Aviseringar
Rensa alla

Fråga angående gamla flick/pojkvänner


justnu:

Tycker ni det är "okej" om de har kontakt ses regelbundet?

Kan inte säga att jag hamnat i en sådan situation. Men i regel så kör jag det där med att det är jag som "klipper" kontakten från mina ex. Ser ingen anledning att hålla kvar en relation till mina ex, att förhållandet ska återgå till någon slags "vänskap". För riktigt så kommer det aldrig bli, en helt "vanlig" vänskap igen. Särskilt om man varit "intim" och haft ett samliv ihop osv. kKn tänka mig att om man insett i "tidigt skede" att man inte passat ihop som partners, då möjligtvist skulel man kunna förbli vänner... men men

Det är ju fel att man ska dölja saker ifrån varandra. Men det är heller inte okej att man ska behöva berätta och säga exakt allt man ska göra och så vidare. Kan bli tjatigt och bara bli sådär konstigt. Förhållandet kan uppfattas att man ska vara "rädd", "sårbar" och aningen "svartsjuk".

Men jag förstår vad du menar. Ta ett snack me din kille och fråga vem som är hans flickvän egentligen, ex:et eller du. Visst, vänner ska man ha men jag "anser" att om man nu har en partner så ska man inte glömma bort att vårda sin relation med den, veta vem man egentligen faktiskt borde bry sig mest om. En tjejkompis och en flickvän, det ska ju självklart vara helt olika saker. Det gäller att prioritera och försöka få till det rätt och inte låta den som egentligen betyder mest bli eller känner sig utanför.

Eller?


   
SvaraCitera

justnu:

Jag vill bara ha andra åsikters om den här "situationen", då det stör mig lite.

Jag tycker att man ska låta bli ex. Det tog slut av en anledning och har man en nuvarande flickvän/pojkvän så tycker jag att det är rätt respektlöst att träffa ex:et, speciellt om personen ifråga döljer det. Har man en gång haft känslor för personen, så är det ju inte omöjligt att man får det igen. Ex suger.

Tror förövrigt att min pojkvän också döljer att han träffar exet.


   
SvaraCitera

justnu:

Tycker ni det är "okej" om de har kontakt ses regelbundet?

Det hade varit okej, men jag hade inte gillat det.

justnu:

Det här är något som han ofta döljer för mig

Det här är ju ett litet problem. Han ska inte dölja det för dig.


   
SvaraCitera

Jag har aldrig haft problem med det, för jag litar på min partner.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera