Aviseringar
Rensa alla

fråga en transhumanist/singularitarian


Ämnesstartare

vill du göra så allt på jorden blir ännu fulare, förstöra miljön, döda alla djur, så alla inte har något val förutom att vara med i erat äckliga robotvärld?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:
vill du göra så allt på jorden blir ännu fulare, förstöra miljön, döda alla djur, så alla inte har något val förutom att vara med i erat äckliga robotvärld?

nuvarande situation är vida överlägset vad jag eftersträvar vad gäller miljöförstöring. du har kanske inte noterat det, men utvecklingen går åt rätt håll. vill du fortsätta leva som du gör nu så är det med god marginal värre för alla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur är det med dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

nuvarande situation är vida överlägset vad jag eftersträvar vad gäller miljöförstöring. du har kanske inte noterat det, men utvecklingen går åt rätt håll. vill du fortsätta leva som du gör nu så är det med god marginal värre för alla.

va? fattar inte 1 ord


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

craig davids största fan :
hur är det med dig?

det är bra. är naken och har trevligt sällskap.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

det är bra. är naken och har trevligt sällskap.

soft, hälsa henne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

va? fattar inte 1 ord

okej. såhär: som vi lever nu mördar miljön. så som jag eftersträvar att leva gör det inte.

craig davids största fan :

soft, hälsa henne

hon hälsar tillbaks.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: okej. såhär: som vi lever nu mördar miljön. så som jag eftersträvar att leva gör det inte.

okej.. jo vet, vill inte heller det. men dom som jag har läst om transhumanister så vill dom förstöra jorden mer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

okej.. jo vet, vill inte heller det. men dom som jag har läst om transhumanister så vill dom förstöra jorden mer

vad har du läst då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

vad har du läst då?

saker. vill inte svara eftersom d känns som alla som tror på domhär sakerna bara försöker lura en att göra saker man inte vill och kommer ångra sen, eller som är dumt utan att man fattar det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

saker. vill inte svara eftersom d känns som alla som tror på domhär sakerna bara försöker lura en att göra saker man inte vill och kommer ångra sen, eller som är dumt utan att man fattar det.

vem var det som lurade dig att läsa det du hänvisar till nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

vem var det som lurade dig att läsa det du hänvisar till nu?

hmm ingen, gjorde d självt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

hmm ingen, gjorde d självt

och du vill inte hänvisa till vad du läst eller var du läst det. låter mest som förnekelse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

och du vill inte hänvisa till vad du läst eller var du läst det. låter mest som förnekelse.

inbillar mig att allt bara skulle bli sämre av robot saker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

inbillar mig att allt bara skulle bli sämre av robot saker

ja. och förnekelse är inte så konstruktivt.


   
SvaraCitera