Aviseringar
Rensa alla

Fråga ang. Systembolaget


Ämnesstartare

Idag skulle jag handla lite öl och sprit på systembolaget. Är 21 år, jag hade min 19-årige brorsa med mig. Skulle delvis köpa ut åt honom. Han hjälpte till att bära flaskorna.

Killen i kassan sa att han inte fick sälja till mig eftersom min brorsa bara var 19. Jag tänkte att det var lugnt att han följde med in eftersom yngre ungar och dagisbarn fick vara där. Då undrar jag var gränsen går, hur kommer det säg att vissa får ha med sig 10-åringar medan jag inte får ha med mig en 19-åring?


   
Citera
Ämnesetiketter

Just därför man ska lägga ner Systembolaget. Orka att någon har monopol [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amboshed, nej

tror inte folk köper ut åt sina 10-åringar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amboshed:

Just därför man ska lägga ner Systembolaget. Orka att någon har monopol

nice argumment där.

Hamlet:

Skulle delvis köpa ut åt honom.

Hamlet:

Killen i kassan sa att han inte fick sälja till mig eftersom min brorsa bara var 19.

För att det var uppenbart att du skulle köpa till honom.

Det är skillnad på att ta med sin unge efter dagis och att dra med sin brorsa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta inte med din bror in nästa gång, det verkade vara rätt uppenbart att du skulle köpa ut åt honom och det gillar dem inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

För att det var uppenbart att du skulle köpa till honom.

Okej, men jag hade ju inte behövt köpa ut åt honom egentligen? Kunde ju bara ha använt honom som hjälpreda till att bära.

Han sa att han gick in med farsan och bar förra året och det gick bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De lär ju anklaga mig för att bära falskt leg sedan! [cry]

Ne fan, köp smuggelsprit eller bränn eget, det tjänar du som fan på!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Konstigt förresten att han får supa sig full på krogen men får inte följa med in på Systemet när jag handlar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hamlet:

Okej, men jag hade ju inte behövt köpa ut åt honom egentligen? Kunde ju bara ha använt honom som hjälpreda till att bära. Han sa att han gick in med farsan och bar förra året och det gick bra.

Men när han tror att det kan ligga till så så får han inte sälja. Grejen när han var med er pappa kan vara att den inte vågade säga till pga åldern.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hamlet:

Konstigt förresten att han får supa sig full på krogen men får inte följa med in på Systemet när jag handlar.

på krogen är det olagligt för bartendern att sälja till honom om han är för full, om du köper ut kan han supa bäst fan han vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amboshed:

Just därför man ska lägga ner Systembolaget. Orka att någon har monopol

Snälla rara. Bara nej..


   
SvaraCitera

Victor Ahlén:

Snälla rara. Bara nej..

Sluta säg emot allting jag skriver. [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Även ensamma personen kan bli nekade om de tror att det rör sig om någon som köper ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

gillar dem inte

Har de någon ansvars bit att göra? Menar, så länge han inte berättade att hans brossa var yngre och att han skulle köpa ut till honom så har dem väl inte rätt att fråga någon om ålder som bara är med som sällskap [tard]. I sådant fall skulle jag bett brossan att gå ut och fråga om han i kassan blev nöjd. Han är ju 21 och får köpa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Olika.


   
SvaraCitera