Aviseringar
Rensa alla

Fråga Kristdemokraterna


Mawns:

Kunde du inte väntat till sida två innan du drog upp hitler?

Var ju iofs främst ett kul citat eftersom en KD-politiker för inte så värst länge sedan faktiskt sa det där, att Hitler trots allt byggde motorvägar.


   
SvaraCitera

Är inte Göran Hägglunds vitsighet lite överskattad?


   
SvaraCitera

Jag undrar bara varför Kristdemokraterna vill vi ha ökad konkurrens mellan företagen? Vad jag får det till så måste man pressapriserna och öka produktiviteten? Det leder väl bara till lägre löner och längre arbetsdagar?


   
SvaraCitera

Vad är grejen med att vara emot giftemål av folk inom samma kön utanför kyrkan? Det skadar väl inte er om några ni inte känner gifter sig?[confused]


   
SvaraCitera

köttfärssås:

Vad är grejen med att vara emot giftemål av folk inom samma kön utanför kyrkan? Det skadar väl inte er om några ni inte känner gifter sig?[confused]

+ varför är ni inte mer vän med gayfolket när ni vill skära ner på aborter? Ingen gör så få aborter som gayfolket liksom, naturlig allierad ffs.


   
SvaraCitera

Finns det tillräckligt med kraft att ta upp KD i riksdagen igen om ni åker ur riksdagen?

Fråga2: Ser ni er som ett kristet parti, eller ett religiöst parti?


   
SvaraCitera

Bara Ta Allt:

Varför vill ni tvinga på oss mentalt friska människor ert religiösa nonsens? Kan ni inte behålla tramset för er själva?

Jag tycker om dig [love][blush][y]


   
SvaraCitera

Kan ingen kicka den arga anarkisten ur tråden?

Anyway.

Var ställer ni er i frågan om handikappbidrag? Ligger den på en bra nivå, ska den sänkas, eller ska den höjas? Många handikappade tvingas leva på relativt låga siffror bara för att bidraget inte kompenserar för det en normal lön skulle ge.

Ungdomar och ungdomsarbetslöshet. Stöder ni "sist in, först ut", eller vill ni hellre se anställning efter kapacitet? Äldre personer som blir avskedade har ju en viss nackdel i jakt på NYA jobb, men samtidigt har de ju enorm erfarenhet inom sina gamla, eller liknande, yrken. Samtidigt kan ju ungdomar tvingas gå arbetslösa i flera år just för att de inte lyckats trycka in en fot någonstans.

Är ni för en höjning av föräldrabidraget?


   
SvaraCitera

när ska ni byta namn!? hur kunde ni ens komma på att döpa ett parti till "kristen demokraterna" låter dumt!!!

och när ska ni ge upp!? ert parti suger! ni pratar bara om pensionärer!


   
SvaraCitera

Kristdemokraterna, är ni för att ungdomar ska få jobb nu när det är svårigheter? för jag känner många som inte fått jobb nu på ekonomiska krisen då högern sitter i styret


   
SvaraCitera

Jag vet vad jag INTE ska rösta på iallafall!


   
SvaraCitera

kul med folk som bara har sina fördomar om vad partiet står för o inte kollar upp så det stämmer ;D


   
SvaraCitera

YaBasta:

hur kunde ni ens komma på att döpa ett parti till "kristen demokraterna" låter dumt!!!

tur att de inte heter "kristen demokraterna" utan "kristdemokraterna" då!


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

tur att de inte heter "kristen demokraterna" utan "kristdemokraterna" då

ja det var ju jätte bra!


   
SvaraCitera

YaBasta:

ja det var ju jätte bra!

inte "jättebra" då?


   
SvaraCitera