Forumet - Fråga Alice

Fråga Alice

802 0 54

Spana också in:

mopsen:

Har du läst den?
Vad tyckte du?

Läste den när jag var femton, då lämnade den ett starkt avtryck och jag tyckte väldigt bra om den.

Har även läst den lite senare, var nog förra året. Då var den inte lika gripande. Men trotts det fortfarande bra.

Man blir ju lite ledsen när man läser den. Och får en liten wake up call det kan gå så illa, på så kort tid, för en så ung tjej.

Bättre på engelska dock. Som någon ovan skrev. Go Ask Alice.
Jeay_L:

Har inte sett filmen själv.. blev dock förvånad då jag läste hur gammal boken var

Det blev jag också först till en början, men sedan så efter lite tänkande så insåg jag att man faktsikt kunnat förstå det lite tidigare. Vissa saker som tyder på de, som utseendet på henne, språket, aktiviteterna, flytten, själva stuket generellt.

Visst pundar folk nu också, och bor på gatan mm. Men tycker ändå att de är lite väl för "slum" aktigt för att vara nutid. Sedan dedär med att gå och få hjälp ifrån kyrkan, nuförtiden så skulle de väl också ha hjälpt, men de skulle nog också ringt snuten eller kanske gjorde dom de i boken också.

Minns inte.
HighParadise:

Det blev jag också först till en början, men sedan så efter lite tänkande så insåg jag att man faktsikt kunnat förstå det lite tidigare. Vissa saker som tyder på de, som utseendet på henne, språket, aktiviteterna, flytten, själva stuket generellt.

Jag tänkte inte så mkt på det ibörjan, men då satt jag bara på skolan och läste och då blir man lite smått störd då folk springer runt och petar på en!