Aviseringar
Rensa alla

Fråga en (f.d) kristen om kristen(domen) + annat icke-skoj


Ämnesstartare

Då jag är "high on my own supply" (precis som Tony Montana skulle vara då han är cool) så tänkte jag att ni kunde ställa frågor om allt möjligt som har med kristendomen att göra, det kristna livet, ja allt ni kommer på inom området helt enkelt.

Har ni inga frågor om det går det bra med andra frågor så länge de ej bryter mot mina värderingar!

Vissa svar kommer inte vara alltför sanningsenliga så ta dem med en nypa salt.

Image


   
Citera

Behöver man tro på gudsuppfattningen "treenigheten" för att vara kristen?

Är det alltid fel att döda som kristen?

Varför är du inte kristen längre?

Vad tror du idag?


   
SvaraCitera

Helgar ändamålen medlen?


   
SvaraCitera

vad var din uppfattning om homosexuella när du var kristen?
vad tycker andra kristna du känner om homosexuella?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför är du inte bög??[tard][tard][tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur kommer det sig att gud har placerat g-punkten för män just där den sitter, men ändå är emot homosexualitet?


   
SvaraCitera

Om Eva och Adam var de första människorna varför/hur hade de navlar?


   
SvaraCitera
Tyrael

Buddah:

Hur kommer det sig att gud har placerat g-punkten för män just där den sitter, men ändå är emot homosexualitet?

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilken biblisk person är din favorit?

Varför firar man egentligen pingst?

Varför verkar många kristna välja hej vilt mellan vilka gammaltestamentliga regler de behöver bry sig om, typ "homosexualitet är fel, men jag gillar att äta skaldjur"?

Är den vedertagna tolkningen av genesis att det skapades fler människor efter Adam och Eva eller att deras barn fortplantade sig med varandra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kastanj:

Behöver man tro på gudsuppfattningen "treenigheten" för att vara kristen?

Inte nödvändigtvis, det beror till stor del på vilket samfund man går med i. De flesta tror dock på treenigheten vad jag förstått det som.

kastanj:

Är det alltid fel att döda som kristen?

Enligt bibeln, förmodligen.
Enligt människorna, högst personligt och upp till var och en. Beror på situationen MEN gud förlåter alltid så oavsett om man gör det med mening, olycka eller i självförsvar så är man inte körd i guds ögon.

My dreams are her:

Helgar ändamålen medlen?

Medlen tog slut för länge sedan så nej?

qazedctgb:

vad var din uppfattning om homosexuella när du var kristen?

Att homosexualiteten i sig var en synd men jag såg aldrig ner på människan i fråga på något sätt.
"Hata synden, älska syndaren"

qazedctgb:

vad tycker andra kristna du känner om homosexuella?

De flesta som jag känner var som jag var på den punkten, men det finns såklart, tyvärr, dem som gör lite allt möjligt för att visa att det är fel, t.ex skriva nedvärderande om folk som är homosexuella, skämtar på dåliga sätt om det eller försöker driva ut dem s.k demonerna som man blivit besatt utav.

enhimmelskdrog:

varför är du inte bög??[tard][tard][tard]

Tänder ej på folk av manligt kön, that's why!

Buddah:

Hur kommer det sig att gud har placerat g-punkten för män just där den sitter, men ändå är emot homosexualitet?

Konstruktionsfel som gud inte hann återgärda är den mest logiska anledningen.
Annars att kvinnan inte var tänkt att komma till och jorden skulle befolkas av endast män?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Annars att kvinnan inte var tänkt att komma till och jorden skulle befolkas av endast män?

Så homosexualitet var tillåtet från början menar du, men reglerna ändrades när kvinnan kom?

Sen går väl hela konceptet kring gud ut på att HAN är perfekt. Då gör han väl inga fel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Tänder ej på folk av manligt kön, that's why!

oki [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blitzen:

Om Eva och Adam var de första människorna varför/hur hade de navlar?

vad är fel med att ha en navel??

mediakatt:

Vilken biblisk person är din favorit?

Utgår jag från när jag var kristen så var det nog Petrus.

mediakatt:

Varför firar man egentligen pingst?

Det var då som den heliga ande föll över "allt kött", alltså på alla människor (som trodde på gud) och folk blev fanatiska och snackade i tungor.

mediakatt:

Varför verkar många kristna välja hej vilt mellan vilka gammaltestamentliga regler de behöver bry sig om, typ "homosexualitet är fel, men jag gillar att äta skaldjur"?

Förmodligen för att det även står med i NT där Paulus citerar något bibelord om homosexualiteten från GT som fortfarande gäller med andra ord.
Samtidigt det med djur, Petrus (eller Paulus) fick en syn med något s.k orent djur och en röst sa, slakta och ät det, han vågade ej då det var orent, men gud sa att det inte är orent längre. Detta för att kunna integrera kristendomen i andra kulturer enklare.

mediakatt:

Är den vedertagna tolkningen av genesis att det skapades fler människor efter Adam och Eva eller att deras barn fortplantade sig med varandra?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Buddah:

Så homosexualitet var tillåtet från början menar du, men reglerna ändrades när kvinnan kom?

Might have been.

Buddah:

Sen går väl hela konceptet kring gud ut på att HAN är perfekt. Då gör han väl inga fel?

[wink] Tror du fattar min poäng


   
SvaraCitera

Knarko:

vad är fel med att ha en navel??

Men om de hade navlar måste de ju haft föräldrar ?


   
SvaraCitera

vad vare med kristendomen som fick dig att lämna den? hade du länge tänkt i de banorna eller kom det plötsligt?

nej jag har inga frågor om kristendomen i sig, drf jag ställer personliga frågor!!


   
SvaraCitera