Aviseringar
Rensa alla

fråga en transhumanist/singularitarian


Ämnesstartare

jag är alltså en förespråkare av att förbättra det mänskliga tillståndet medelst teknologi, för att snarast möjligt transcendera från detta begränsande, biologiska fängelse till något mer effektivt och beständigt, med större fysisk och mental kapacitet. det ultimata målet torde vara att överföra våra medvetanden till ett digitalt substrat, och där förbättra vår intellektuella förmåga genom att förbättra vår neuroplasticitet, samtidigt som man migrerar kontinuerligt till snabbaste tillgängliga hårdvara.

vet att många är oinsatta i denna "ideologi", och att vissa ludditer motsätter sig den, så det är bara att fråga på.


   
Citera
Ämnesstartare

hur lång är du? 

ägg eller ost till frukost?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:
hur lång är du? 

ägg eller ost till frukost?

175 cm, alldeles perfekt. enkelt att hitta folk av båda kön som är lika långa som en själv. vet inte om det kanske finns en mer optimal längd för detta syfte, har ej räknat på det, men känns som att det måste vara väldigt nära, om inte annat.
kevin warwick gjorde en studie som påvisade att ägg till frukost är dåligt för intelligensen på kort sikt, har jag för mig. vet inte om jag undvikit det därför, eller för att det är jobbigt att tillaga. men oftare ost, i så fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: enkelt att hitta folk av båda kön som är lika långa som en själv

varför är detta viktigt?

Leijonsparf: kevin warwick gjorde en studie som påvisade att ägg till frukost är dåligt för intelligensen på kort sikt, har jag för mig. vet inte om jag undvikit det därför, eller för att det är jobbigt att tillaga. men oftare ost, i så fall.

intressant, var det några särskilda faktorer eller?

kaffe eller te, isf vilken te?
favoritmat?

var står du politiskt

favorit topp 10 umare

du måste rädda alla umare o låta 5 va kvar vilka då

favorit diktatur
favorit nationalstat 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar du kryddad mat? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

varför är detta viktigt?
intressant, var det några särskilda faktorer eller?

kaffe eller te, isf vilken te?
favoritmat?

var står du politiskt

favorit topp 10 umare

du måste rädda alla umare o låta 5 va kvar vilka då

favorit diktatur
favorit nationalstat 

det är viktigt, eftersom jag föredrar mer fysiska relationer med folk som är lika långa som jag. mest relevant när man står upp, men då är det nog så viktigt. jobbigt med folk som är så korta att det blir krångligt att göra basic saker som att typ, hålla hand, eller hångla ståendes. har det inte som absolut krav, men föredrar när folk är lika långa som mig.

jag tror inte att det konstaterades varför så var fallet, bara att det fanns en koppling. men det var ett tag sen jag läste.
te, dricker både svart och grönt, föredrar darjeeling eller earl grey vad gäller svart, har inga etablerade preferenser vad gäller grönt.

föredrar mat från nordafrika/mellanöstern, mer specifikt etiopien och typ, libanon. åt det håller, i alla fall. vällagad etiopisk mat (vegetarisk wat med injera) är ta mig fan det godaste som kan köpas för pengar. brukar dock vara rätt mycket pengar, så jag äter det inte särskilt ofta, och det är så omständigt att laga själv att det inte brukar hända särskilt ofta heller.

ekofascistisk vänstervriden singularitarian.

topp tio är fan jobbig fråga, men typ... deathbylawnmower, nekrofil, time, birger, maks, mynona, amsi, staymob, ennie, hon som startade den där neolufftråden i våras vars användarnamn jag glömt pga skitsöt. det var faktiskt tio.

lämnar isola och sverigedemokraterna.

fascistitalien under mussolini.

tror... jag vet inte, faktiskt. schweiz, kanada och sverige känns som ställen med potential.

Kultur:
Gillar du kryddad mat? 

jag gillar ju inte okryddad mat. eller jo, en del saker funkar utan kryddor. men ja.
så, ja?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nu är det jävligt dåligt med frågor som ställs, känner jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: maks,

<3 du e söt, vill  supa mig odräglig med dig o tafsa lite på ditt skägg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fav spel?

fav film?

fav animu?

fav artist?

fav album?

Leijonsparf: lämnar isola och sverigedemokraterna.

Vet att du vill utveckla denna så frågar vad du har emot Isola.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

edIt: tar ett par scenarion.

Du slår en tärning, vilken siffra är det troligast att du får?

Huvudkaraktären
i den senaste filmen du såg hoppar ur världen av fiction och är ute
efter ditt blod, länka en bild och förklara för oss hur illa ute du är.

Du står på scen inför 50 000 åskådare och ska sjunga en låt, vilken?

Du ska lägga en avgörande straff i en final i amerikansk fotboll, vad är dina odds?

Du
går på McDonalds och är svinhungrig. Hur mycket kommer du att käka?
(beräkna in vad du är beredd att pröjsa också, inget under 100 spänn
heller)

Du ska tokrunka på toan och har bara två runkmaterial att
välja mellan: illustrerad vetenskap med stornummer på kvantumfysik,
eller Hänt:extra med pinupbilder på kicki danielsson?

Du får olla en fritt vald medlem på UM och komma undan med det, vem?

Du får möjligheten att bitchslappa och kritisera en antik filosof efter noter, vilken blir det?

En
medlem på sidan ska konverteras, personen kommer lojalt att följa din
vink och aldrig ifrågasätta din ställning, i övrigt kommer den att behålla sina tidigare karaktärsdrag, vem faller valet på?

Du befinner dig mitt i en zoombieapocalyps och måste försvara dig, föredraget vapen? (realistiskt/inget överspektakulärt)

Det börjar brinna i din bostad. beroende på om du låst (dör) eller inte (överlever) avgör din utgång. Vad blir det?

Du flyter omkring på en trasig flotte till havs och önskar närhet. Du har med dig en fotboll ombord, vems ansikte målar du på?

Du får möjligheten att rasera en byggnad, vilken blir det?

oj, blev en del.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maks:

<3 du e söt, vill  supa mig odräglig med dig o tafsa lite på ditt skägg

har inget skägg längre, dock. eller nu har jag inte rakat mig på två veckor igen, så nu börjar det väl arta sig, men hade inte tänkt ha det på längre sikt.

Vehnk:
fav spel?

fav film?

fav animu?

fav artist?

fav album?

Vet att du vill utveckla denna så frågar vad du har emot Isola.

all-time så står det nog mellan rome: total war och fallout 2.

film är svårare, men det som kommer upp i huvudet är oldboy.

kanon, 2006(?) års version.

broder daniel.

all-time är det nog broder daniel forever, men skulle lika gärna kunna bli belle & sebastian - tigermilk, och det jag missbrukar mest för stunden är strip musics debut.

vill och vill, det vet jag inte. men hon är skolboksexemplet av en träig moralist, och jag är övertygad om att hon gör mer ont än gott.

Vehnk:

edIt: tar ett par scenarion.

Du slår en tärning, vilken siffra är det troligast att du får?

Huvudkaraktären
i den senaste filmen du såg hoppar ur världen av fiction och är ute
efter ditt blod, länka en bild och förklara för oss hur illa ute du är.

Du står på scen inför 50 000 åskådare och ska sjunga en låt, vilken?

Du ska lägga en avgörande straff i en final i amerikansk fotboll, vad är dina odds?

Du
går på McDonalds och är svinhungrig. Hur mycket kommer du att käka?
(beräkna in vad du är beredd att pröjsa också, inget under 100 spänn
heller)

Du ska tokrunka på toan och har bara två runkmaterial att
välja mellan: illustrerad vetenskap med stornummer på kvantumfysik,
eller Hänt:extra med pinupbilder på kicki danielsson?

Du får olla en fritt vald medlem på UM och komma undan med det, vem?

Du får möjligheten att bitchslappa och kritisera en antik filosof efter noter, vilken blir det?

En
medlem på sidan ska konverteras, personen kommer lojalt att följa din
vink och aldrig ifrågasätta din ställning, i övrigt kommer den att behålla sina tidigare karaktärsdrag, vem faller valet på?

Du befinner dig mitt i en zoombieapocalyps och måste försvara dig, föredraget vapen? (realistiskt/inget överspektakulärt)

Det börjar brinna i din bostad. beroende på om du låst (dör) eller inte (överlever) avgör din utgång. Vad blir det?

Du flyter omkring på en trasig flotte till havs och önskar närhet. Du har med dig en fotboll ombord, vems ansikte målar du på?

Du får möjligheten att rasera en byggnad, vilken blir det?

oj, blev en del.

beror på vilken tärning jag slår och vilket sammanhang, men 4 för en t6, t100 tror jag faktiskt att 00 är överrepresenterat. jag tror på slump, men inte när det gäller tärningar i rollspelssammanhang.
2011_johnny_english_reborn-1920x1200.jpg
det skulle nog kännas rätt stelt.

den var svår, men om det ska vara egenskrivet, alpha från partilinjen. ska det vara en cover, kärleken väntar med kent. vårt band gör det så överjävla grymt.

mot vuxna personer? tror man måste komma ner på allra lägst mellanstadieålder för att jag ska ha någon chans. förmodligen lägre.

jag gillar inte ens mcdonald, så idealiskt skulle jag gå till subway (en stor veggie delite och en stor veggie patty med allt på utom typ oliver och skit, dricka osv), valfri falafelmakare (en falafeltallrik och med rulle), eller motsvarande. men på just mcdonalds, typ två vegburgare vad de nu heter, två stora strips, en fanta och ett par dipsåser. i princip två plussizade vegmenyer minus en dricka.

illustrerad vetenskap.

kommer undan som i, kommer undan helt och hållet? åtta, kanske. men han är ju inte admin längre. så tveksamt.

karl marx hade varit rätt kul.

är nog tvungen att ta ennie där, jag tror att hon skulle göra sig bra som min lärjunge.

en gladius, tror jag. inte det mest praktiska vapnet, men tror att jag skulle ha lättare att hantera det än ett större svärd.
just nu skulle jag nog överleva.

august strindberg.

frihetsgudinnan. pga, kom igen, frihetsgudinnan. ska man tänka mer praktiskt, kanske amerikanska kongressen eller pentagon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: all-time så står det nog mellan rome: total war och fallout 2.

film är svårare, men det som kommer upp i huvudet är oldboy.

kanon, 2006(?) års version.

broder daniel.

all-time är det nog broder daniel forever

Rätt så lika smak här, frånsett film. iom att du gillar den kanske man ska ge den en chans då.

ep.20 av kanon atm, blir det värre?

grät som en bitch till denna scenen. fan tar i att bara kolla på den bara.

a0grqo.png


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vehnk:
Rätt så lika smak här, frånsett film. iom att du gillar den kanske man ska ge den en chans då.

ep.20 av kanon atm, blir det värre?

grät som en bitch till denna scenen. fan tar i att bara kolla på den bara.

a0grqo.png

den scenen är bland det värsta jag någonsin sett. men kan förvarna dig om att den visual novel som animen baserar sig på är värre. och den blir värre för varje gång man drar igenom den, eller om man sett animen innan.
och jag tror att det värsta egentligen borde vara över på ep. 20, men å andra sidan så är makoto typ det värsta i animen.
och oldboy är typ hur bra som helst. hela vengeance-triologin kan väl rekommenderas. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:
Vad tycker du om detta?  http://io9.com/how-much-longer-until-humanity-becomes-a-hive-mind-453848055

det är intressant, men grejen är ju att konceptet inte alls är nytt. det är inte som att vi kommer gå från självständiga individer som plötsligt en dag blir borg. det är snarare så att vi gått från självständiga individer, långt bak i evolutionen, till sociala varelser som fungerar mer i samhällen än på individnivå, och som nu är långt in i processen att övergå till ständigt sammankopplade noder som presterar som kollektiv snarare än som individer. kolla på apolloprogrammet, som mest jobbade 400.000 personer på det vid samma tillfälle. det är ju samma sak. frågan är bara hur effektiv processen är, och jag skulle säga att en mer effektiv samverkan både höjer ribban för vad man kan åstadkomma, och sänker ribban för hur mycket central administration som krävs för att styra upp projekt. kolla på wikipedia, över 20 miljoner unika användare har bidragit till wikipediaartiklar, och det är bara de som är registrerade. wikimedia foundation har för närvarande 65 fast anställda. det säger något om skalan som rådande teknologi tillåter.

så i korthet, jag är på kevin warwicks sida i frågan. vad som inte framgår i artikeln var att han var första människan i världen som faktiskt direkt kopplade sitt eget nervsystem till en annan persons. och han förespråkar det. det säger väl något, kanske. jag själv ser fram emot att kunna ha konstant kontakt med hela mänskligheten. det behöver ju inte innebära att jag alltid nyttjar den, men potentialen är ju omätbar. det kommer få upplysningen att framstå som en fikarast på den lokala volvofabriken.


   
SvaraCitera