gick över, samma med hennes föräldrar.
Men dem hade gått bakom ryggen på oss, som vi gjorde på dem då.
Och hennes föräldrar hade ringt polisen för dem trodde inte att hon skulle komma hem igen, så då efter den där ''bra'' veckan, så kom polisen hem till mig, eller oss. det var i onsdags.
Klockan nio på morgonen ungefär, och väckte oss. så dem tog in henne på stationen och hon hade glömt sin mobil hos mig, så jag åkte dit med den då.
Fick inte träffa henne, men det var okej för mig.
Så fick hon tydligen åka flyg från mig till, jag vet inte vart.
Och nu till själva frågan eller problemet då.
Hon ville iallafall inte åka hem till sin familj, för dem behandlar henne väldigt illa,
Så socialen tog hand om henne, allt detta har jag fått veta av hennes föräldrar då, för jag ringde på torsdagen för att få prata.
Men det var så att dem hade bara fått reda på att socialen har tagit hand om henne, och att dem inte fått veta något mer.
Så jag undrar vilken ''avdelning'' eller vad det kan vara hon är någonstans?
Jag är väldigt orolig och jag saknar henne jättemycket, jag skulle bara vilja ringa dit och prata med henne i kanske fem minuter, eller iallafall få reda på vad det hela handlar om, för det kommer så plötsligt för mig. och jag mår jättedåligt nu när jag inte har någon kontakt alls med henne, det är en jättejobbig omställning.

Så jag är tacksam för svar, om det finns några.
Det måste det göra, för dem kan ju inte bara stänga in henne utan telefon och dator, eller någon som helst kontakt med familj och vänner?
Det känns så komplicerat.


   
Citera

orkar inte läsa jag svarar spontat: ja och tror d är ödet


   
SvaraCitera

Wookki:

Men jag har fått intrycket att detta är ett rätt så seriöst forum.

[smile]

men iaf. låter sjukt jobbigt 🙁 har du ringt soc och kollat med dom?


   
SvaraCitera

Wookki:

Men jag har fått intrycket att detta är ett rätt så seriöst forum.

[bigsmile]


   
SvaraCitera

HAHAHAHA


   
SvaraCitera

förlåt ignorera


   
SvaraCitera

Wookki:

Men jag har fått intrycket att detta är ett rätt så seriöst forum.

[love]

Wookki:

dem kan ju inte bara stänga in henne utan telefon och dator, eller någon som helst kontakt med familj och vänner?

Tydligen så kan dom det :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

har du ringt soc och kollat med dom?

Nej, men det känns som att jag bör ta kontakt med soc inom just hennes kommun, så långt har jag iallafall fattat xd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ååååh, detta låter så galet sjukt. Är det här lagligt? känner ni till era rättigheter?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamisz:

Tydligen så kan dom det :/

Ah. men jag tänker inte ge upp iallafall.
Jag ska ha tag på henne.


   
SvaraCitera

Wookki:

Nej, men det känns som att jag bör ta kontakt med soc inom just hennes kommun, så långt har jag iallafall fattat x

varför gör du inte det då? eller va


   
SvaraCitera

ring till soc i hennes kommun!!! men de kanske e sekretess? no idea.


   
SvaraCitera

Wookki:

Ah. men jag tänker inte ge upp iallafall.
Jag ska ha tag på henne.

Så ska det låta!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker ändå att det är så konstigt.
Visst, ''Som man bäddar får man ligga''
Men jag menar, hon vägrar att åka hem, för hennes föräldrar behandlar henne som att hon vore antingen en slagpåse, eller en femåring.
Ja, då ska dem ta hand om henne.
Men att låsa in henne, från telefon, dator och skola?


   
SvaraCitera

Wookki:

Men att låsa in henne, från telefon, dator och skola?

Tycker det låter som i en skräckfilm[confused]


   
SvaraCitera