Aviseringar
Rensa alla

Fråga genus hur du idkar regelrätt samlag utan dåliga konsekvenser


Ämnesstartare

Macktorsken:

Varför gillar min hona strypsex?

Jag brukade gilla det. Skön känsla samt dominans. I mitt fall i alla fall.

Fråga'na?


   
SvaraCitera

genus:

Jag tycker det, ja. Lol. Vem är jag att bestämma hur andra skall idka det, finner dock att den minsta standarden på sexet bör vara att det inte känns dåligt.

jo absolut så man kan hålla på med dom skummaste SM lekarna bara båda är med på det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman Jansson:

Att ta upp det med honom skulle resultera i att han blir förbannad och inte pratar med mig på några månader för att sedan glömma det totalt, att prata med hans sambo eller fd flickvänner skulle vara märkligt då jag knappt känner de flesta av dem

Hm. Vill du verkligen vara vän med en sådan person som ändå har en sådan stor negativ aspekt att du inte kan framföra en ändå viktigt riktad fråga kring något han sagt utan att han blir skitförbannad? Låter jävligt klurigt.

Tycker inte det vore så konstigt att ta upp det med dem. Kanske du får napp pga. omtänksamhet och ansvarstagande [cool]
(obs förespråkar inte att en skall behöva springa omkring och sopa upp efter någon annans svinigheter)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

genus:

Jag brukade gilla det. Skön känsla samt dominans.

i see what you did there.

genus:

Vill inte bli dominerad. Är dock mer ok med att vara lite dom. Fast inte i den utsträckningen att jag skulle rapeplayea någon


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

jo absolut så man kan hålla på med dom skummaste SM lekarna bara båda är med på det?

Ja. Tycker dock det är viktigt att ifrågasätta hur en egentligen mår av det, hur gillandet kan ha uppstått och om det finns några yttre kontexter som påverkar till det.

Var väldigt mycket anti innan, har dock tagit på mig den approachen nu att det känns viktigare, i alla fall för mig, att kunna acceptera att samhällsstrukturer påverkar ens preferenser, och att en kanske inte kan förändra och sedan att kunna fortsätta med maktutbytet en efterfrågar och kunna hålla det på ett plan där det inte orsakar skada på någon. Pratar nu om bdsm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

genus:

Hm. Vill du verkligen vara vän med en sådan person som ändå har en sådan stor negativ aspekt att du inte kan framföra en ändå viktigt riktad fråga kring något han sagt utan att han blir skitförbannad? Låter jävligt klurigt.

Träffar honom typ vartannat år sedan han skaffade unge så stör mig inte alltför mycket då han är rolig ibland, kommunikationen sker främst via msn numera och då kan jag blockera honom om jag tröttnat så det skadar inte, plus har känt honom sedan förskolan osv.

genus:

Tycker inte det vore så konstigt att ta upp det med dem. Kanske du får napp pga. omtänksamhet och ansvarstagande [cool]
(obs förespråkar inte att en skall behöva springa omkring och sopa upp efter någon annans svinigheter)

Har "sopat upp efter hans svinigheter" innan, mest för att eskalera en konflikt mellan honom och ett av hans ex. det var kul, men det här känns lite för stort för att jag som i princip total främling ska ta upp det, lite som att fråga damen i sätet bredvid på bussen om hon tar den i tvåan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

i see what you did there.

never going back again [ops]


   
SvaraCitera

genus:

Ja. Tycker dock det är viktigt att ifrågasätta hur en egentligen mår av det, hur gillandet kan ha uppstått och om det finns några yttre kontexter som påverkar till det.

men tycker du det är ett täcken på ett ojämställt samhälle att det finns dom som har väldigt olika dominansroller i sexet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

men tycker du det är ett täcken på ett ojämställt samhälle att det finns dom som har väldigt olika dominansroller i sexet?

Japp, det finns en stark korrelation mellan att kvinnor dominerar 18% mindre i sängen än män, och att kvinnorna tjänar 18% mindre än män i OECD-länderna. I genomsnitt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman Jansson:

Träffar honom typ vartannat år sedan han skaffade unge så stör mig inte alltför mycket då han är rolig ibland, kommunikationen sker främst via msn numera och då kan jag blockera honom om jag tröttnat så det skadar inte, plus har känt honom sedan förskolan osv.

Antar att du aldrig kan veta om det var sant om du inte frågar någon inblandad. Vore ju väldigt illa om flera våldtäkter gått förbi osedda.

Jungman Jansson:

men det här känns lite för stort för att jag som i princip total främling ska ta upp det, lite som att fråga damen i sätet bredvid på bussen "tar du den i tvåan?"

Hm. Ja, så kan det nog kännas. Skulle nog inte känna så själv. Känns som att vikten av att veta att någon har/inte har känslor eller vetskap om det som hänt väger ut "lite" pinsam stämning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

men tycker du det är ett täcken på ett ojämställt samhälle att det finns dom som har väldigt olika dominansroller i sexet?

Ja, verkligen. Så som normerna i samhället påverkar resterande av vårt beteende/tänkande så påverkar det våra ställningstagande (pun intended) i sex. Finner det vilt mer förekommande att kvinnor är underordnade män i dominanssex, i relationer som utgör man-kvinna, alltså.


   
SvaraCitera

Pickaboo:

Japp, det finns en stark korrelation mellan att kvinnor dominerar 18% mindre i sängen än män, och att kvinnorna tjänar 18% mindre än män i OECD-länderna. I genomsnitt.

ja fast det behöver ju inte betyda att dom har med varandra att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

genus:

never going back again [ops]

Till vad? Kvinnor skall vara UG, bara medelålders gubbkukar som gillar dominanta kvinnor.


   
SvaraCitera

hur beter man sig mot en kompis som lagt ens händer på sitt kön och slickat på ens bröst medan man sovit? Sa till den att det blivit konstig stämning mellan oss på sistone och skulle kolla om han också kände det men nej så var det visst inte. Och så ett hjärta på det.

PS snabbt svar tack ska vara på samma ställe som den på lördag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

hur beter man sig mot en kompis som lagt ens händer på sitt kön och slickat på ens bröst medan man sovit?

hej elverp! [blush]


   
SvaraCitera